Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig bestemt meg for å boikotte Nokia 6280 pga 3 mnd forsinkelse. Men da jeg var innom et kjøpesenter idag for å bruke et gavekort stakk jeg innom Siba bare for å se om de hadde fått den inn. Og det hadde de. Betalte 3295 kr.-. Syntes egentlig det var ganske rimelig med tanke på at den koster ca 3200 på nettet + porto, så jeg kan ikke si jeg tapte på å kjøpe den i en fysisk butikk.

Telefonen er fantastisk bra! Det eneste minuset jeg har funnet til nå er de to delene som ikke henger skikkelig samen. Og verst av alt: når telefonen vibrerer ved innkomende anrop kan man høre at det klirrer mellom de to delene. Nesten litt flaut.

5771105[/snapback]

Var det på Siba Furuset?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men da jeg var innom et kjøpesenter idag for å bruke et gavekort stakk jeg innom Siba bare for å se om de hadde fått den inn.
Var det på Siba Furuset?

Det var Siba på Kvadrat kjøpesenter i Sandnes, utenfor Stavanger.

5771328[/snapback]

OK! Da tror jeg skal ta en tur innom Furuset etterpå å sjekke om de har fått den inn der også. :)

Lenke til kommentar

Må ha 2 høytallere for å få stereo.

Mulig Nokia kaller det stereo

(av en eller annen grunn),

men så lenge det er 1 høytaller kalles det mono.

Edit: Snakker dere om head-setttet nå?

Det er stereo,ja.

Men ikke den innebygde høytalleren.

Endret av Tor Haakon
Lenke til kommentar

Nå har jeg ladet telefonen ihvertfall i 12 timer som gsm.no ba meg om å gjøre for å sjekke om probleme med at den slår seg av går vekk eller ei.

Jeg startet en film - det går kanskje 20 sekunder så kommer det et pip og telefonen restartet seg. Dette skjer også ved avspilling av musikk men det er ikke alltid det skjer. Noen ganger kan jeg se hele videoklippet - andre ganger så skjer dette.. Jeg antar jo da at dette må være noe med telefonen.

Men kan det være noe med minnekortet? At det stopper opp eller leverer ikke fort nok? Høres kanskje ut som et dumt spørsmål :p

- hsds

Endret av hsds
Lenke til kommentar
Nå har jeg ladet telefonen ihvertfall i 12 timer som gsm.no ba meg om å gjøre for å sjekke om probleme med at den slår seg av går vekk eller ei.

Jeg startet en film - det går kanskje 20 sekunder så kommer det et pip og telefonen restartet seg. Dette skjer også ved avspilling av musikk men det er ikke alltid det skjer. Noen ganger kan jeg se hele videoklippet - andre ganger så skjer dette..  Jeg antar jo da at dette må være noe med telefonen.

Men kan det være noe med minnekortet? At det stopper opp eller leverer ikke fort nok? Høres kanskje ut som et dumt spørsmål :p

- hsds

5772395[/snapback]

Har du prøvd å formatere både telefon og

minnekort?

Kan hende dette hjelper...

Lenke til kommentar

Jeg startet en film - det går kanskje 20 sekunder så kommer det et pip og telefonen restartet seg. Dette skjer også ved avspilling av musikk men det er ikke alltid det skjer. Noen ganger kan jeg se hele videoklippet - andre ganger så skjer dette..  Jeg antar jo da at dette må være noe med telefonen.

- hsds

5772395[/snapback]

Har du prøvd å formatere både telefon og

minnekort?

Kan hende dette hjelper...

5772439[/snapback]

Minnekortet har jeg formatert, men jeg vil ikke formatere telefonen for den skal jo virke når jeg kjøper den. Står ingenting i manualen om at telefonen må formateres for å kunne spille av musikk/film.

Jeg får vel levere den inn til gsm.no på mandag og la de se på det..

- hsds

Lenke til kommentar
Noen som har sett N 6280 til salgs med Tele2 sponsing/operatørlås?

Eller noen som vet om den er å finne i butikk noe sted i Kr.sand?

5772432[/snapback]

Kjøpte den netopp på Siba i Stavanger med tele 2 + til 1499. Vet ikke om dere har siba i kristiansand.

Telefonen ser knall ut. Venter på at den skal lade. Noen som hsuker hvor lang tid det tok før batteriet var fullt?

Lenke til kommentar
Noen som har sett N 6280 til salgs med Tele2 sponsing/operatørlås?

Eller noen som vet om den er å finne i butikk noe sted i Kr.sand?

5772432[/snapback]

Kjøpte den netopp på Siba i Stavanger med tele 2 + til 1499. Vet ikke om dere har siba i kristiansand.

Telefonen ser knall ut. Venter på at den skal lade. Noen som hsuker hvor lang tid det tok før batteriet var fullt?

5772566[/snapback]

Interessant pris.

Nei vi har ikke Siba i Kr.sand desseverre. Der har man nok en fordel med å bo i større byer. Kan ikke se at Siba har den for salg på nettbutikken heller.

Kjipt. Kanskje kona går med på en kjøretur vestover kombinert med et Ikea besøk (nei vi har ikke Ikea heller), de pleier jo like slikt.....men litt langt for en telefon.....men sugen også nå....

Lenke til kommentar

Jeg prøvde en demovare av 6280 hos Elkjøp i dag, og jeg ble helt sjokkert over byggkvaliteten på den. Den var så løs at jeg fryktet den skulle falle fra hverandre. Mulig at noen har håndtert den litt røft, men det var helt forferdelig.

En kompis av meg har 6270 og den har jo nesten topp byggkvalitet. Jeg ser allerede noen klager over 6280, men er det virkelig så ille som den jeg prøvde?

Lenke til kommentar
Jeg prøvde en demovare av 6280 hos Elkjøp i dag, og jeg ble helt sjokkert  over byggkvaliteten på den. Den var så løs at jeg fryktet den skulle falle fra hverandre. Mulig at noen har håndtert den litt røft, men det var helt forferdelig.

En kompis av meg har 6270 og den har jo nesten topp byggkvalitet. Jeg ser allerede noen klager over 6280, men er det virkelig så ille som den jeg prøvde?

5772921[/snapback]

Kan ikke sammenligne kvaliteten på en "dummy"-tlf og en ordentlig en. Sitter med en 6280 i hånden nå og det er en kjempetelefon !

Endret av cadazzo
Lenke til kommentar

Hmm så det er vanskelig med gsm når det kommer til problemer med tlf? :x

Jeg lurer på om dere andre som har nokia vil prøve å spille av et videoklipp som jeg har laget. Spill det av en 3-4 ganger og post om telefonen deres slår seg av. Så finner vi vel kanskje ut om det er flere telefoner dette gjelder på eller bare i mitt tilfelle..

LINK: http://rapidshare.de/files/15814988/test_nokia.3gp.html

- hsds

Lenke til kommentar
Venter på at den skal lade. Noen som husker hvor lang tid det tok før batteriet var fullt?

Laderen som følger med er en hurtiglader. Så det tok meg 1 til 2 timer å lade telefonen første gang.

5772729[/snapback]

Må den ikke lades ca 12 timer første gang?

Lenke til kommentar

Har selv telefonen og reagerer på slark i byggekvaliteten. Den er litt løs og bevegelig, men anser det ikke som et stort problem. Det som er værre er vibreringen i telefonen. Denne lager stygge lyder og bråker en masse.

edit;

ett spørsmål:

Hvordan viser jeg film på denne telefonen. Går det ann å konvertere store filmfiler til mobilen?

Endret av BigMomma
Lenke til kommentar
noen son vet sikkert om netshop har flere inne?

slettet min best. hos gsm pga. tilfelle problemer med mobilen.

5773037[/snapback]

Vet ikke noe om hva netshop har, men jeg vet det har vært endel bugs med 6280, derfor valgte ihvertfall jeg å ikke kjøpe min via nettet, men hos forhandler, da det er litt enklere med reklamasjoner på den måten. (synes det er mye styr med sending frem og tilbake. med utlegg av frakt og refundering av frakt osv..)

Kostet noen hundrelapper ekstra, men synes det er verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...