Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.

Anbefalte innlegg

Jeg tror vi generelt sett er ganske enig :thumbup:

5431346[/snapback]

Ja, vi er det. Jeg syns også at Nokia kunne opplyse om hvorfor telefonen ikke kommer, og at det ville være alminnelig folkeskikk å vise kundene litt respekt. Bare at jeg er såpass kynisk at jeg ser at det bare er ønsketenkning. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var det bekreftet dato eller forventet ankomst?

Det fikk jeg ikke med meg... :blush: Jeg ser at Komplett.no har endret dato fra 1. februar til 26. januar. Altså i positiv retning. Tror vi kan se med sikkerhet at den vil være i butikkene innen utgangen av januar :thumbup:

5432410[/snapback]

Kan man si noe sikkert? :p

Denne telefonen skulle jo opprinnelig komme i månedskiftet november/desember, deretter "like før jul" og så "utpå nyåret". :p

Lenke til kommentar
Kan man si noe sikkert?  :p

Denne telefonen skulle jo opprinnelig komme i månedskiftet november/desember, deretter "like før jul" og så "utpå nyåret". :p

Med tanke på at Komplett.no har forkortet ankomstdatoen, så håper jeg vi med sikkerhet kan si butikkene har den innen utgangen av januar. Men som sagt; Nokia har utsatt telefonen flere ganger, så man kan aldri vite. Så vi får vel kalle det for spekulativ sikkerhet. :p

Lenke til kommentar
Kan man si noe sikkert?  :p

Med tanke på at Komplett.no har forkortet ankomstdatoen, så håper jeg vi med sikkerhet kan si butikkene har den innen utgangen av januar. Men som sagt; Nokia har utsatt telefonen flere ganger, så man kan aldri vite. Så vi får vel kalle det for spekulativ sikkerhet. :p

5432546[/snapback]

Mens netshop har utsatt fra 15.1 til 24.2 nå :hrm:

Lenke til kommentar
Vegard_: Det har aldri vært noe offisielt som sa månedsskiftet november/desember, kun 4. kvartal 2005.

5432866[/snapback]

Nei, det har da aldri vært snakk om offesielle lanseringsdatoer?

Jeg uttalte meg om nettbutikkenes utsagn om når de forventet å ha varen inne og de har sagt månedsskiftet november/desember og både det ene og det andre.

Dette gjelder 6280, og takk for at du minner oss på det shadowlands. :)

Lenke til kommentar

Når du skriver at den først skulle komme i månedsskiftet virker det jo som at den faktisk skulle det, og at Nokia så har brutt det. Det eneste de har brutt er det de sa om "planlagt i fjerde kvartal". Noe som er kjedelig nok i seg selv. Men i hvert fall, personlig gir jeg beng i alle disse ubekreftede datoene som svirrer rundt. Denne tråden er et godt bevis på at disse datoene ikke betyr en dritt :)

Nokia har sannsynligvis mistet mitt 6280-kjøp pga. denne forsinkelsen. Dumt..

Lenke til kommentar

Ser nå at både CShop, XD, MPX og flere andre opererer med 20.01 som leveringsdato. Ingen har likevel denne som bekreftet, men ettersom flere uavhengige webshop'er har antattet dato, kan det tyde på at det kanskje begynner å bli noe hold i leveringsdatoen (endelig)... Det er jo lov å håpe, som vi har gjort i en tre måneders tid nå.......

(Edit: Det er selvsagt snakk om 6280, ja)

Endret av Rayban
Lenke til kommentar
Når du skriver at den først skulle komme i månedsskiftet virker det jo som at den faktisk skulle det, og at Nokia så har brutt det. Det eneste de har brutt er det de sa om "planlagt i fjerde kvartal". Noe som er kjedelig nok i seg selv. Men i hvert fall, personlig gir jeg beng i alle disse ubekreftede datoene som svirrer rundt. Denne tråden er et godt bevis på at disse datoene ikke betyr en dritt :)

5433183[/snapback]

Jeg skrev bare hva nettbutikkene hadde svart på forespørsler om 6280.

"Den er ventet inn månedsskiftet november/desember."

"Den er ventet inn før jul."

"Forventet på lager litt over nyttår"

Osv osv osv...

Lenke til kommentar
Denne tråden er et godt bevis på at disse datoene ikke betyr en dritt :)

5433183[/snapback]

Jeg skal ikke komme og fortelle hva moderatorer skal gjøre, men jeg forventer likevel en saklig og fornuftig holdning til både tema og andre deltakere i de ulike trådene.

"Ikke betyr en dritt".... hva slags språk er dette da?? En må da som moderator ha visse retningslinjer å gå etter, eller? :hrm:

Foreslår at alle, uansett om det er moderatorer eller vanlige forumbrukere, stikker fingeren i jorden og bruker et saklig og fornuftig nivå i debatten. Selvfølgelig kan noen og enhver bli frustrert over forsinkede leveringsdatoer (meg inkludert), men det hjelper jo ingen å kritisere feilaktige antatte leveringsdatoer. Skal en kritisere Nokia for forsinkelser, send en mail til Nokia, og spar oss andre brukere for all den misnøyen dere øser utover folk som ønsker å bruke dette forumet til å skaffe seg relevant og saklig informasjon om det det gjelder: Nokia 6270/6280.

Selvfølgelig skal det være en viss høyde under taket, men jeg synes at moderatorene (f.eks i denne tråden) heller burde konsentrere seg om å fjerne en del heller ubetydelige og usaklige innlegg, heller enn å bli med på klagesaken selv.

Dette er ikke vondt ment i det hele tatt, men som bruker av forumet føler jeg at fokus stadig vekk sklir bort fra saklige argumenter omkring teknisk, praktisk, fornuftig synsing omkring det som vi alle venter på.....

Jeg har fulgt både denne og andre tråder fra starten av, og har fått mye positiv og fornuftig informasjon fra dere alle, samtidig som jeg håper å ha vært med på å dele den informasjonen som jeg har klart å skaffe til veie.

"Joddleif", "Vegard", "Tjohei", "Arehei" og alle dere andre som har vært aktive, stå på og fortsett en god jobb for oss alle interesserte, men la oss holde et visst nivå på diskusjonen. Hvorvidt leveringsdatoer holdes eller ikke kan vi ikke påvirke i det hele tatt, la vi heller snakke om hva vi kan glede oss til ... :love:

By the way... god helg allesammen :!:

Lenke til kommentar

@nda: Det du tar opp der har vært diskutert opp og ned mange ganger, og det er ingen grunn til å ta det her. Det at moderatorer skal holde et sakeligere nivå bare fordi de er moderatorer er jeg ikke enig i. De bør kanskje gå foran som et godt eksempel og være til inspirasjon for nye brukere, men så lenge de holder seg greit innenfor retningslinjene, ser jeg ingen problemer.

@arehei: Du burde kanskje legge inn den disclaimer'n din som du bruker noen ganger, i signaturen din, slik at du får litt mere handlefrihet med ordlegginger... ;)

Huff, nå ble jeg også off-topic. For å prøve å dra dette i land, så kan jeg vel si at jeg også har begynt å se andre steder etter ny telefon. Det er fristende å falle tilbake på W800i og vente på FM-sender til SE, eller å gi blaffen i teknofantasme og gå for noe lite og lekkert som E730... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...