Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sweeet bilde :D

Hvor er det fra?

Ikke alltid like enkelt å finne tilbake til kildene :p

 

Her er forøvrig en annen link med masse godbiter

 

http://www.planete-nokia.com/phpBB2/index....showtopic=19660

 

NOKIA 6280 BLIR MIN NESTE MOBIL :love:

 

Var fast bestemt for å gå for den nye Samsung D600, men etter å ha studert 6280 nærmere er jeg ikke i tvil. Selv om disse to telefonene er relativt like, tror jeg Nokia har lagt gull-egget ved den nye Series 40. Det vi trenger er brukervennlighet, og det får vi her i en nydelig innpakning :D

 

Etter utallige vurderinger slår Series 40 knockout på de fleste.

 

Største fortrinnet ligger i en utrolig spennende kalender !!

- og at en kan vise oppgaver som er planlagt på forsiden.

 

GLIMRENDE - MÅ HA DEN - BARE MÅ HA DEN :p:p

Lenke til kommentar

Jøss, så på den franske siden at det nesten ikke er noen forskjel mellom 6270 og 6280 i det hele tatt !

Var jo bare 0,4cm i høyden!

 

Jøss. Men må si at den "rammen" til 6280 som går på siden er dritlekker :love: Dumt det ikke er tilsvarende design på 6270.

Lenke til kommentar
Mulig det er lettere å bruke tommeln på knappene 1, 2 og 3 på 6270 enn -80, pga den "svai"-en... Eller?

Skjønte ikke helt hva du mente før jeg gikk gjennom noen bilder og så på dem, men det virker jo ikke ulogisk det du sier. Men jeg tror ikke det blir noe problem på 6280 heller, man holder jo hånden nedenfor tastene, så retningen på tommelen blir oppover og trenger derfor nødvendigvis ikke å plages av skjerm-"klossen" er over.

 

Men sånt er det vel best å prøve selv.

 

Fant forresten en tråd med mange spørsmål og svar om 6270/80 og Series 40 3rd edition. Virker bare bedre og bedre:

http://www.mobile-review.com/forum2/showth...?t=36697&page=2

Lenke til kommentar

Wow, VGA i 15fps. Det er vel standard på digitalkameraer nå om dagen. Ikke videokameraer, men sånne andre.

 

Dumt at 6270 ikke filmer i like heftig oppløsning. :no:

 

REDIGERING: Eller er VGA-filminga kun på videosamtalekameraet, kanskje?

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Takk for fin link, mange fine bilder der. Grensesnittet ser veldig bra ut, og på noen områder ganske likt Series 60.

 

Hadde ikke lagt merke til 6270 sin lille "stjert" nederst på mobilen. Synes ikke helt dette var noe fint, men det får vel gå.

 

6280 er enda mer nydelig enn jeg trodde, og blir bare finere og finere. Nydelig :)

"Stjerten" på 6270 er ikke så elegant, men jeg tror den er nyttig av to grunner:

 

1. Det virker som den gjør telefonen lettere å åpne.

 

2. Den gjør det lettere å komme til de øverste tallrastene når tastaturet er trukket ut. På skyvemobiler pleier jo det være en høy kant, som er i veien når talltastaturet er trukket ut. Erfarte blant annet dette på Samsung D500. På 6270 er det en innsvinget bue, som gjør mer plass for fingrene. Genialt!

 

Jaja, det er jo bare å sammenligne den med Nokia 6111 og 6280, se f.eks denne linken, som også andre her på forumet har henvist til:

 

http://www.planete-nokia.com/phpBB2/index....showtopic=19660

 

Bildene viser tydelig forskjellen!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Kalender og telefonbok pleier å være bra på Nokia, og kalenderen på 6270/80 ser ut til å være helt topp.

 

Nokiatelefonene pleier også å være lette å synke (det er de jeg har hatt minst trøbbel med synk på), samt at dataoverføring pleier å gå kjapt.

 

Nå begynner jeg å bli syk etter å få se dem i butikkene, som enkelte andre her allerede har gitt uttrykk for :)

Lenke til kommentar
2. Den gjør det lettere å komme til de øverste tallrastene når tastaturet er trukket ut. På skyvemobiler pleier jo det være en høy kant, som er i veien når talltastaturet er trukket ut. Erfarte blant annet dette på Samsung D500. På 6270 er det en innsvinget bue, som gjør mer plass for fingrene. Genialt!

Ja, skjønner absolutt hva du mener, men kan ikke tenke meg at det plager meg på 6280 eller D500. Når jeg sitter her og ser på "hvordan" jeg trykker på min K750i trykker jeg jo med fingeren min nedenfra, og trykker midt på tasten. Altså er jeg ikke ovenfor tasten i det hele tatt, og da bør det ikke plage meg at det er en hindring der heller.

 

Men for all del, om en slik "bue" gjør det lettere for noen er jo det absolutt fint, og bra av Nokia å ha et alternativ der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...