Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

De bruker den lille typen. Så et bilde av en dansk fyr som hadde tatt bilde av alt som fulgte med i 6270-pakken. Der lå det blandt annet en overgang fra liten til stor. Ble linket til det bilde tidligere i denne tråden.

5382289[/snapback]

Har hørt om denne pluggen. Merkelig at den ikke står i listen over ting som følger med telefonen på nokia.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De bruker den lille typen. Så et bilde av en dansk fyr som hadde tatt bilde av alt som fulgte med i 6270-pakken. Der lå det blandt annet en overgang fra liten til stor. Ble linket til det bilde tidligere i denne tråden.

5382289[/snapback]

Okay.

 

Det er altså overgang fra liten til stor, men ingen overgang fra stor til liten? Hadde vært greit å ha det og.

Lenke til kommentar
Det er altså overgang fra liten til stor, men ingen overgang fra stor til liten? Hadde vært greit å ha det og.

Det følger med en adapter som gjør det mulig å bruke ladere med 3,5 mm laderplugger til telefoner med 2,0 mm ladekontakter.

 

Edit:

Oi! Ser på Nokia sine sider at det kun følger med 6270, ikke 6280. Det hørtes veldig merkelig ut at det ikke skulle følge med 6280 når det følger med 6270. Mulig Nokia har glemt å føre den opp på 6280. For det er jo naturlig at den skal følge med den også.

Endret av Joddleif
Lenke til kommentar
Så, forstår jeg rett:

Følger med overgang så den nye laderen kan brukes på gamle telefoner

Følger med overgang så gamle ladree kan brukes på den nye telefonen

Det følger kun med overgang slik at gamle ladere kan brukes på nye mobiler. Det følger ikke med overgang slik at gamle mobiler kan brukes på nye ladere. Det er altså ladeadapteren CA-44 som følger med.

post-25913-1136386016_thumb.png

Endret av Joddleif
Lenke til kommentar

Var inn-om en telebutikk i Levanger i formiddag.

De kunne fortelle meg at de hadde fått bekreftet

leveringsdato på N6280 (første uke av Februar).

 

Så samtidig på en N6270.

Fryktelig stor telefon og stor skjerm.

 

Merket ikke noe slark med slider funksjonen.

Virket veldig godt iopp skruvd.

 

 

Gleder meg til store bror kommer :love:

 

 

Ett spørsmål: hvilken kvalitet filmer N70 i??

Samme som N6280?

Finnes det en video snutt?

Lenke til kommentar
Likte ikke det negative om slark på slide fuksjonen på mobilen... men uansett hva som skjer så SKAL jeg ha den likevel... :p

5383347[/snapback]

Tror ikke vi skal bekymre oss for mye om slarken,

merket som sagt ikke noe galt med den N6270`en jeg prøvde.

 

Det er jo ikke sååå lenge til Februar, en måned går jo fort.

Men surt å vente, det er det.

 

Vi får trøste oss med at Nokia ikke vil slippe ut en halv ferdig

telefon for å holde leverings fristen.

Bedre å vente på en bra telefon :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvorfor er det stor forskjell? De har jo like specs på papiret har de ikke det? Det til 6280 skulle vel egentlig være bedre enn 6270 sitt?

5381883[/snapback]

Tenkte sånn før, jeg også. Ikke at jeg har studert så mange bilder, eller vet så innmari mye om digital bildebehandling, men det virker som om Nokia kjører en (totalt mislykket) oppskarpingsalgoritme på 6280, men at de har droppet den på 6270. Resultatet er at bildene på 6270 blir litt grøtete, som om alt er ute av fokus (mer enn det skulle). Men det er fremdeles bedre enn det rotet det blir når de behandler bildene på 6280. Det ser bare grelt ut. Jeg så også tendenser til det samme på bilder tatt med N70, men det var ikke så mye.

 

Det skal forøvrig nevnes at vanlige digitalkameraer også skarper opp bildene, men i varierende grad. Selv på speilreflekskameraer skarpes bildene opp. Men på mer avanserte kameraer kan man velge om eller hvor mye bildene skal skarpes opp. Slik kan man selv velge hva man syns er mest naturlig (det kan overdrives), eller evt. skarpe opp bildene selv i seriøse programmer (Photoshop o.l.)

 

Min teori om 6280 er ihvertfall at hvis de lagde ny firmware som ikke kjørte den grusomme algoritmen, ville 6280 hatt samme bildekvalitet som 6270. Og så kunne de heller lagt inn igjen en slik algoritme når de hadde klart å lage en som virket.

 

Var inn-om en telebutikk i Levanger i formiddag.

De kunne fortelle meg at de hadde fått bekreftet

leveringsdato på N6280 (første uke av Februar).

5383261[/snapback]

Bekreftet?!? :blink: Seriøst? Jammen da går det jo an å begynne å glede seg for alvor, da... :mrgreen:

Lenke til kommentar
Men eg håper for all del at når testresultata kjem så får den bra kritikk!! Kva trur dykk om dette?

Var vell ikkje eit dårleg val av telefon?

5384220[/snapback]

Hvis det er en telefon som er truende til å få en sekser på Amobil, så er det 6280. Så du har ikke gjort et dårlig valg. Men jeg tipper at Amobil kommer til å disse byggekvalitet, bildekvalitet og batterilevetid, så det tror jeg du må forberede deg på. Ellers tror jeg de kommer til å hylle det meste andre opp i skyene.

 

Forøvrig har jo telefonen mye til felles med 6270 som de allerede har testet, så du kan snuse til deg mye info allerede...

Lenke til kommentar
Ett spørsmål: hvilken kvalitet filmer N70 i??

Samme som N6280?

Finnes det en video snutt?

5383261[/snapback]

 

N70 filmer i cif-oppløsning.

6280 filmer i VGA 15bps*, QVGA 30bps og har også noen valg som subQcif osv, men de er jeg ikke sikre på :p

 

 

 

 

Tipser igjen om at denne tråden omhandler TO telefoner og at dere derfor er nødt til å skrive om hvilken telefon dere snakker om, selv om det er mer eller mindre innlysende hvilken. For ordens skyld, bare. (Are, hjelp meg)

Lenke til kommentar
=)

Tenkte om lag det samme eg og.

 

Batterilevetida er altså ganske dårleg?

5384317[/snapback]

 

Jess, dessverre. Om vi snakker om 6280, er den helt elendig. Om vi snakker om 6270 er den overkommelig.

Lenke til kommentar

Var på telebutikken i dag å kikket på 6280, en dummy, den var bare råpen. Ikke noe spørsmål, den skal jeg ha. Men på Telebutikken sa de at den ville koste 4500 kr uten abonement. Kan dette stemme da? Lønner seg vel å bestille på nett nå da før de også eventuelt setter opp prisene, for de kan vel ikke kreve høyere pris etter at den er bestillt eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...