Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Harddisken stopper mens den er igang

Anbefalte innlegg

For litt siden oppgraderte jeg pc'n min med et Sapphire Radeon X800 XL 256, og en 200 gb HD, men etter jeg fikk det så har det skjedd noen feil av og til som jeg ser på som veldig merkelige.

Alle vet lyden av en pc som slår seg av, så på? Vel, plutselig kommer den lyden, men pc'n fortsetter å gå. Driver jeg innenfor et spill så henger det seg helt opp i noen sekunder, før det forsetter. Så skjer samme ting igjen etter en stund igjen.

Skjer hyppigere når jeg spiller enn når jeg bare er i Windows.

Jeg antar det kan ha noe med skjermkortet å gjøre, men jeg har feilsøkt på nettet uten resultater.

[Oppdatering]

Etter mye testing fant jeg ut at det er den nye harddisken sin feil. Så jeg endret også topic.

Tydligvis bare stopper harddisken, før den starter på nytt. Naturligvis tar dette tid, og er innmari kjipt.

Noe feil jeg kan ha gjort, eller er jeg tvunget til å bytte den hvis det er hardware-feil? (Blir jævlig kjipt, for den er full, og jeg har ingen steder å sette filene, pluss en partisjon med windows på..)

Endret av Endre_H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå bruker den også 5 minutter på å boote, og stopper hver gang jeg gjør noe som helst, så lite som å høyreklikke..

Hardwarefeil indeed, men jeg vil helst slippe stress ved å bytte, finnes det ingenting jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Hei..

hadde en samsung sp80.. og gb for en stund her tilbake som jeg kjøpte ifra komplett..

den virket i ca 1 uke før den begynte og lage slike tikke-tikke lyder..kunne installere spill på dn osv.men da jeg skulle lese filene som å på harddisken så restarta han seg hele tiden ..

så du må prøve og få ut alle dataene på disken og levere den inn igjenn og få de til og teste den..

harddisken er vel feilprodusert tenker jeg..

har hatt mange IBM-disker med det damme problemet som du har nå

Lenke til kommentar

Vel, jeg fant ut noe nytt her om dagen.

Det var ikke den nye 200gb-harddisken som oppfører seg dumt. Det er den 120gb-hd'n jeg fikk meg før jul.

Problemet er at jeg har enda viktigere filer på den hd'n.. :(

Humm.. Har vel ennå garanti på den.. Men merkelig at den skulle fungere feilfritt i mer enn et halvt år, for så å bli dum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...