hodepine Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Har følgende setup: Abit Fatal1ty hovedkort AMD Athlon FX-57 Gainward GeForce 7800GTX (den med standard vannkjøling) 1 eller 2 gb med Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM Med 1 gb minne i maskinen går den helt stabilt, men får likevel litt hakking på f.eks Battlefield 2 med full guff på innstillinger. Med 2 gb minne i maskinen går alt som en drøm, men den slår seg direkte av (den bare dør uten noe forvarsel) etter et par minutter med gfx. Den er helt stabil i Windows, men for et øyeblikk siden tok maskinen kvelden etter 5 minutter med World of Warcraft. Jeg har allerede byttet ut den ekstra gb'en med minne, kjørte først stabilt med en gb, satte i noen brukte (men identiske brikker) og fikk problemer, bestilte nye og byttet ut de brukte, og får nøyaktig samme symptomer som med de forrige brikkene. Hjelp! Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Hvilken strømforsyning har du? Har du prøvd memest? Lenke til kommentar
hodepine Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Thermaltake Silent Purepower 560W Strømforsyning Har ikke tatt noe mem-test, men siden den er stabil med 1 gb, og får samme symptomer med to forskjellige sett med brikker når jeg kjører 2 gb (første gb'en er den samme), så mistenker jeg egentlig ikke minnet. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Det at den slår seg av med to kan tyde på at hovedkortet har en konflikt med å kjøre begge brikkene. Kjører du command rate 1 eller 2 T? Er timingsene riktig? Jeg ville boota med memtest på en disket med begge brikkene i. Da får du ihvertfall svar. Lenke til kommentar
hodepine Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Oppgraderte bios, nå ser alt så meget bedre ut, bortsett fra at jeg mistet 50 poeng på 3dmark 05. Lenke til kommentar
kai658 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Oppgraderingen av Bios'en (Hvis du hadde alle brikkene inne da du gjorde det) vil automatisk sette Command Rate på ram'en din til 2T.. Er hele problemet!!! S939 CPU'er klarer ikke kjøre 4 brikker på 1T. Mista 15% av ytelsen i 3DMark2001 da jeg måtte sette Command Rate til 2T Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Sykt bra oppsett da Hvor mye betalte du for alt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå