Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT og ADSL2 nok en gang

Anbefalte innlegg

Var strålende fornøyd da jeg hentet mitt Thomson 516i modempå posten.. :!:

Endelig skulle jeg også få adsl2, så virkelig frem til å kunne surfe på 10000/1200 hastighet. :cool:

Kobla opp og aktiverte modemet men synes det gikk noe tregt...

Sjekka linjehastigheten og fant ut at jeg lå på 1150/720... :hmm:

kan tro jeg nappa ut alle maskiner o.l. for å se om det var noen feil e.l. som gjorde dette men nei....

Så da har jeg altså fått følgende "oppgradering" av abbonementet mitt...

Før: Adsl 2400/512 kr 498/mnd,-

Nå : Adsl2 1050/720 kr998/mnd,-

I tillegg får jeg hverken VNC eller FTP server til å bli tilgjengelig via web, noe som gikk greit på den gamle linja mi..

Har fått kontakt med nextgentel etter 40min venting sjøl om de oppga 6min. gjennomsnittlig ventetid på hjemmesidene sine (6min er vel snitt tida det tar før folk gir opp) og snakka med "teknisk" avdeling der, kundebehandler kunne ikke hjelpe meg men skulle snakke med en "seniortekniker" for å se på linja.

Tipper seniortekniker er en beskrivelse av en person som muligens kan litt om jobben utover det som står i "hjelp" manualene til support.

Er veldig lite fornøyd med "oppgraderingen" og lurer på om det er noen der ute som har opplevd det samme som meg?

Er også veldig takknemlig om det er en eller annen "wizard" der ute som kan gi meg en detaljert framgangsmåte for å få vnc og ftp tilgjengelig fra verdsveven

Vil forøvrig legge til at jeg har vært veldig fornøyd med linja NGT har levert fram til nå. Bare så dette ikke skal ende opp som en sedvanlig Hat NGT tråd.. :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var strålende fornøyd da jeg hentet mitt Thomson 516i modempå posten.. :!:

Endelig skulle jeg også få adsl2, så virkelig frem til å kunne surfe på 10000/1200 hastighet. :cool:

Kobla opp og aktiverte modemet men synes det gikk noe tregt...

Sjekka linjehastigheten og fant ut at jeg lå på 1150/720... :hmm:

kan tro jeg nappa ut alle maskiner o.l. for å se om det var noen feil e.l. som gjorde dette men nei....

Så da har jeg altså fått følgende "oppgradering" av abbonementet mitt...

Før: Adsl 2400/512 kr 498/mnd,-

Nå : Adsl2 1050/720 kr998/mnd,-

I tillegg får jeg hverken VNC eller FTP server til å bli tilgjengelig via web, noe som gikk greit på den gamle linja mi..

Har fått kontakt med nextgentel etter 40min venting sjøl om de oppga 6min. gjennomsnittlig ventetid på hjemmesidene sine (6min er vel snitt tida det tar før folk gir opp) og snakka med "teknisk" avdeling der, kundebehandler kunne ikke hjelpe meg men skulle snakke med en "seniortekniker" for å se på linja.

Tipper seniortekniker er en beskrivelse av en person som muligens kan litt om jobben utover det som står i "hjelp" manualene til support.

Er veldig lite fornøyd med "oppgraderingen" og lurer på om det er noen der ute som har opplevd det samme som meg?

Er også veldig takknemlig om det er en eller annen "wizard" der ute som kan gi meg en detaljert framgangsmåte for å få vnc og ftp tilgjengelig fra verdsveven

Vil forøvrig legge til at jeg har vært veldig fornøyd med linja NGT har levert fram til nå. Bare så dette ikke skal ende opp som en sedvanlig Hat NGT tråd.. :dribble:

Det høres ut som om det er tastefeil hos NGT.

Når det gjelder VNC og FTP har jeg ikke nok greie på det men trodde jeg at dette var noe som det måtte åpnes for i router uansett, dvs ikke default tilgjengelig.

Leste akkurat i PC World om NGT og gj.snittlig responstid. Jeg tipper du har rett i at den er vel optimistisk og registrer alle som starter å ringe, og ikke fjerner de som legger på. Tvert imot regnes de sikkert som besvart i det en person legger på etter 2 min når man ikke rykker raskt nok frem i køen.

