Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.

Anbefalte innlegg

OBS, OBS!

Feil på nokias hjemmesider!

Når man sammenlikner telefoner på nokias sider får man opp et pop-upvindu eller en egen side.

Vær obs på at det forekommer riv ruskende gal informasjon på disse sidene! Om disse faktaene ikke stemmer med andre opplysninger fra andre steder, så er det en grunn.

Det er mest feil på info om telefoner som står som kommende modeller.

Har samme erfaring.

Sendte dem en mail for ca. en måned siden.

Etter 2 uker fikk jeg et svar der de beklaga seg med at det ikke var helt lett å oppdatere all informasjon til en hver tid, mn de skule se på broblemet :(

Er det da jeg skal svare: Takk for informasjonen, det var jo betryggende :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den amerikanske nettbutikken Mobilebee.com rekner med å ha Nokia 6280 på lager innen 37 dager. Det vil si i begynnelsen av november. Så vi må nok bare være tolmodige

Når det gjelder prisen, så er den satt til $599,99. Noe som med dagens valutakurs skulle tilsvare kr 3857.5157. For å finne ut hvor reell den prisen var sjekket jeg prisen på N90 i den samme nettbutikken mot en norsk nettbutikk. Det var da en diveranse på ca 300 kr. Så vi kan nok regne med å få Nokia 6280 et par hundrelapper billiger enn det som står oppført hos Mobilebee.com.

Lenke til kommentar

Det som er litt vanskelig for meg med disse to telefonene er å velge.

Hva skal man prioritére?

Dette har 6280 som 6270 ikke har:

-Videotelefoni

-Mindre størrelse

-Lavere vekt

Dette har 6270 som 6280 ikke har:

-Stereohøyttalere

-er "musikktelefon"

-Bedre batteri!

-Lavere pris

Det dumme med 6280:

-Dårlig batteritid

-Koster mye penger

Det dumme med 6270:

-Ikke veideotelefoni.

Og en annen ting. Nokia oppgir høyden til 6280 til å være 10cm. Er det åpent eller lukket format?

Lenke til kommentar

Det største fortrinnet til 6280 sånn jeg ser det er at den er mindre. Videotelefoni har jeg ingen interesse av (skal jeg se interessert ut også nå da...?) og surfing med 3G har jeg hverken råd til eller bruk for, så 6270 er det klare valget for meg. Selvom den ekstra klumpen irriterer litt. Men det er vel sånt man må ta med seg.

I grunn er det et valg mellom 3G/videotelefoni og musikk. Synd man må velge, egentlig... ;)

Lenke til kommentar
Det som er litt vanskelig for meg med disse to telefonene er å velge.

Hva skal man prioritére?

Og en annen ting. Nokia oppgir høyden til 6280 til å være 10cm. Er det åpent eller lukket format?

Regner med det er i lukket format den er 10 cm. Skulle det være i åpnet format ville den vært veldig liten.

Men ja, det er vanskelig å velge. Personlig kunne jeg tenkt meg Nokia 6280 med Stereohøyttaleren og 3D-lydeffektene til Nokia 6270. Men når jeg først kjøper meg ny telefon nå, vil det være dumt å kjøpe en telefon uten 3G, da dette blir mer og mer normalt. Synes forøvrig at Designet på Nokia 6280 er bedre enn 6270. Nokia 6270 er lixom klemt sammen nederst. Så for min del går jeg for Nokia 6280.

Dersom noen ønsker en nedtelling på når Nokia 6280 blir tilgjengelig, så er det en amerikansk nettbutikk som har ført den opp i varesortimentet sitt og teller ned til den kommer på lager: Mobilebee.com Så kan man jo håpe at den kommer til Norge i omtrent samme tidsrom.

Lenke til kommentar
  (.....)

Dersom noen ønsker en nedtelling på når Nokia 6280 blir tilgjengelig, så er det en amerikansk nettbutikk som har ført den opp i varesortimentet sitt og teller ned til den kommer på lager: Mobilebee.com Så kan man jo håpe at den kommer til Norge i omtrent samme tidsrom.

*bokmerket*

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Skal søren meg ha en av de tre nye "skyvemobilene" fra Nokia. 6280 og 6270 ser mest fristende ut.

Flott at Nokia har oppgradert series 4-operativsystemet. Helt greit at de ikke bruker Symbian, for det går ut over farten, samt at ikke alle har bruk for det OS'et.

Så N90 i butikk forrige uke. Såååå dyr og sååå stor. Den er helt uaktuell.

Venter i spenning på de tre nevnte, nye Nokiaene.

Lenke til kommentar
Det største fortrinnet til 6280 sånn jeg ser det er at den er mindre. Videotelefoni har jeg ingen interesse av (skal jeg se interessert ut også nå da...?) og surfing med 3G har jeg hverken råd til eller bruk for, så 6270 er det klare valget for meg. Selvom den ekstra klumpen irriterer litt. Men det er vel sånt man må ta med seg.

I grunn er det et valg mellom 3G/videotelefoni og musikk. Synd man må velge, egentlig... ;)

Leste på Nokias sider at Nokia 6270 kun er 0,4cm lenger enn 6280 :p

Altså ikke den største forskjellen.

Tror 6270 også er for meg å velge.

Det er bare litt dumt at den er litt stor og tung.. Men det går vel greit om jeg blir vant til det. "Det er utrolig hva nordmenn orker ... bare de blir vant til det." - økonom Erik Brufoss.

Dessuten er det jo bare greit å betale litt mindre for bedre batteri ;)

Lenke til kommentar

Takk for fin link, mange fine bilder der. Grensesnittet ser veldig bra ut, og på noen områder ganske likt Series 60.

Hadde ikke lagt merke til 6270 sin lille "stjert" nederst på mobilen. Synes ikke helt dette var noe fint, men det får vel gå.

6280 er enda mer nydelig enn jeg trodde, og blir bare finere og finere. Nydelig :)

Lenke til kommentar

Ja det må jeg si.. en fryd for øyet :blush:

Blir nok en N6280 til min venstre lomme.

Kan ikke helt se logikken i dn lille stjerten på

N6270, mn den har sikkert en gjenomtenkt

funksjon :yes:

Generelt vil jeg påstå at design avdelingen

hos nokia kommer til å få et lite lønnspålegg

i tia som kommer :thumbup:

Lenke til kommentar

Pussig. Jeg trodde "stjerten" var der for å gi plass til stereohøyttalerne, men de var jo tydelig øverst. Sysn det er rart at Nokia velger å lage bakdelen lengre enn fordelen, eller motsatt, altså ikke strekke fordelen slik at den blir like lang som bakdelen. Likte den ikke i det hele tatt. Nesten så ille at jeg heller vil velge 6280, for den var sinnsykt lekker... :dribble:

Lenke til kommentar

Dumt at ikke 6280 har stereohøytaler, men den har vel stereolyd i headsett?

Har også sett for meg at jeg vil ha en slik 6280 og tenker at den kan ikke komme fort nok. Gikk egentlig og ventet på Nokia 3230 i vår, men slo denne fra meg i påvente av 6280.

Men mens mann venter så dukker det også opp andre ting og jeg ser at Siemens også kommer med en tlf. som har litt "snacks", tenker på SXG75. Er det noen på formuet som har vurdert denne opp mot 6280...

Lenke til kommentar

Det var da endelig bra. Et par 3G-telefoner fra SE har kun blitt solgt gjennom Telenor. Helt på tryne mener jeg. Sendte forøvrig mail til MPX å lurte på om de hadde fått noe informasjon om telefonen:

Takk for henvendelsen. Dessverre foreligger det ikke informasjon om produktet og når denne vil være tilgjengelig. Så fort denne informasjonen foreligger vil vi publisere dette på www.mpx.no.
Lenke til kommentar
Pussig. Jeg trodde "stjerten" var der for å gi plass til stereohøyttalerne, men de var jo tydelig øverst. Sysn det er rart at Nokia velger å lage bakdelen lengre enn fordelen, eller motsatt, altså ikke strekke fordelen slik at den blir like lang som bakdelen. Likte den ikke i det hele tatt. Nesten så ille at jeg heller vil velge 6280, for den var sinnsykt lekker... :dribble:

Ja, den lille stjerten gjør det litt vanskelig å velge.

Man får bedre batteritid og stereohøyttalere, men likevel. Stereohøyttalere har jeg ikke noe bruk for i grunn. Men batteriet er digg til fjellturer og slikt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...