Best Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 jeg er på utkikk etter et kort med den beste tv-out kvaliteten som finns.. allt annet har null å si.. skal brukes som divx tv-out server... Conexant CX25871 TV chip er vist den beste på nvidia kort hvertfall.. men er usikker på hvilke kort den er på... har også hørt noen si matrox er best... så er på utkikk etter den beste med samtidig en billig løsning. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Skal du ha bra tvut er det kun et kort som finnes. Matrox G550/G450. Kortet eier ikke 3D ytelse men det har 2D ytelse så det holder :smile: i tilleg har det DVD MAX noe som er en helt genial funksjon Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Nyeste ATI Radeon 8500 All-In-Wonder skal vist også ha bra TV ut (uten at jeg har sett det selv! :smile: Ellers får du jo externe bokser som gir veldig bra resultat. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Hvis du bare skal ha bra TV-ut og ikke er så nøye med 3D-ytelsen holder det sikkert med et brukt ATI Rage 128 eller Radeon (forrige generasjon). De har ATIs Rage Theatre chip som gir veldig bra TVbilde med klare fine farger. Husk det må ha SVideo ut. Lenke til kommentar
Best Skrevet 28. november 2001 Forfatter Del Skrevet 28. november 2001 Det er kun tv-ut kvaliteten som teller ja.. driter laaaangt i 3d ytelse osv. I tillegg trenger jeg et lyd kort i maskina. har en grei hjemmekino reciver og har planer om å kjøpe noen ordentlige høytalere snart.. de jeg har er 10år gamle.... Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 1. Husk skikkelig jording om du skal få kurant lyd fra pc. Det er som regel noe jordfeil ute å går på en hvilken som helst pc. 2. Du får ikke bedre enn 800x600 oppløsning på en "vanlig" tv om du ikke hoster opp noen store lapper og kjøper en plasmaskjerm. 3. Bruk gjerne noen ekstra lapper på en skikkelig god S-videokabel om du vil ha det beste resultatet av 800x600. Hilsen Andreas. [ Denne Melding var redigert av: Grimnar på 2001-11-28 22:17 ] Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 beskriv skikkelg jording er du snill :smile: Lenke til kommentar
TheDude Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Kjøpte et Matrox G550 kort idag, og er Kjempefornøyd (med stor K ja=) med kvaliteten på TV-ut! Anbefaler det på det sterkeste! TV-ut var faktisk eneste grunnen til at jeg kjøpte dette kortet. PC-en det står i brukes nesten kun til avspilling av DivX til TV... --- Lenke til kommentar
Best Skrevet 1. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2001 skal ha kort til akkurat samme oppgaven her. men er det stor forskjell på tv-out på g450 og g550? og hvilket lydkort har du i maskina? Lenke til kommentar
VikingS6 Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 OBS! OBS! Jeg har selv et Matrox G450 Millennium 32MB TV-out, som IKKE fungerer opp mot TV når jeg spiller DivX. Selv filmen går greit å spille, men jeg får ikke sett "subtitles". Dette skyldes overlay video, som ikke støttes på utgang nr. 2 på kortet. Jeg har forsøkt å sette opp kortet mitt på alle mulige forskjellige måter, men det vil overhode ikke støtte teksting. Og når jeg omsider får vist teksten, får jeg ikke sett filmen. Jeg bruker microDVD for avspilling, og har rippet selv med det siste DivX4.11 codec. Det skal sies at det er en uovertruffen kvalitet på min nye 29" 100Hz TV med G450 - men helt uakseptabelt at teksten ikke vises..... Noen som har forslag, eller er jeg helt på jordet her?? Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Quote: On 2001-12-03 03:09, VikingS6 skrev:OBS! OBS!Jeg har selv et Matrox G450 Millennium 32MB TV-out, som IKKE fungerer opp mot TV når jeg spiller DivX. Selv filmen går greit å spille, men jeg får ikke sett "subtitles". Dette skyldes overlay video, som ikke støttes på utgang nr. 2 på kortet.Jeg har forsøkt å sette opp kortet mitt på alle mulige forskjellige måter, men det vil overhode ikke støtte teksting. Og når jeg omsider får vist teksten, får jeg ikke sett filmen.Jeg bruker microDVD for avspilling, og har rippet selv med det siste DivX4.11 codec.Det skal sies at det er en uovertruffen kvalitet på min nye 29" 100Hz TV med G450 - men helt uakseptabelt at teksten ikke vises.....Noen som har forslag, eller er jeg helt på jordet her?? Hvilket OS ? Win 9x/ME støtter ikke overlay på sekundær skjerm. Win XP gjør det, og også Linux (XFree86)... Lenke til kommentar
Best Skrevet 3. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2001 har bestilt 5450 kort jeg også nå.. bruker som oftest ikke subtitles, men er jo kjekt avogtil.. har dere testa zoom playeren? den er spesiallaget til tv-out... nå gleder jeg meg bare til alle varene er i hus=) Lenke til kommentar
VikingS6 Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Stemmer - jeg har WIndows ME engelsk versjon. Var innom tanken på å bytte om skjerm/TV, slik at jeg bruker TV på primær skjerm. Har jo mer bruk for DivX m/subtitler på TV enn på monitor (som da blir sekundær skjerm). Har jeg behov for overlay i daglig bruk på PC'en da?? Bruker ikke maskina til spill. Drøyer nok litt før jeg skaffer meg WinXP, venter på at alle barnesykdommer skal være løst. Takk for svar i alle fall. PS: Det var det jeg visste at det var ikke noe galt med Matrox-kortet mitt nei :smile: Problemet var (nok en gang) Lille-Myk. ___________________________ Abit KT7-Raid AMD T-bird@900 768 MB Ram 2xIBM 60GXP DVD, CD-rom, CD-brenn osv. osv. osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå