Simon88 Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 ok:) Er det ikkje 240 x 320 punkter og 262 000 farger på både D600 og Nokia 6280 da? Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Er det ikkje 240 x 320 punkter og 262 000 farger på både D600 og Nokia 6280 da? Jo, det stemmer. Men skjermen på 6280 er likevel fysisk større enn skjermen på d600. Det kan sammenlignes med at man kan vise en oppløsning på 1024 x 768 både på en 15" og 17" PC-skjerm. Lenke til kommentar
genser Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Jeg skal ikke komme og fortelle hva moderatorer skal gjøre, men jeg forventer likevel en saklig og fornuftig holdning til både tema og andre deltakere i de ulike trådene. Det er et syn jeg og deler, og prøver å leve etter her på forumet. "Ikke betyr en dritt".... hva slags språk er dette da?? En må da som moderator ha visse retningslinjer å gå etter, eller? Kunne alltids ha brukt et annet ord. Ikke betyr noe, ikke betyr en døyt, osv.. men det viktigste er vel at poenget kom frem? Denne tråden er et bevis på at folk bør bry seg mindre om ubekreftede datoer. Man blir bare skuffet om man gjør det. Selvfølgelig kan noen og enhver bli frustrert over forsinkede leveringsdatoer (meg inkludert), men det hjelper jo ingen å kritisere feilaktige antatte leveringsdatoer. Skal en kritisere Nokia for forsinkelser, send en mail til Nokia, og spar oss andre brukere for all den misnøyen dere øser utover folk som ønsker å bruke dette forumet til å skaffe seg relevant og saklig informasjon om det det gjelder: Nokia 6270/6280. Om den kommentaren også var ment til mitt innlegg tror jeg du misforsto mitt innlegg. Selvfølgelig irriterer jeg meg også over at den er forsinket, men det å klage over det på et forum hjelper meg ikke i det hele tatt, så da lar jeg være med det. Nokia fortjener selvfølgelig kritikk for forsinkelsen, men det var ikke mitt formål. Som liten konklusjon: Alt jeg egentlig ville si var at man må slutte å tro på ubekreftede datoer. De endres hele tiden, og gir sjelden noen som helst informasjon om når mobilen kommer. PS: Nokia har som nevnt sannsynligvis mistet meg som 6280-kunde, men da blir det nok en annen nokia uansett Lenke til kommentar
andnet Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 PS: Nokia har som nevnt sannsynligvis mistet meg som 6280-kunde, men da blir det nok en annen nokia uansett 5443979[/snapback] N80 du har i siktet da? Lenke til kommentar
Lifeforms Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Var innom Nokiastore på Byporten (Oslo) i dag. Ekspeditøren kunne (dessverre) informere meg om at 6280 ikke skulle ankomme før i februar ifølge Nokia finland Småvred stilte jeg selvfølgelig et kontrollspørsmål tvert, om det reellt betydde mars.. men han fastholdt at den skulle ankomme i løpet av (les: slutten av) februar. F...! Idet jeg sank sammen i skuffelse over disken (og helt ubevisst tok ladegrep på 45'en samtidig som jeg tok kveletak på stakkaren som var ansatt) hostet han forsiktig fram at han kunne sette meg opp på liste slik at jeg kunne bli oppringt så snart den ankom og holde av en stk i sort utførelse til meg hvis det var den jeg ønsket. Takket ja til det selvsagt, bedre enn ikkenoe. Skulle visstnok koste ca 4 lapper uten abb og det er det verdt å koste på hvis den kommer dit før alle andre utsalgssteder! De hadde heller ikke 6270 inne og ting tok veldig tid skjønte jeg, ekspeditøren kunne bekrefte at det hadde vært softwareproblemer på 6270 også og at Nokia sjekket hver telefon for feil, og at det var årsaken til at de ble utsendt i små mengder.. Tok (utrolig nok) meg selv i å småsikle på N70 og den liker jeg egentlig ikke noe særlig utseendemessig.. Og det betyr selvsagt KUN EN ting: LEI AV Å VENTE!!! Edit: skriveleif Endret 16. januar 2006 av Lifeforms Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Takket ja til det selvsagt, bedre enn ikkenoe. Skulle visstnok koste ca 4 lapper uten abb og det er det verdt å koste på hvis den kommer dit før alle andre utsalgssteder! Det var en stygg pris når innkjøpspris + mva ligger på under 3000. Synes i hvert fall jeg. De hadde heller ikke 6270 inne og ting tok veldig tid skjønte jeg, ekspeditøren kunne bekrefte at det hadde vært softwareproblemer på 6270 også og at Nokia sjekket hver telefon for feil, og at det var årsaken til at de ble utsendt i små mengder.. Dangaard har bekreftet 19/1 for flere 6270. -snubbel Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Det er så! Deilig at jeg har skaffet meg Nokia 6270 (2500,- Uten abb) Jeg kommer til å bruke denne og bli kjendt med den, og bytte den ut med Nokia 6280 når den kommer. ( Må jo bli kjendt med menysystemet osv) Anbefales Lenke til kommentar
voluz Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Har for mye spenn om du kjøper en mobil for å bli kjent med menyen i en annen. Alle menysystemer er dessuten ekstremt enkle å lære seg.. Tar vel cirka 1 sekund å sette seg inn i de fleste. Spesielt Series 40 (siste utgave) er vel meget enkelt. Lenke til kommentar
Lifeforms Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Det er så! Deilig at jeg har skaffet meg Nokia 6270 (2500,- Uten abb)Jeg kommer til å bruke denne og bli kjendt med den, og bytte den ut med Nokia 6280 når den kommer. ( Må jo bli kjendt med menysystemet osv) Anbefales 5447719[/snapback] Lyst til å avsløre hvor du fikk den til den prisen? Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Deilig at jeg har skaffet meg Nokia 6270 (2500,- Uten abb)Lyst til å avsløre hvor du fikk den til den prisen? UtenAbonnement.no er en mulighet... Endret 16. januar 2006 av Joddleif Lenke til kommentar
Lifeforms Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Deilig at jeg har skaffet meg Nokia 6270 (2500,- Uten abb)Lyst til å avsløre hvor du fikk den til den prisen? UtenAbonnement.no er en mulighet... 5447916[/snapback] Takk for tipset Ser jo plutselig at prisen på 6270 jo er mellom 2400-, og 2700,- hos nesten alle nettbutikkene. Bare jeg som har vært så fokusert på prisen på 6280 at jeg lot meg imponere av 2500,- for 6270 2400,- (hos gsm.no/chess) synes jeg rett og slett er billig for en splitter ny Nokiamodell med de specsene den har i forhold til resten av telefonene som selges nå! Fristende ja, men er det noen som har den på lager da?? Har ikke funnet den noe sted ennå.. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Min 6270 er nå inne til FW-oppgradering. Den trøblet av og til når jeg brukte galleri-funksjonen. Noen som vet om andre bugs på 6270? Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg kjøpte den på Utenabbonement.no ... MEn en stund siden, ble utsolgt fort. Lenke til kommentar
Lifeforms Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg kjøpte den på Utenabbonement.no ... MEn en stund siden, ble utsolgt fort. 5448369[/snapback] Hmmm.. Ser av prisguiden at mpx og xd visstnok har 6270 på lager, får ta en telefon i morgen og hvis det faktisk stemmer er jeg frustrert nok til å "trøstebestille" meg en hehe.. nøden nei! Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Dakkars... Jeg vet akkurat hvordan du har det. Sukk, ja det er ikke alltid så lett med disse mobilene. Jeg har som nyttårsfortsett å roe ned innkjøpene kraftig. Som i fjor og forfjor og... Det gikk rett vest. Jeg har ennå ikke kjøpt mobil i 2006, men flesket til med W800i og 6270 de siste par ukene i desember. Lenke til kommentar
Lifeforms Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Dakkars... Jeg vet akkurat hvordan du har det. Sukk, ja det er ikke alltid så lett med disse mobilene. Jeg har som nyttårsfortsett å roe ned innkjøpene kraftig. Som i fjor og forfjor og... Det gikk rett vest. Jeg har ennå ikke kjøpt mobil i 2006, men flesket til med W800i og 6270 de siste par ukene i desember. 5449685[/snapback] Hehe.. jeg er ikke aleine nei godt å høre!! Har allerede solgt en av 6230iene mine og sitter her klar som et egg for å plassere pengene i noe nytt og forhåpentlig bedre Har heldigvis en 6230i til i reserve så jeg føler meg ikke heeelt naken men har bare et 32MB minnekort i den og det er SNAUT når man bruker telefonen som mp3spiller! Var/er utrolig fornøyd med 6230ien og med tilnærmelsesvis samme operativsystem på 6270/6280 + bedre kamera/skjerm/lyd/mp3spiller/ osv.. MÅ jo dette bli et riktig bytte... håper jeg! Er du fornøyd med telefonen(e) da. Har ikke engang fått sett 6270 live, kun dummy og DET var ikke akkurat salgsfremmende for Nokia. Noe mere slarkete plastleketøy har jeg vel aldri sett. Ekspeditøren (på Spaceworld var det vel) sa at den ikke var i nærheten av ekte vare heldigvis og det håper jeg du kan bekrefte??! Kan du gi meg/oss en kjapp beskrivelse av + og - med telefonen? Så enkelt og raskt som mulig, gjerne bare stikkord. Hadde vært topp med tanke på et mulig kjøp i morgen tidlig Håper forresten du slipper å vente lenge på FW-oppgraderingen? Lenke til kommentar
Snoft Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Endelig litt saklige kommentarer igjen, tråden er jo 50% bullshit med alle de ubekreftede leveringsdatoer og folk som whiner over utsatt osv.. Nokia har problemer med leveringen, deal with it, den kommer når den kommer.. Mer interessant er å prate om specs til mobben og dens nytte Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Endelig litt saklige kommentarer igjen, tråden er jo 50% bullshit med alle de ubekreftede leveringsdatoer og folk som whiner over utsatt osv.. Nokia har problemer med leveringen, deal with it, den kommer når den kommer.. Mer interessant er å prate om specs til mobben og dens nytte 5452555[/snapback] Jepp! Det blir nesten som å diskutere værprognoser. 6280 står ennå under "Kommende modeller" på Nokias norske hjemmside. Når de en gang flytter den til "Aktuelle modeller", kan man begynne å vente den i butikken. Det er i alle fall min erfaring. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Kan du gi meg/oss en kjapp beskrivelse av + og - med telefonen? Så enkelt og raskt som mulig, gjerne bare stikkord. Hadde vært topp med tanke på et mulig kjøp i morgen tidlig 5450169[/snapback] Burde snart skrevet en review... Men her er noen punkter, så du slipper å lese gjennom hele tråden: PLUSS: - Skjermen, med konge oppløsning - Det nyoppgraderte OS 4, med freske farger og Active stand-by - Lyden (samtale, radio, mp3) - Lyden (stereohøyttalere) - Kameraet er bra, som på N70, men savner autofokus. - Radio, mp3-spiller. Kan avpilles i bakgrunnen - Lev. med hodetelefoner med volumknapper - Stort og godt tastatur - Egne volumknapper - Støtte for minnekort (et 128 mb kort medfølger) - Lev. med USB-kabel - Bluetooth - Normalt rask overføring til PC på Nokia-telefonene, og meget bra programvare - Greie rutiner for tastaturlås, også i lukket modus MINUS: - Bildene man tar lagres Som "Bilde 001" osv. Det er elendig, og man må egentlig bytte filnavn når man har lagret bildene på PCen, ellers blir det lett problemer med like filnavn. - Kameraglasset er ubeskyttet for riper og fingermerker. - Man kommer lett borti den ubrukelige Push-to-talk-knappen. - T9-ordlisten er som på 6230i, og det er en nedtur. - Litt stor FEIL: - Måtte lime fast en liten pyntelist over samtalehøyttaleren. Den ramlet av. - Problemer med at tlf. låser seg ved bruk av Galleri. Tlf. er p.t. til oppgradering. ANNET - Klaprer litt (slark) når telefonen er lukket, men ikke noe problem. Har opplevd det på f.eks Samsung D500 også. 6270 er mye mobil for pengene! Men Telebutikken skulle ha 4000,- for den uten abonnement, og det er for mye! Her er noen bilder jeg postet: Bilder tatt med 6270s kamera: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5362572 Bilder tatt av menyene: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5367185 Lenke til kommentar
master air Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Fine bilder CellularDude, jeg gleder meg til en eventuell review av telefonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå