grukk Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Jeg vurdere å kjøpe mer minne til min bærbare pc. I dag bruker denne en zepto pc3200 400mhz 512mb minnebrikke. Er den noen som kan si meg hva jeg burde kjøpe som passer bra sammen med denne? Jeg har kikket litt rundt etter forskjellige minnebrikker og det er særlig denne cl-betegnelsen som jeg ikke forstår. F.eks. cl 2.5 eller cl 3.0. Hva indikerer dette egentlig? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 cl står for cas latency, og er (veldig forenklet) en av parameterne som bestemmer hvor rask en minnebrikke er...jo lavere verdi jo raskere brikke... forskjellen mellom 2.5 og 3 er relativt liten! Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Slik jeg har forstått det så er det snakk om hvor mange millisekunder rambrikken bruker på å utføre visse ting. For den jevne forbruker vil ikke disse tallene utgjøre noe særlig forskjell. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Kan jo også (i kokkesammenheng og bakesammenheng) stå for centiliter!..... Lenke til kommentar
eljareljar Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Ja, og i fotballsammenheng, også for Champions Leguae. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå