CellularDude Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Takker. Regna med at 6270 ville være litt mer overlegen. Men hvis du ser bort ifra stereoeffekten, hvordan er bassrespons (eller burde jeg skrive "bass"-respons) og diskant? Er lyden på 6270 også klarere? 5388958[/snapback] Bass med stereohøyttalerne er vel litt for mye forlangt, men det er Samsungtakter over lyden. Med hodetelefoner (har kun prøvd med det hvite headsettet, som bl.a kommer med N70) har du bass så det holder. Det finnes noen ferdiginnstilte equalizerinnstillinger, men man kan også lage to-tre egne. Der kan man stille inn equalizeren selv, og jeg fikk trivelig med bass. Det gjør ikke noe at det ikke er noe megabass-valg, som på W800i. Lyden er ellers klar og fin. Og da har jeg ennå ikke prøvd med Koss Portapro. Lyden står ikke tilbake for W800i. Den er minst like god. Man finner en snarvei til mp3-spilleren i standby-modus, og man ser hvilken sang som spilles. Man justerer lydstyrken med volumknappene på siden, eller med ditto knapper på det medfølgende headsettet (som jeg ennå ikke har pakket ut). Mp3 eller radio kan kjøres i bakgrunnen. Lydstyrken skal være tilstrekkelig for de fleste, og den kan stilles inn i 10 trinn, mot W800i's 20. Det vil si at sistnevnte kan stilles "finere" inn. Men 10 trinn er den mest benyttede varianten. Tror det kun er SE sine Walkmanmobiler som har 20 trinn. Mp3-låtene kan overføres i datamodus. Det finnes også telefonmodus, men telefonen restartes ikke ved valg av datamodus, som på W550i. 6270 er ikke noen walkmanmobil, men jeg synes søren meg Nokia skal ha ros for det de har klart å få til på 6270! Endret 5. januar 2006 av CellularDude Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 CellularDude: Finnes den samme servicemenyen på 6270 som finnes på series 40 2rd edition-mobiler? (Skrive *#92702689# i standby-modus) I så fall, hva kommer opp der? En teller om hvor mange ganger du har åpnet/lukket-telefonen? Kan du ta bilde av menyen og poste her dersom den eksisterer? 5387966[/snapback] Så skal du endelig få svar, Joddleif Det står ikke noe om hvor mange ganger telefonen er åpnet/lukket. Det som står er: Warranty: Serial number: 0000000000000... Made: 00000 Purchase date: ddd.mm.yy Repaired: - Life timer: 0000:25 Tilbake Eneste stedet det er noen data er under Life timer. (0000:25), men jeg vet ikke hva det betyr. Lenke til kommentar
Hrti Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Bestilte nettopp 6270 på mpx.no, men lurer på ein liten ting: Ser at alle butikkar oppgir batteri, hurtiglader, stereo-headset, ladeadapter, tilkoblingskabel og CD-ROM som medfølgande i pakken. Likevel oppgir mpx berre Nokia 6270-telefonen og Batteri BL-5C som medfølgande i pakken. Nokon som har kjøpt på mpx og kan fortelje kva dei fekk i pakken, eller evt. andre som veit om ein får med alt det andre frå mpx.no? Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Bestilte nettopp 6270 på mpx.no, men lurer på ein liten ting: Ser at alle butikkar oppgir batteri, hurtiglader, stereo-headset, ladeadapter, tilkoblingskabel og CD-ROM som medfølgande i pakken. Likevel oppgir mpx berre Nokia 6270-telefonen ogBatteri BL-5C som medfølgande i pakken. Nokon som har kjøpt på mpx og kan fortelje kva dei fekk i pakken, eller evt. andre som veit om ein får med alt det andre frå mpx.no? 5390304[/snapback] Nokia skriver i produktinformasjonen: Innholdet i salgspakken * Nokia 6270 * Batteri BL-5C * Hurtiglader AC-4 * Stereo-headset HS-23 * Ladeadapter CA-44 * Tilkoblingskabel CA-53 * CD-ROM med PC Suite-programvare * 128 MB minnekort (miniSD) * Brukerhåndbok Kanskje ikke mpx har gidda det. Men utenom kommer også et 128 MB minnekort i pakken. Sjekk forresten med mpx. En liten mail eller telefon, så får du svar. Regner som sikkert at ovennevnte utstyr følger med. Blant annet må det for faen være en lader sammen med en ny telefon. Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Det står ikke noe om hvor mange ganger telefonen er åpnet/lukket. Det som står er:Warranty: Serial number: 0000000000000... Made: 00000 Purchase date: ddd.mm.yy Repaired: - Life timer: 0000:25 Eneste stedet det er noen data er under Life timer. (0000:25), men jeg vet ikke hva det betyr. Takker! Har sett flere flip-telefoner fra Sony Ericsson som har hatt flip-teller i servicemenyen, derfor jeg lurte. Nokon som har kjøpt på mpx og kan fortelje kva dei fekk i pakken, eller evt. andre som veit om ein får med alt det andre frå mpx.no? Nokia leverer nok nøyaktig det samme tilbehøret i salgspakken til hver nettbutikk. Regner med det er nettbutikkene som ikke er like flinke til å sjekke opp med Nokia hva som følger med. Det er nok det som står på Nokia sine egne sider som følger med i salgspakken. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Nokon som har kjøpt på mpx og kan fortelje kva dei fekk i pakken, eller evt. andre som veit om ein får med alt det andre frå mpx.no? Nokia leverer nok nøyaktig det samme tilbehøret i salgspakken til hver nettbutikk. Regner med det er nettbutikkene som ikke er like flinke til å sjekke opp med Nokia hva som følger med. Det er nok det som står på Nokia sine egne sider som følger med i salgspakken. 5390422[/snapback] Nokia har glemt minnekortet. Og det er jo verd litt. Man får uansett mye for pengene, med både minnekort og datakabel i tillegg til det utstyret man normalt finner når man kjøper mobil. Kan forresten nevne igjen at Nokia ikke alltid er nøye på informasjonen. Det fant jeg ut da jeg fant flere ulike data mht batteritider. Alt fra 200 til 260 t. stand-by. Eller var det 280 t.? Man finner standard mye feil når man sammenligner mobiler på nokiasidene. Lenke til kommentar
carp Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Personlig har jeg aldri stolt på batteritidene produsentene oppgir uansett.. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Man finner standard mye feil når man sammenligner mobiler på nokiasidene. 5390552[/snapback] Personlig har jeg aldri stolt på batteritidene produsentene oppgir uansett.. 5390968[/snapback] Stemmer at man må ta oppgitt tale- og standbytid med en spiseskje salt, men det CellularDude snakker om er faktiske skrivefeil og forskjellige tall inne på Nokias hjemmeside. Hver gang jeg prøver å finne ut ting ved hjelp av sammenlign-funksjonen er det null stress å finne fem feil. Lenke til kommentar
^Desloch Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Warranty:Serial number: 0000000000000... Made: 00000 Purchase date: ddd.mm.yy Repaired: - Life timer: 0000:25 Tilbake Eneste stedet det er noen data er under Life timer. (0000:25), men jeg vet ikke hva det betyr. Life timer er hvor lenge du har snakket i telefonen. Sjekk samtalevarighet i anropslogg, så ser du at tiden er den samme. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 CellularDude: Takker igjen. Men jeg spør og graver... Siste spørsmål nå. Hvem har klarest lyd ut i lufta (fra høyttalerne)? Med "klar" mener jeg at man kan høre mye detaljer uten at det blir grumsete. På min CX65 høres ting helt j**lig ut. Hvis det blir litt mye dynamikk i låta, blir det bare grums (jeg snakker her om wav som ringetone, siden CX65 ikke har noen mp3-spiller...) Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) CellularDude:Takker igjen. Men jeg spør og graver... Siste spørsmål nå. Hvem har klarest lyd ut i lufta (fra høyttalerne)? Med "klar" mener jeg at man kan høre mye detaljer uten at det blir grumsete. På min CX65 høres ting helt j**lig ut. Hvis det blir litt mye dynamikk i låta, blir det bare grums (jeg snakker her om wav som ringetone, siden CX65 ikke har noen mp3-spiller...) 5391908[/snapback] Lyden ut høyttaler er best på 6270. Stereo (Wide stereo) og bra høyttalere. W800i har kun én høyttaler, og det blir ikke det store. W550i blir en plass i mellom. Den har en høyttaler på siden, og en ved siden av kameraet. Da blir det ikke mye stereoeffekt. Lyden på 6270 og W800i (i hodetelefonene) er begge tilfeller meget god, men jeg synes den er klarere på 6270. Fordelen til Walkmanmobilene er brukervennligheten. Regner med at ikke mange bruker høyttalerne til å spille mp3 i, men altså, best på 6270. Mulig også Samsung D600 leverer flott lyd. Det er bare å spørre. Vet det er mange som lurer på 6270 og ikke minst 6280. Endret 6. januar 2006 av CellularDude Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Regner med at ikke mange bruker høyttalerne til å spille mp3 i, men altså, best på 6270. Mulig også Samsung D600 leverer flott lyd. 5393449[/snapback] Takker igjen. Det var igrunn det jeg regna med. Det er ikke det at jeg kommer til å spille så mye musikk ut i lufta. Det er mer det at jeg er glad i å være litt... kreativ... ved valg av ringetoner. Blir forresten spennende å se hvordan lyden er fra 6280 i forhold til 6270, og om det virkelig har noe for seg med de stereohøyttalerne. Lenke til kommentar
Ikke Her Lenger Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Hei Jeg bare lurer på noe angående 6280. Filmer den i VGA-oppløsning (640*480 pix) med hovudkameraet på 2 mpix, eller gjelder dette bare "videosamtale-kameraet. Altså det man bruker til 3G..." Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Hei Jeg bare lurer på noe angående 6280. Filmer den i VGA-oppløsning (640*480 pix) med hovudkameraet på 2 mpix, eller gjelder dette bare "videosamtale-kameraet. Altså det man bruker til 3G..." 5394433[/snapback] Det er ikke 100% bekreftet, men det gjelder mest sannsynlig hovedkameraet. Videosamtalekameraet filmer ikke i VGA-størrelse under videosamtaler, så vidt jeg vet. Er heller ikek sikker på om det kan brukes til selvportrett eller liknende. Telefonen kommer vel snart, så vi får se Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Takker igjen. Det var igrunn det jeg regna med. Det er ikke det at jeg kommer til å spille så mye musikk ut i lufta. Det er mer det at jeg er glad i å være litt... kreativ... ved valg av ringetoner. Blir forresten spennende å se hvordan lyden er fra 6280 i forhold til 6270, og om det virkelig har noe for seg med de stereohøyttalerne. 5393618[/snapback] Det er skikkelig schtiiilig når 6270 ringer. Følte meg ganske kuul i dag da telefonen ringte da jeg var ute og handlet. Lyden liksom spredte seg i et "felt" rundt telefonen. Det er jo pga. Wide stereo. Prøv den i butikken, så skal du høre! Endret 6. januar 2006 av CellularDude Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) 6280 vs. N80. EDIT: Nå funker det... EDIT2: nei, nå funker det ikke... EDIT3: NÅ funker det Endret 6. januar 2006 av Vegard_ Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Sjekk forskjellen på displayet! Det virker som N80 har N70-display. Det "spraker" mer av 6280. Endret 6. januar 2006 av CellularDude Lenke til kommentar
genser Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Sjekk forskjellen på displayet! Det virker som N80 har N70-display. Det "spraker" mer av 6280. 5394560[/snapback] Det er nok bare pga. bildet. N80 har vel en eksakt kopi av N90 sin skjerm. Skal mye til for at displayet til 6280 med lavere oppløsning er bedre. Men større er den i hvert fall. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Synes det var bedre design på N80. 6280 såg litt spinkel ut i forhold. Synd det er symbian på N80, har ikke helt klart å få meg selv til å like det. _ johanf Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Likhetene og familiebåndene mellom N80 og N70 er helt klare. N80 virker mer påkostet enn plastikk-inntrykket 6280 gir. Men N80 koster en del mer også. Symbian eller ikke; det er opp til brukerne å vurdere hva man trenger. Jeg liker helst at telefonen ikke har Symbian, men det er andre som vil ha det. Endret 6. januar 2006 av CellularDude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå