Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

Nokia Care kundeservice har kun teknisk brukerstøtte. Jeg ble henvist til både Nokias hovedkontor og Forum Nokia da jeg stilte dem spørsmål de ikke visste svaret på. Det er egentlig for dårlig kundeservice. Men for dere som måtte ønske:

Anbefaler at du kontakter Nokia Norge Hovedkvarter, Tlf: 41 54 44 00 for mer informasjon.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått min N6270 i dag, og holdt på med den i heile dag. Må seie at dette er ein kjempetelefon, men slarken mellom delane er litt plagsom. Har prøvd å overføre mpeg4-filmar og spele dei på telefonen, men det viser seg at dei hakkar både i lyd og bilete. Nokon som har prøvd å spele av mpeg4 på N6270 og har erfaring med det?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd meg med filmavspilling og opplevd samme som deg Hrti , lyden min ble ut av sync og bilde hakket. Men jeg gjorde filene om til .3gp med et konverteringsprogram som heter Imtoo først da.

 

Ellers er jeg strålende fornøyd med det jeg har fått ut av telefonen hittil. Har hatt litt problemer med installasjon av programvaren til Nokia, men den har jeg egentlig ikke bruk for uansett.

 

Overføring av filer til minnekortet går supert, men skulle ønske det var større plass på internminnet.

 

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med telefonen etter første dag med bruk.

Lenke til kommentar
Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

 

Beklager forsinkelsen av 6280. Dessverre har me ikke opplysninger om eksakt dato men me sender deg en e-post når telefonen er tilgjengelig.

 

Vennligst ikke nøl med å kontakte oss igjen om det er noe mer du lurer på.

 

Med vennlig hilsen,

 

 

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care

 

Ikke noe å bli klok på altså :cry:

5423753[/snapback]

Fantastisk språk på den som svarte deg. Strengt bokmål, med unntak av at han/hun konsekvent bruker "me" i stedet for "vi". Skal man først blande, så skal man være konsekvent... :!:

Lenke til kommentar

3gp går fint, men mpeg4-kvalitet er jo mykje betre. Verkar som om mpeg4-filer rett og slett er for "tunge" og krevjande for at mobilen skal klare å køyre dei utan hakking både i bilete og lyd. Prøvde forresten i qcif-oppløysing

Lenke til kommentar
Nokia Care kundeservice har kun teknisk brukerstøtte. Jeg ble henvist til både Nokias hovedkontor og Forum Nokia da jeg stilte dem spørsmål de ikke visste svaret på. Det er egentlig for dårlig kundeservice. Men for dere som måtte ønske:
Anbefaler at du kontakter Nokia Norge Hovedkvarter, Tlf: 41 54 44 00 for mer informasjon.

5423981[/snapback]

 

 

Tok ditt tips Joddleif, og ringte Nokia Norge. Ingen svar å få der. Kunne ikke svare på noe, henviste bare til forhandler og ba meg få forhandler til å kontakte importør. Etter litt "press" insisterte hun på å sette meg over til Nokia Sverige (kanskje får å bli kvitt meg... :innocent: - jeg vet ikke).

 

Der fikk jeg beskjed om at det ville komme noen få 6280 mot slutte av januar, og hoveddelen ville komme i februar. (Vet derimot ikke om dette kun gjelder Sverige)

 

Sa ifra til damen i Sverige at jeg synes det var merkelig at skandinavia ikke har fått 6280, når tross alt andre land har fått den. Jeg ba henne formidle en beskjed til ansvarlig i Nokia at de burde komme med en offisiell uttalelse mht 6280, når den tross alt skulle kommet i 4.kvartal 2005, og ikke bare skrive på websidene at den skal komme i 1. kvartal 2006. Et kvartal er tross alt 3 mnd, og vi som har ventet på 6280 siden i oktober begynner å bli passe irritert.

 

Uttallelsen bør inneholde en estimert leveringstid, og samtidig si noe om grunnen til at telefonen er så forsinket. En slik tilnærming vil vise at Nokia tar kundene sine på alvor og at de viser kundene en viss respekt. Det er tross alt kundene Nokia lever av og hittil synes jeg denne tausheten i alle ledd viser en ganske arrogant holdning overfor sine potensielle kunder.

Lenke til kommentar
En slik tilnærming vil vise at Nokia tar kundene sine på alvor og at de viser kundene en viss respekt. Det er tross alt kundene Nokia lever av og hittil synes jeg denne tausheten i alle ledd viser en ganske arrogant holdning overfor sine potensielle kunder.

5430000[/snapback]

Ja, i en perfekt verden ville det vært sånn. Men la meg spørre deg, hvis alle som visste om at 6280 skulle komme droppet den for å boikotte Nokia pga. deres arrogante holdning, hvor mye tror du Nokia hadde tapt på det? Hvor mange prosent av de som kommer til å kjøpe 6280 innenfor det neste året er klar over at den er på vei? Det er forsvinnende lite. Ja, denne telefonen har skapt mye aktivitet på fora som dette og mobile-review, men hvor mange er vi egentlig, sammenliknet med den store forbrukerskare? Vi entusiaster som samles her for å diskutere er en forsvinnende liten del av de potensielle kundene. Nokia vil selge like godt når den kommer. Med unntaket at de selvsagt hadde fått solgt mer hvis den hadde kommet en måned før jul, slik den skulle. Poenget mitt er at de ikke taper noe særlig på arrogansen sin overfor oss som gleder oss til telefonen. De 6280-entusiastene som mister lysta går kanskje for N80 i stedet, og da har Nokia tapt hvor mye penger...? :ermm:

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at de ikke taper noe særlig på arrogansen sin overfor oss som gleder oss til telefonen. De 6280-entusiastene som mister lysta går kanskje for N80 i stedet, og da har Nokia tapt hvor mye penger...? :ermm:

Du har sikkert rett i at de ikke taper så mye på å opptre slik, på kort sikt, men det er vel ingen tvil om at dette skaper frustrasjon også hos forhandlerne, som i sin tur påvirker sine kunder.

 

Du har sikkert også rett i at vi ikke er så mange, men det irriterer meg alikevel at man ikke kommer med en orientering og forklarer situasjonen isteden for å bare skrive at den blir utsatt til 1.kvartal.

På den måten hadde ihvertfall kundene visst hva de hadde å forholde seg til.

3 mnd er faktisk veldig lang tid i mobilverdenen.

Lenke til kommentar
... men det er vel ingen tvil om at dette skaper frustrasjon også hos forhandlerne, som i sin tur påvirker sine kunder.

5430949[/snapback]

Det ville jeg i så fall mene at var veldig uproffesjonelt av forhandleren. Husk, de vil tross alt selge, og står ikke og prater dritt om Nokia overfor kundene sine.

 

... men det irriterer meg alikevel at man ikke kommer med en orientering og forklarer situasjonen isteden for å bare skrive at den blir utsatt til 1.kvartal.

På den måten hadde ihvertfall kundene visst hva de hadde å forholde seg til.

5430949[/snapback]

Og dette hadde ført til hva? Se det fra den store kundemassens synspunkt. De kan enten gå rundt og vite ingenting og plutselig bli overrasket når det ruller en reklame for 6280 over skjermen eller den er på "tilbud" i en Elkjøp-blekke. Eller. Nokia kan gå ut og si at de ikke vet hva de driver med og roter til en telefon som [entusiastisk-Nokia-talsmann modus] kommer til å bli veldig kul altså, når den bare kommer... [/entusiastisk-Nokia-talsmann modus]. Kundene kan altså bli gledelig overrasket, eller få inntrykk av at Nokia er noen surrebukker. Fra Nokia's ståsted, hva ville du valgt?

Lenke til kommentar
Det ville jeg i så fall mene at var veldig uproffesjonelt av forhandleren. Husk, de vil tross alt selge, og står ikke og prater dritt om Nokia overfor kundene sine.

 

Der er jeg absolutt ikke enig. Forhandlerens jobb er jo en balanse mellom salg, kundeservice og ikke minst å tjene penger. Forhandleren tjener overhodet ingen penger på at telefonene til Nokia stadig er forsinket. Jeg vet om flere forhandlere som nesten ikke har Nokia-telefoner på lager, rett og slett fordi de er lei av trøbbel med levering. Da blir det naturlig at forhandleren anbefaler andre merker. En veldig stor del av de som kommer inn i en butikk, vet ikke på forhånd hvilken telefon de skal kjøpe; da er det opp til forhandleren å gi råd, noe han/hun vil gi utfra hva som faktisk kan selges. Nokia kan ikke selges hvis det ikke går an å få tak i dem!!

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Det ville jeg i så fall mene at var veldig uproffesjonelt av forhandleren. Husk, de vil tross alt selge, og står ikke og prater dritt om Nokia overfor kundene sine.
Har snakket med flere forhandlere som uttrykker frustrasjon over Nokia mht lev.tider mm.

 

Kundene kan altså bli gledelig overrasket, eller få inntrykk av at Nokia er noen surrebukker. Fra Nokia's ståsted, hva ville du valgt?
Nå er det mange måter å si ting på. Folk har sympati for at ting kan skje, men det er bedre å bli informert enn å gå i uvisse.

Det som er poenget mitt er at når de i 4-5 måneder har sagt at en telefon skal komme ut i 4 kvartal, og så ikke skjer, så hadde det vært mye mere ryddig, både overfor forhandlere og kunder, å komme med en litt mere spesifikk leveringsperiode enn å utsette den med et kvartal uten noen som helst forklaring.

Lenke til kommentar
En veldig stor del av de som kommer inn i en butikk, vet ikke på forhånd hvilken telefon de skal kjøpe

5431176[/snapback]

My point exactly. :cool: Derfor vil det være dumt av forhandleren å prøve å selge noen en 6280 idag. Det ville være ganske teit å si i november: "Nei du burde heller vente litt så får du 6280 før jul", og så stå og si nei den er forsinket, og Nokia er et drittmerke og så videre. Hvis noen kommer inn og forhåndsbestiller telefonen, så får man bare heller gi beskjed på en ordentlig måte, og kanskje heller anbefale noen andre telefoner. Og da vil det ikke hjelpe å si at Nokia er dritt, bare fordi en telefon er forsinket. Da er det bedre å prøve å selge noe av det man faktisk har inne.

 

Mitt poeng er bare at man som forhandler ikke tjener noe på å sverte varer man selger. Og har man ikke fått inn 6280, så får man vel heller prøve å selge de en annen telefon.

Lenke til kommentar
Har snakket med flere forhandlere som uttrykker frustrasjon over Nokia mht lev.tider mm.

5431248[/snapback]

Det er vel gjerne fordi du kommer inn som en informert person. Hvis du ikke hadde visst noe om telefonen eller forsinkelsen, ville de ikke tjent på å snakke dritt om Nokia.

 

Det som er poenget mitt er at når de i 4-5 måneder har sagt at en telefon skal komme ut i 4 kvartal...

5431248[/snapback]

Sagt til hvem da? Jeg mener at de ikke har sagt noen ting (nesten) til størsteparten av de som kommer til å kjøpe telefonen. De går fremdeles helt uvitende om telefonen de kommer til å kjøpe om et par-tre måneder. Enig i at de kunne kommet med en forklaring som forhandlere kunne oppgi på spørsmål, men å sende ut en pressemelding, eller legge ut forklaring på hva som skjer på nettsida til 6280 på nokia.com, ville være en dårlig idé. Det er slikt som blir fanga opp av f.eks. DinSide eller en blogg som kommer opp på førstesida til VG.no eller Dagbladet.no. Da er det plutselig ikke så god PR lenger, når folks første møte med telefonen er en passe sur artikkel om at telefonen ikke kommer pga. tekniske problemer.

 

Svar fra forhandler vil stort sett versere på slike forum, eller i beste fall skrives om på "sære" sider som Amobil.no eller Mobil.se, og da skal det mere til at allmennheten fanger det opp. Men jeg tror ikke Nokia ville tatt sjangsen på det heller.

 

Mulig jeg er for kynisk, men jeg tror at Nokia vet godt hva de skal gi ut av informasjon for at markedet skal være akkurat mørt nok for telefonene deres. Det er en grunn til at de fremdeles ligger på topp når det gjelder markedsandeler.

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Det er vel gjerne fordi du kommer inn som en informert person. Hvis du ikke hadde visst noe om telefonen eller forsinkelsen, ville de ikke tjent på å snakke dritt om Nokia.
Nei jeg har både overhørt kommentarer fra ansatte i forskjellige butikker, og fått kommentarer selv. Ofte så er det ikke direkte åpenlys kritikk, men mere subtilt i form av hjertesukk og bisetninger hvor det kommer frem at Nokia ikke er veldig flinke til å informere, sene til å levere o.l.

 

 

Sagt til hvem da? Jeg mener at de ikke har sagt noen ting (nesten) til størsteparten av de som kommer til å kjøpe telefonen. De går fremdeles helt uvitende om telefonen de kommer til å kjøpe om et par-tre måneder. Enig i at de kunne kommet med en forklaring som forhandlere kunne oppgi på spørsmål, men å sende ut en pressemelding, eller legge ut forklaring på hva som skjer på nettsida til 6280 på nokia.com, ville være en dårlig idé. Det er slikt som blir fanga opp av f.eks. DinSide eller en blogg som kommer opp på førstesida til VG.no eller Dagbladet.no. Da er det plutselig ikke så god PR lenger, når folks første møte med telefonen er en passe sur artikkel om at telefonen ikke kommer pga. tekniske problemer.
De har hatt dette på websidene i lang tid. Det er også kommet frem i flere artikler om 6280 på diverse websider.

Hvordan Nokia informerer spiller egentlig ingen rolle, så lenge informasjonen er ensartet, dvs at alle forhandlerne sier det samme. Dette skaper trygghet og forutsigbarhet, i forhold til at man får like mange forskjellige svar som det antall personer man spør. Dette skaper i sin tur frustrasjon og irritasjon.

 

Dette er derimot spørsmål som ikke bare gjelder 6280, men som gjelder en generell policy hos Nokia.

Endret av cadazzo
Lenke til kommentar
De har hatt dette på websidene i lang tid. Det er også kommet frem i flere artikler om 6280 på diverse websider.

5431306[/snapback]

Jeg bare mener at det hadde skapt mer blest (som hadde blitt oppfattet som negativt for de som ikke var opptatt av telefonen i utgangspunktet) om de hadde skrevet hva som var problemet.

Lenke til kommentar
Jeg bare mener at det hadde skapt mer blest (som hadde blitt oppfattet som negativt for de som ikke var opptatt av telefonen i utgangspunktet) om de hadde skrevet hva som var problemet.
Joda, Tjohei, er ikke uenig i at er utdypning av et eventuelt problem kunne blitt oppfattet som negativt, men som sagt er det mange måter å si ting på.

Jeg tror vi generelt sett er ganske enig :thumbup:

Lenke til kommentar

Ringte ned til forretningen jeg pleier handle mobiltelefoner i og spurte om 6280 var kommet. Fikk høflig opplyst at den hadde de dessverre ikke fått inn enda, men om de kunne sette meg på liste så skulle de ringe meg opp straks de fikk inn. Han sa de hadde 6270 inne, men hvis jeg ville ha 3G var det verd å vente på 6280-modellen, som han mente så ut til å bli en meget bra tlf.

 

Slike forhandlere burde Nokia ønske seg flere av :thumbup: Proff og hyggelig service :)

Lenke til kommentar
Ringte ned til forretningen jeg pleier handle mobiltelefoner i og spurte om 6280 var kommet. Fikk høflig opplyst at den hadde de dessverre ikke fått inn enda, men om de kunne sette meg på liste så skulle de ringe meg opp straks de fikk inn. Han sa de hadde 6270 inne, men hvis jeg ville ha 3G var det verd å vente på 6280-modellen, som han mente så ut til å bli en meget bra tlf.

 

Slike forhandlere burde Nokia ønske seg flere av  :thumbup:  Proff og hyggelig service  :)

5431395[/snapback]

 

*le*

 

Enten bruker du butikken jeg jobber i eller så er det flere som har nøyaktig samme spørsmål som deg :-) Hadde nettopp en slik telefonsamtale med en kunde.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...