- Fornøyd NGT kunde.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har nesten akkurat samme probl. som deg med NGT og speedtouch 516i routeren. Har ikke fått den nye linja på 20Mbps ennå og bruker forsatt den gamle hastigheten. Men får ikke til å lage spill servere, ftp, VoIP el. Har gjort akkurat som det står i manualen og snakket med kudeservice fra NGT. DE sa at de ikke kunne hjelpe folk med å lage spill servere og slikt. Dette var noe jeg måtte finne ut av selv sa de :no:

Si ifra hvis du får til å lage server da. Det finnes ikke mye info om dette på nettet ennå så det er ikke lett å finne dette ut avseg selv når en ikke har så my peiling.

:roll:

Lenke til kommentar

Bestllte ADSL2+ fra NGT i april, og har ventet og mast litt siden da. Endelig har det skjedd noe :) Det som har skjedd er at jeg har fått en mail om at min nye router Netopia 3351 er sendt ut! Jippi!!! Den har jeg fra før - fin den - men ikke noe særlig til ADSL2+ :mad:

Går det ann? Eier de ikke infrastruktur?

Så jeg får hive meg på telefonen, når jeg bare finner en hel time å sette av til dette...

Hadde det bare vært andre i Tønsberg som leverte ADSL2+...

Lenke til kommentar
Er kanskje ikke så rart at ikke support his ngt kan hjelpe deg... Han jeg snakka med kunne ikke bruke telnet på ruteren min engang. det hadde han ike lært... han hadde bare opplæring i oppsett av via web.... Amatører :no:

Hvorfor skal han kunne det hvis de ikke har support på det?

- Og hvis kunden ikke klarer å bruke Telnet til konfigurering så kanskje kunden bør holde seg til oppsett via web?

Lenke til kommentar

Jeg har også fått Thomson Speedtouch 516i routeren, men det betyr ikke at linjen er oppgradert til ADSL2+.

Jeg har fått dato for når oppgraderingen skjer (09.09.2005), og først DA får jeg ADSL2+ hastighet.

Og å åpne porter i den nye routeren er om mulig enda enklere enn i Netopiaen, så skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem.

Det eneste jeg er misfornøyd med hittil er at hastigheten på nettet mitt ble MYE tregere nå enn når jeg hadde Netopia-routeren (fra 800kB/s til 500kB/s), men regner med dette blir bra når jeg får 15Mbit:)

Lenke til kommentar
Og å åpne porter i den nye routeren er om mulig enda enklere enn i Netopiaen, så skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem.

Jeg også får åpnet porter opp mot spesifikke pc-er i nettverket via web oppsettet, men når jeg prøver å logge meg på fx ftp via web får jeg ikke kontakt. Hverken ved å bruke IP eller dyn-ip....

Trafikken til min pc (server) må sannsynligvis routes.. server ligger på 10.0.0.2 på lokalnettet og jeg bruker dhcp serveren i modemet... åssen får jeg routet trafikk utenfra inn på serveren??

Finner ikke ut hvordan...

Ergelig :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg også får åpnet porter opp mot spesifikke pc-er i nettverket via web oppsettet, men når jeg prøver å logge meg på fx ftp via web får jeg ikke kontakt. Hverken ved å bruke IP eller dyn-ip....

Trafikken til min pc (server) må sannsynligvis routes.. server ligger på 10.0.0.2 på lokalnettet og jeg bruker dhcp serveren i modemet... åssen får jeg routet trafikk utenfra inn på serveren??

Finner ikke ut hvordan...

Ergelig :hrm:

Hei. Lider samme skjebne som deg. På et annet forum fikk jeg som svar:

Kontakt support å hør om de har noen andre router typer. Vi har 2 Mbit shdsl og ngt ville gjerne skifte ut vår gamle Netopia router. De sendte en Thomson router som jeg returnerte ganske fort. Jeg tror de routerene ikke har støtte for loopback, så du kan ikke koble til tjenester som ligger innenfor routeren ved å bruke ekstern ip (i allefall ikke uten å kjøre en dns internt). Mulig jeg gjorde noe galt da jeg hadde den i hus, men jeg klarte ikke å løse det ved hjelp av google eller ngt support, så vi ble enige om at jeg skulle returnere Thomson. Routeren virket ganske god, men kan jeg ikke kjøre noen form for server på linja, er den helt ubrukelig for meg.

Og:

Du må enten slå av hele DHCP serveren i modemet åp sette det til Bridged mode(Tror det det kalles) eller portforwrde portene du trenger til den maskina som skal ha dem.

Kanskje det er noe her?

Si ifra hvis du får til da. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...