Arve28 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Kan noen sette opp en liste over hva som er forskjell på disse 2 kameraene fra Sony. Kommer noen av de andre leverandørene med HD snart? Kunne tenke meg litt større linse som slipper inn mere lys. Endret 27. september 2005 av Arve28 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Les dei to testane eg linka til i eit tidlegare innlegg i denne tråden, so får du kanskje eit klarare inntrykk av forskjellane mellom dei to. JVC har allereie eit par modellar ute på marknaden. Canon har nyleg lansert ein modell (som vil koste minst 60-70 000kr). Det var ein liten artikkel om dette på Akam.no for eit par veker. Panasonic kjem med eit i siste kvartal i år, som ikkje vil koste like mykje som Canon sitt, men like fullt ein god del meir enn dei nemnde Sony-kameraa. Og det krev og P2-brikker (SD kort-baserte PCMICIA-minnekort på storleikar opp til 8GB so langt, og større kjem) for HD-opptak. Desse brikkene vil og koste ein god del. Har du sett på Sony sine to fyrste HDV-kamera? HDR-FX1 og HVR-Z1U. Her finn du ein artikkel som samanlikner HDR-FX1 med Canon XL2 og Panasonic AG-DVX100, medan her finn du ein test av HVR-Z1U, og her eit fyrsteinntrykk av HDR-FX1. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 incanus. Mye bra her. Men alle disse kameraene blir for store. Tenker noe rundt dette minste HDV kamera. Noen som vet hvordan bildekvaliteten er i forhold til eks Sony TRV 950? Er noe i denne størrelsen jeg vil ha da jeg skal ha med fotoutstyret også. Men de andre leverandørene må jo komme med billiger kameraer de også. Panasonic selger jo 3ccd kameraer til gibortpris nå. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Nå har jeg lest om HC1E og A1E. Forskjellen slik jeg skjønner det er på A1E: Diger mic. Mulighet til å koble til 2 micer Høyre og vensre inngang. Litt bedre deksel foran. Farger og svart/hvitt LCD HC1E har vel også mulighet til å nedsample fraHDV til DV signaler ut? Although this camcorder is on the same body frame as the consumer-oriented HDR-HC1E , the similarities end there. Although the HDR-HC1E camera is a very impressive camcorder for the price, by the time you add a Studio Devices or Beachtek device, an external mic, better hood, you'll be at the same cost as the A1U, and that's without the other special features found on this camcorder . Hva menes med Studio Devices or Beachtek device? Virker som begge husene er av samme plast og størrelse? Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Må si at jeg er fornøyd med HC1E. Ikke brukt det altfor mye de 14 dagene jeg har hatt dette. Men lover bra. Andre som har dette og kan si litt om hva de liker og missliker? Macrozoom funksjoner er genial til å zoome inn på næropptak. Solblenderen foran sitter ikke veldig godt, men bruker den skjeldent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå