Gå til innhold

Nytt vannkjsys til 939, x800xl fra coolnsilent


Anbefalte innlegg

Jeg har følgende hardware:

 

Abit AN8 Ultra

Amd 64 +3200@2100

OCZ pc3200 Plat.ed. rev.2 1024mb

Powercolor X800XL 256mb

Tt Shark svart kabinett

 

Jeg har tittet en del på sidene til Coolnsilent.no, og jeg er klar for å kvitte meg med BigWater, og få meg "voksen" vannkjøling.. LINK...

 

Jeg tenker jevnt over på totalpakken de har, men med dual radiator eller to radiatorer, pga det opplegget med dobbel-pumpe. Men, jeg vil ha Storm-blokken til cpu, ikke Polarflo TT.

 

Hvordan vil dette passe? Vil dette fungere bra sammen? Er det plass i kabinettet? Blir det stor forskjell på cpu-blokkene?

 

Har noen erfaring med X800XL og gpu-blokken i pakken? Jeg skal frese opp to gamle boxed kjølere til ram'en.. Feste med AS5 med litt lim på enden? Leste det et sted her...

 

Mange spørsmål, er lei av alle viftene i maskinen min, og vil kvitte meg med et par av dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg hører vel til de som på en kanskje litt for bastant måte har kritisert terminologi her inne, og jeg har, spesielt da jeg tok feil, og døde litt under en busk kommet frem til at det er greit å informere om at jeg ville brukt noe annet, spesielt hva gjelder "s-ata2", men hva skal man kalle det..

 

Jeg skjønner hva du mener om du sier graphic processing unit eller video processing unit...

 

Litt OT der, tror uansett ikke det er noe fasitsvar på gpu/vpu.. Begge deler blir riktig i mitt hode. Men, sikkert noen som vet bedre, men som forhåpentligvis vet hvorfor de har rett.. hehe

 

Jeg har vurdert heldekkende gpu-blokk, slik som denne AC blokken fra Microplex, men jeg var ikke helt fornøyd med resten av settene som microplex hadde. Det kan for all del være bare en sær liten greie at jeg ikke liker det, vet det er mange som anbefaler mist settene til microplex.. Ser dog nå at de endelig har fått disse settene inn igjen.. Vil i så fall ha dette dual rad settet. Vil ha viftene skrudd ned til det minimale, og forsåvidt, jeg greier 6v med hk'et mitt, abit an8 ultra, om jeg plugger de inn i otes vifteslot'ene. Ganske kjekt! Blir lite lyd, og grei kjøling da..

 

Jeg kjøpte også inn en zalman blokk, denne, men har hørt at den kjøler ganske dårlig.. Derfor er jeg litt usikker på om jeg bør bruke den, funker sikkert greit på chipset, men er fryktelig usikker på å sette den på et x800xl kort.. Noen som har noen erfaringer der? Og, ikke minst, vil den gå overens med 1/2" slangene til settene jeg har linket til? Står ikke noe om diameter der, og jeg vil være helt sikker på dette om jeg skal bruke nesten 3k på utvidet vannkjøling..

 

Ny info, sånn apropos fotball.. I ferd med å kjøpe en brukt +3700 San Diego.. Hvordan vil Mist og forsåvidt coolnsilent settene takle denne prosessoren? Skal overklokke den litt, men er ikke helt ekstrem på det..

 

EDIT: Ift heldekkende gpu blokk, har i tillegg til de varmesprederne som kom med zalman blokken har jeg et par gamle boxed kjølere liggende og en dremel... Om de er for pinglete ved oc av minnet på skjermkortet blir nok oppkapping og påklistring av 1cm2 boxed kjøler på hver minnebrikke..

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal vi se, er selv på leting etter en dugelig vannblokk som kjøler minnet, men det visst litt vanskelig å finne.

 

Jeg var innom forumet til en amerikansk nettbutikk og fant denne vannblokken.

Koolance ATI-V06 ATI VGA Water Block

Ulempen med denn, er at den er ekstremt dyr( 1000,- +++)

 

Eller så har vi denne:

AC vannblokk,aquagrATIx,X800/850, AGP/PE

 

Prisen er grei, men har enda ikke sett noen tester av den.

 

Og så har vi den som overklokking.no testet:

 

LICS GPU-Wasserkühler ARKTICFREEZER-X800.

 

Sikkert fin blokk, men..

her kommer vel også toll og moms inn i bildet...

 

Noen bedre forslag anyone ?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...