Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett begrenses til explorer, hjelp meg gjerne

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har akkurat kjøpt meg ny maskin, og er storfornøyd.. Men nå har jeg da formatert maskina og den ruller som den skal, men jeg er plaget med nett-tilkoblingene, jeg får nemlig kun nett gjennom explorer. Ikke msn,steam(spill),irc(chatteprogram),mozilla eller opera.

Rellativ info

Jeg sitter bak en router, kan det ha noe å si? isåfall hva burde jeg gjøre..

Jeg har brannmur på, kan det ha noe å si? isåfall, hvorfor skulle jeg slå den av?

Jeg har to maskiner gjennom routeren, kan dette ha noe å si?

Kan det være noe av de nye komponentene i datamaskinen som lager trøbbel? hvorfor funker bare explorer da

Har lagt inn samtlige drivere som er nye på markedet, kan driverne ha noe å si? forklar hvorfor.

Jeg går i kjør -> cmd -> ipconfig og da stemmer alt som står der, jeg har veldig god down på itavisen, hvorfor vil ikke mozilla f.eks reagere på nett da?

ps!

Jeg har vært innom et par andre forum... hvor..erhm, gjennomsnittsalderen er mellom 12 og 15 så det hadde vært fint med et par hjelpsomme svar og forslag, om du vurderer å komme med en "ja prøv det" eller "prøv annen nettleser" så kan du droppe det, jeg vet at det er ikke noe med nettleserne som nekter msn\steam etc tilgang til nettet. Men om du har peiling, og kanskje hatt samme problem tidligere (noe du ikke trenger å nevne) så hadde jeg satt utrolig pris på om du kunne hjulpet meg.

Jeg vil gjerne at du argumenterer hvorfor jeg burde gjøre det og det, så slipper tråden å fylles med håpløse forslag og "ja har hatt samme problemet men vet ikke hva du bør gjøre" innlegg.

På forhånd, tusen takk!

Må forresten ta meg friheten til å si, genialt forum! (er ny her)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Har akkurat kjøpt meg ny maskin, og er storfornøyd.. Men nå har jeg da formatert maskina og den ruller som den skal, men jeg er plaget med nett-tilkoblingene, jeg får nemlig kun nett gjennom explorer.

Norton eller annen brannmur som i sin paranoia nekter annet enn iexplorer tilgang?

Det er ikke så mange andre muligheter hvis oppsettet i de to andre nettlesene du nevner er likt og disse ikke kommer seg på nett.

Lenke til kommentar

Ja jeg vet ikke, har ekstremt lite peiling på slike problemer, har nemlig aldri sett det før! Jeg har faktisk ikke installert noe Norton enda! (takk for at du minte meg på det). Kan det ha noe å si? For all del, kom med forslag som er legitime og godt forklart.

Forresten, hva er forskjell på 'add reply' og 'fast reply' ?

Endret av clw
Lenke til kommentar

ja.. firewaller kan hindre det meste av trafikk. Hvis du sitter bak router så kan det hende at det er routern som begrenser trafikken.

Hvis f. eks du har hatt routern lenge og alle programmer har fungert på andre maskiner så kan det tenkes at det f. eks er windows firewallen som bugger og sperrer deg ute.

Det kan også hende at du har åpnet porter i routern før og satt det til en annen ip. jeg vet ikke hvor stødig du er på dette feltet men det kan være 2 muligheter

Lenke til kommentar

routern er nylig innlånt til bootcamp (har 4 svette karer på lan her). Og funker veldig bra til dem, funket ekstremt bra til meg, men på nymaskinene er det ikke annet en trøbbel å komme hjem til (=

Jeg vet ikke hvordan jeg finner ut av hvilke porter den er låst til eller ip som du sa, vet heller ikke hvordan man kommer inn i "oppsettet" til den. (om det er noe)

Jeg syns bare det er rart at explorer slipper gjennom nåløyet, men ikke mozilla tatt i eksempel.

Hadde bare håpet på noen andre kanskje som hadde hatt samme problemet (ja jeg vet, jeg er ondskapsfull) og kunne guidet meg gjennom problemstillingen.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Jeg fant ut problemet, eller... fant ikke ut men fiksa det iallefall. Jeg kjørte en formatering med nettverksdriverne som ekstravare under installasjon av xp og ikke etterhånds-innlagt.. eller hvordan det forklares.

(=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...