Thomaz123 Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Ja, er det ingen så får til noen heftige clocks med denne cpuen?? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Ja, er det ingen så får til noen heftige clocks med denne cpuen?? http://forum.hardware.no/index.php?showtop...49694&st=80&hl= Lenke til kommentar
Myron Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 klokken to i natt, lå jeg på 2820 MHz, med min +3800 @ 1.67V. Windows startet fint, jeg kunne surfe på nettet osv, men torture test ICCO knelet cpu'en etter en halvtime. Så jeg må nok litt ned, og øke volten bittelitt, for å komme i mål. Nå skal det kanskje nevnes at jeg har vannkjøling på cpu'en uten heatspreader. Men jeg må få si, at i og med at jeg kjøler med vann, syns jeg resultatet var litt skuffende. Tror ikke jeg fikk den mest klokkingsvillige cpu'en denne gangen Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Vann er ikke så skrekkelig mye bedre enn den aller nyeste luftkjølerne, er jo til syvende og sist pisslunka vann som kjøles ved hjelp av romtemperert luft det også. Også kjøler en gjerne skjermkort og NB. Hva ligger din CPU på ved "dual Prime95", eller et eller annet som gir 100% last på begge kjerner?? For meg ser det ut som om denne 1 batchen med "manchester" X2 3800+ ikke klarer så mye mer enn rundt 2700 et sted.. Men hei, 2x2600 sparker det Lenke til kommentar
Myron Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Vann er ikke så skrekkelig mye bedre enn den aller nyeste luftkjølerne, er jo til syvende og sist pisslunka vann som kjøles ved hjelp av romtemperert luft det også. Også kjøler en gjerne skjermkort og NB. Hva ligger din CPU på ved "dual Prime95", eller et eller annet som gir 100% last på begge kjerner?? For meg ser det ut som om denne 1 batchen med "manchester" X2 3800+ ikke klarer så mye mer enn rundt 2700 et sted.. Men hei, 2x2600 sparker det Med full spiker ligger jeg på 37-38c. Med en romtemp på ca 22C. Har ikke sett 39 enda. Chipsettet overstiger ikke 36C. Har senket volten til 1.53 på cpu'en, går stabilt på 2800MHz. Kan kanskje gå enda mer ned på spenningen.. Kan se om jeg ikke klarer å presse ut litt mer juice av den, men ikke før jeg får alt opp å gå ordentlig. Har veldig dårlig flow i vannsystemet mitt, så skal sette på større nippler, osv, og da regner jeg med at tempen faller noen grader til. Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hva er maks volt en bør gi til denne prosessoren? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Mitt hovedkort gir ikke mer enn 1,55v... Og jeg vil tro du ikke bør sette den noe høyere om du har muligheten om du kun bruker luftkjøling. Kan bli svært varmt da! Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Fikk rigget opp mitt nye system med en slik prosessor idag, og bestemte meg å teste grensene på denne littegrann. Har til nå klart "kun" 2400MHz med 1,44V. Grunnen til at jeg ikke klarer mer, er etter min mening minnet. Riktignok bruker jeg 2 stk OCZ 512MB PC4000 Gold (som i utgangspunktet skulle holde bra), men jeg hadde liggende 2 stk 512MB brikker - 1 Kingston PC3200 og 1 NoName PC2700. Det er greit å ha 2 GB minne, men prisen jeg må betale er at jeg må sette DRAM Clock manuelt til DDR333, som jo reduserer overklokkingsmuligheten vesentlig. Men nå skal det sies at dette er mitt første Athlon 64-baserte system, og jeg fikk jo dette nå idag. Da sier det seg selv at jeg trenger litt tid for å lære dette, spesielt siden jeg kun har hatt Intel i ca. 2 1/2 år fram til nå... BTW, hovedkortet mitt er et Abit KN8. EDIT: Prøvde meg på 2,5 GHz, men selv etter å ha satt HT Multiplier til 4 og Vcore til 1,51V, så ville ikke Windows starte i det hele tatt... Endret 23. oktober 2005 av EviLEddiE Lenke til kommentar
3dRacer Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Min erfaring med OCZ er ikke bra det heller. Har MSI K8N Diamond, 2 GB Platinum ed. Den nekter å klokke noe serlig. Skal kvitte meg med den rammen, hva anbefaler dere som bra 2gb OC ram? Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Har nå klart 2,5GHz inn i Windows (250MHz), med Vcore på 1,55V, Vdimm på 2,9V (kjører på 216MHz) og HT multiplier på 4 (HT er da på standardfrekvens 1GHz). PCen klarer å kjøre Quake 4, F.E.A.R., Serious Sam 2 og Luna-demoen til Nvidia uten problemer - men er foreløplig ikke Prime95 stabil (får feil etter ca. 1/2 time). Går det greit å sette Vcore til 1,6V, eller blir det for mye? Har en idle-temperatur på ca. 39 grader, og max loadtemp til nå har vært 51 grader. Lenke til kommentar
3dRacer Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hva bruker du for å overklokke i windows eddie? Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Åssen kjøler bruker du? Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) 3dRacer: Bruker ikke noe Windows-verktøy, kun BIOSen. Er det forresten et bestemt verktøy som dere anbefaler, som funker på et Abit KN8-hovedkort? Capo Crimini: Bruker denne "Zalman-kloningen", dette skulle da holde greit? Forsøker nå å sette Vcore til 1,6V, samtidig at jeg nå har satt Vdimm ned til 2,8V. Sitter og vurdere om jeg skal gå for 2 stk av disse PC4000-brikkene hos Komplett, og heller hive ut Kingston- og NoName-brikkene slik at jeg kan få bedre minnebåndbredde. EDIT: Etter litt mer Prime95-testing, fant jeg til slutt ut at min 3800+ X2 klarer 2,48GHz med 1,57V Prime95 stabilt. Får slå meg til ro med dette... Endret 24. oktober 2005 av EviLEddiE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå