Dj Charlie Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Hva er de absolutt beste rambrikkene jeg kan få kjøpt (DDR2 -6400) De skal forøvrig plasseres på dette hovedkorte Har selv noen alternativer? Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 Kit w/two 1024 Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2 2048MB CL5 Kit w/two 1024 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two 1024 Endret 6. september 2005 av Dj Charlie Lenke til kommentar
KusaRS Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Jeg vil tro at Crucial minnet er best, siden det har lavest tilgangstid. (CL4 mot Corsair-brikkenes CL5) Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Hvordan er de sånn ellers da, kvalitetsmessig? Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Ingen med kjenskap til Crucial? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Ingen med kjenskap til Crucial? Tipper de er like. Vet fra DDR(1) at de lager\lagde brikkene selv. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Vet fra DDR(1) at de lager\lagde brikkene selv. Du mener chipene? Det får jeg ikke til å stemme, for både PC3200-modellene og den anerkjente Ballistix-serien bruker Micron-chiper. Jeg kjenner ikke til at Crucial har brukt egenproduserte chiper, men vet at de har merket dem med sin egen logo. Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Har Corsair brikker nå og er kjempe fornøyd, så om de er like kan jeg likegreit kjøpe Corsair igjen? Men like? Corsair Har CL5 mens Crucial har CL4, er det heller ingen forskjel på Corsair brikkene? Den ene heter pro! Endret 6. september 2005 av Dj Charlie Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Pengene flyter over ser jeg! Har selv ASUS P5LD2 hovedkort med DDR2 minne fra Crusial som kjører på 677 MHz, og denne yter kjempebra. Plus at det er et par dioder på minnet som lyser, som ser kjempekult ut! Ville gått for Crusial minnet, siden det også har lavere CAS! Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Pengene flyter over ser jeg! Har selv ASUS P5LD2 hovedkort med DDR2 minne fra Crusial som kjører på 677 MHz, og denne yter kjempebra. Plus at det er et par dioder på minnet som lyser, som ser kjempekult ut! Ville gått for Crusial minnet, siden det også har lavere CAS! Takk for synspunktene. Kom gjerne med andre forslag av minne brikker. (må være 2x 1024) Tror jeg har sett på en OCZ (usikker på navne), mener den hadde CL5 Endret 6. september 2005 av Dj Charlie Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Vet fra DDR(1) at de lager\lagde brikkene selv. Du mener chipene? Det får jeg ikke til å stemme, for både PC3200-modellene og den anerkjente Ballistix-serien bruker Micron-chiper. Jeg kjenner ikke til at Crucial har brukt egenproduserte chiper, men vet at de har merket dem med sin egen logo. Syntes jeg leste på anandtech(der disse ble testet) at de lagde dem selv. Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Hva er spenningsforsyning og hva har den å si? Er høy eller lav best? Crucial = 2,1V og Corsair = 1,9V Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Du mener chipene? Det får jeg ikke til å stemme, for både PC3200-modellene og den anerkjente Ballistix-serien bruker Micron-chiper. Jeg kjenner ikke til at Crucial har brukt egenproduserte chiper, men vet at de har merket dem med sin egen logo. Crucial Technology er et underfirma av Micron Technology, Inc. Endret 19. september 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Crucial Technology er et underfirma av Micron Technology, Inc. Det stemmer Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Crucial Technology er et underfirma av Micron Technology, Inc. Det stemmer Ergo er brikkene egentlig selvproduserte. Micron lager IC'ene, men ville tilby et eget ferdig produkt og startet derfor "avdelingen" Crucial. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå