Tjohei Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Og legg for guds skyld ut noen bilder tatt med fonen også! Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hei, branmerkinga på tre er da ikke så stor, det hadde vært værre om det var Vodafone, for vodafone legger inn egne meny systemer med egne farger og egne bilder og regler osv ^^ jeg har nå testa min litt til.. (selv om jeg må inrømme att jeg har sovet det meste av dagen ) og jeg er utrolig fornøyd med den, vil komme sterkere tilbake med en tilbake melding imorgen eller noe ^^ 5508024[/snapback] Hei, jeg bare lurer på en ting jeg håper Du kan svare på. Den 6280 de selger på 3. Den er uten abbonement, men er Brandet til "3" Er den operatørlåst også? (at man ikke kan bruke andre simkort) Eller bare brandet? Hadde vært fint hvis du kunne teste dette.... På forhånd Takk Sir-alex Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Fikk endelig tafsa på en dummy av 6280 og 6270 idag. Ikke at jeg helt vet hvorfor, for jeg syns de begge virket litt store, spesielt 6270 som var alt for stor for mine lommer. Mulig det er fordi jeg har gått rundt og sikla på Samsung E730 i det siste... Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) - Test også lydkvaliteten i handsfree høytalleren (i forbindelse av radio lytting,MP3 avspilling og vanlige samtaler. Kvalitet på lyd + styrke). - Lyd kvalitet i samtaler (ikke handsfre) kvalitet/volum? - Lydkvalitet i det med følgende headsettet? - Batteri tiden Fant forresten ett nytt lyd adapter på nokia.no Det nye adapteret heter AD-46 og skal vist nok støtte telefon samtaler Det har også FM-motaker og svar-knapp. Selvsagt har det 3,5 mm plugg. 5511555[/snapback] Den har ikke FM-mottaker. "Lydadapteren AD-46 lar deg høre på en kompatibel mobiltelefons FM-radio og musikkspiller med stereo hodetelefoner som har standard 3,5 mm kontakt. Adapteren har fjernkontroll for besvaring og avslutting av telefonsamtaler, og en integrert antenne for forbedret FM-mottak. Adapteren er behagelig i bruk med lang kabel og festeklips." http://www.nokia.no/phones/enhancements/in...bcat_id=1494992 Hvorfor lagde de ikke svarknapp og mikrofon på den forrige adapteren AD-15? Vel, vel, better late than never! Er det ikke de de sier? For øvrig var jeg ikke klar over den nye adapteren AD-46, så takk for tipset! Endret 28. januar 2006 av CellularDude Lenke til kommentar
marius16 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Beklager virkelig altså, ligger skikkelig etter nå føler jeg, jeg får ikke lagt inn noe her imorgen, men skal legge inn alt sammen på mandag :S jeg skal til Slalom bakken imorgen så da har jeg desverre ikke tid, men frykt ikke:P det kommer ^^ Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 -Den har ikke FM-mottaker. 5513949[/snapback] Beklager... Utrykket meg litt feil. Med FM mottaker mente jeg selvsagt FM antenne. Nokia telefonene bruker som kjent kabelen til antenne. Det er derfor en ikke får høre på radioen uten at headsettet er tilkoblet. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 -Den har ikke FM-mottaker. 5513949[/snapback] Beklager... Utrykket meg litt feil. Med FM mottaker mente jeg selvsagt FM antenne. Nokia telefonene bruker som kjent kabelen til antenne. Det er derfor en ikke får høre på radioen uten at headsettet er tilkoblet. 5515319[/snapback] Alle mobiler med radio bruker headsettkabelen som antenne, ikke bare Nokia. Savner forresten radio på min nye D600, men jeg valgte å ikke la det være utslagsgivende ved kjøp. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Yes! Nå skal jeg bestille Min nokia 6280 Har kontaktet "3" Også skal jeg kjøpe den uten abonement, og de sender den til Norge. (De har vistnok en kode som fjerner operatørsperren, så man kan bruke den med alle operatører) Så fjerner de operatørsperren for meg. Jeg får denne for cirka 3500 inkludert frakten til Norge Happy! Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Var det så enkelt som det høres ut som? Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Var det så enkelt som det høres ut som? 5517520[/snapback] Hehe, enklere Bare send en mail til en 3 forhandler og hør om de kan sende til Norge. PS: Hvis min jeg får det til, og får mobilen snart. Så kan jeg oppgi min kontakt Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg stusset egentlig litt på om den var uten operatørlås når jeg kjøper den uten abb, men brandet til 3. Så sa det at hvis man kjøpe den uten abb av 3, så fikk de en Kode som de kunne ta på Nokia'en så den ble helt operatørlåst. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 men kommer den på norsk? eller må man klare seg med svensk? sir alex Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 men kommer den på norsk? eller må man klare seg med svensk? sir alex 5517692[/snapback] Jeg er ikke 100% Sikker, men hvis ikke så er det bare å ta den på serivce når 6280 kommer til Norge;) Lenke til kommentar
Feh Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg antar at telefoner solgt i norge/sverige/danmark har støtte for alle tre språkene, både som telefonspråk og ordliste? eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg antar at telefoner solgt i norge/sverige/danmark har støtte for alle tre språkene, både som telefonspråk og ordliste? eller tar jeg helt feil? 5517771[/snapback] Telefoner ja, men når de er låst til 3 fra starten av. Hmm..Det varier veldig fra fabrikant til fabrikant Lenke til kommentar
marius16 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Det stemmer vel ikke helt, jeg kjøpte en nokia 3230 her, den har bare engelsk, svensk og finsk... ikke norsk eller dansk... Men vis dere skal kontakte tre så ville jeg anbefale å ringe, ikke sende mail, for å få svar på mail er ett mareritt:P det tar sin tid... Nr til tre er 0771-73 53 00 Men skal man ringe til en forhandler så ville jeg andbefale å ringe til den i Karlstad, da det er størst sjans for att de fårstår bedre hva du sier, tlf nr ditt er: 0735-44 00 90 Lykke til ^^ Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 hva blir det til med den review'en da marius? Lenke til kommentar
marius16 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 hva blir det til med den review'en da marius? 5518399[/snapback] som jeg skrev over:P den kommer på mandag ^^ Lenke til kommentar
marius16 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Her fant jeg en veldig bra såkalt oppsumering av nokia 6280 og den er funnet på www.mobil.se og skrevet av Linus Brohult Nokias vinnare Nokia har länge trummat ut mer avancerade 3G-telefoner. Men nu kommer Nokia med en ”folk-3G” med snabba menyer och bra funktioner. 6280 kommer att bli en storsäljare. Bra skärmar blir allt viktigare nu när 3G, videouppspelning, musikk och datorliknande e-postprogram tågar in i telefonerna. För att få plats med rejäl skärm behöver telefonen vara vikbar eller skjutbar - i alla fall om formatet ska vara smidigt. Och Nokia 6280 är en 3G-telefon som verkligen är bra utan att formatet har svällt ut. Den känns smidig och lättanvänd. Knappsatsen med siffror skjuts fram när den ska användas. Styrknappen sitter direkt under skärmen och är riktigt behaglig att använda. Det går att svara i telefon, läsa meddelanden och styra sig runt i menyerna utan att sifferknapparna behöver skjutas ut. Kanske är det här Nokias mest lyckade telefon någonsin. Inte för att den är den mest späckade med funktioner. Utan för att den kombinerar ett riktigt rikt utbud av funktioner med snabba menyer, smidigt format. Över huvud taget är det här en telefon som många kommer att falla för. Är 6280 en späckad nöjestelefon eller är det mer av en nyttomobil? Nokia försöker klara av att tillfredsställa båda dessa sidor, och finländarna lyckas förvånansvärt bra med det. Kamera och musikk är på modet i mobilerna som nu kommer ut. Nokia 6280 har också en 2-megapixelkamera som tar bra bilder. Kameran har inte autofokus och får därför inte den riktigt bra skärpa som de allra vassaste kameramobilerna har. Det går att välja fem olika varianter på hur högt upplöst bild man vill ta. Kameran har också blixt och självutlösare i kameran. Det går att också att göra inställningar för olika ljusförhållanden och generellt känns bilderna bra. En liten blixtlampa kan hjälpa till vid dåligt ljus, annars kan bilderna bli lite gryniga. Videoläget på Nokia 6280 är bättre än väntat. Film spelas in i upp till 640x480 pixel upplösning. Videosnuttarna som tas med den upplösningen är med 15 bilder per sekund, vilket är mer eller mindre standard i kameramobiler idag. De flesta av Nokias telefoner bygger på systemet Series 40. Men Nokia 6280 är den första telefonen med nya Series 40 (version 3). Huvudmenyn känns inte alls som Nokias tidigare telefoner. Bland annat har den nya versionen av systemet stöd för en riktigt högupplöst skärm, och det känns väldigt välkommet. Skärmen i 6280 är riktigt bra. Men hela menysystemet har blivit betydligt förbättrat. Det är lättare att hitta till olika funktioner och inställningar och man får god överblick över bilder, musikk och funktioner. Precis som i Nokias mer avancerade telefoner finns nu menyvalet ”Galleri” där bilder, videosnuttar, teman, ringsignaler med mera samlas. Allt finns upplagt i olika mappar. Sms och mms skapas med en ny meddelande-redigerare. Där ser man flera olika inmatningsfält på en gång. Det är mer överskådligt än tidigare Nokia-telefoner. Att skapa meddelanden har helt klart blivit enklare. Särskilt när man skapar mms med bilder och annat än text känns de tvälbehövligt. Nu ser man en förhandsgranskning av meddelandet samtidigt som man utformar det. Dessutom är det lättare att få överblick i meddelandemenyn. Det står direkt under de olika mapparna till exempel hur många nya meddelanden det ligger i en viss mapp. Det finns också ett e-postprogram, och e-postinställningarna har blivit betydligt enklare än i tidigare Nokia Series 40-telefoner. Det är verkligen välkommet att Nokia nu gjort något åt den saken. Det går också att bifoga bilder, videoklipp och andra filer med e-post som skickas från telefonen, vilket till exempel inte var möjligt med Nokias 3G-telefon 7600, som är den senaste Series 40-telefonen med 3G som Nokia släppt. Active Standby kallar Nokia systemet där dagens kalender-noteringar, musikspelaren, radion och annat av vikt visas på skärmen i grundläget. Alltså utan att du behöver gå in i menyerna. Det har tidigare bara fungerat i Nokias mer avancerade (och lite klumpigare) telefoner. Men nu finns Active Standby även i Nokia 6280. Just Active Standby är faktiskt en riktigt bra förbättring, särskilt om man vill kunna använda kalender, musikk och andra extrafunktioner. När jag synkroniserat telefonen med kalendern i min dator så ser jag dagens möten, till exempel att jag ska träffa vår fotograf för att ta bilder på Nokia 6280 idag. Det syns också vilken låt som är igång om mp3-spelaren i telefonen spelar musikk. Det syns också om radion är igång. Nokia 6280 har också det Nokia kallar Visual Radio, där du till exempel kan få information från radiostationen direkt på skärmen i mobilen. Men ingen svensk radiostation stödjer det ännu. Kalender och adressbok kan förstås användas utan att telefonen kopplas ihop med en dator. Men själv installerade jag Nokia PC Suite på min pc och anslöt telefonen till datorn. Det går att ansluta telefonen med sladd till usb-kontakten på datorn men jag valde sladdlös anslutning via bluetooth. Sedan var det bara att synkronisera telefonen. Låtar gick också bra att föra över via bluetooth, men det går nog egentligen bättre med sladd eller minneskortsläsare. Kalendern visar dagarna i olika vyer. När det är dags för något som antecknats i kalendern poppar det upp en ruta på telefonens skärm som påminner. 6280 är en 3G-telefon, men mindre och snabbare i menyerna än exempelvis Nokia 6680. Att den är snabbare beror på att Nokia använt sitt eget system Series 40, i stället för det mer avancerade operativsystemet Symbian. Symbian-telefoner har dock fördelen att du kan installera fler extraprogram, både spel och nyttoprogram, i efterhand. Med Nokia 6280 kan du i stället installera java-program i efterhand. Det har exempelvis operatören Tre utnyttjat, och kommer att utrusta Nokia 6280 med en särskild musikspelare (3spelaren). Men det finns också javaprogram du kan installera, både spel och chattprogram finns som javaprogram. 6280 har redan utan några extraprogram en hel del bra funktioner. I det nya systemet finns bland annat en riktig webbläsare, som klarar både vanliga webbsidor, även om den fungerar bäst för mobila wap-sidor, som operatörernas egna portaler. Mp3-spelare och videouppspelning finns också i 6280. Mp3-spelaren provade jag tillsammans med Nokias musikk-kit som säljs som tillvehör. Då får man minneskort, hörlurar, adapter för hörlurar och kortläsare. Ljudet med riktiga hörlurar kändes fullt godkänt med bra tryck. Det finns ljudinställningar för olika musiktyper - pop, rock, jazz, klassisk - men det går också att kalibrera equalizern själv. Nokia 6280 har också stöd för stereoljud i hörlurar som ansluts utan sladd - via bluetooth. Minneskort är verkligen välbehövligt till den här telefonen. Och det är välkommet att Nokia äntligen stödjer SD-standarden för minneskort. Nokia 6280 har plats för mini-SD. Minnesmängden i den här telefonen är snålt tilltagen, och när jag utan minneskort tankat in en låt och tagit några bilder var minnet fullt på direkten. Å andra sidan är priset på Nokia 6280 bra, man får mycket för pengarna. Och då han man också råd att kosta på sig ett bra minneskort till. Lenke til kommentar
emil145 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Etter en frustrerende maildialog med kundeservice hos Nokia,postet tidligere, som endte i trusler om ikke å kjøpe Nokia telefon bryter jeg nå sammen og innrømmer.....ja, jeg bestilte meg en 6270 Endret 30. januar 2006 av emil145 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå