Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

CellularDude: Kjenner du deg igjen i følgende?
Problemene med telefonens design er ikke til å komme utenom. De er såpass alvorlige at vi ikke sitter igjen med et godt inntrykk av telefonen. Det samme gjelder den nye T9-ordlisten som gir såpass mange rare forslag til ord at man er fristet til å slå av funksjonen.

5371053[/snapback]

 

 

Designet er helt greit, synes jeg.

 

T9-ordlisten er som på 6230i, og det er IKKE greit, synes jeg! Den er som antydet i testen du viser til, men det er til å leve med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CellularDude: Kan man velge ulike lyder (fra telefonens høyttaler) når man åpner/lukker telefonen?

5368928[/snapback]

 

Nei, jeg har ikke funnet noe valg for dette.

 

Snakker om lyder, er det ca 15 ulike lyder ment for varsling og vekking. Noen er det skikkelig stereoeffekt på. I lomma eller i en mobilveske merkes kanskje ikke stereoeffekten særlig.

 

Så kommer ca 15 ringetoner utenom da.

Lenke til kommentar
Dette kombinert med den slarkete kvaliteten gjør at mitt kjøp av 6280 ser mørkt ut. Prøvde en dummy av 6280 i dag, og det var ikke no spesielt bra. 6270 virket mer solid

5372579[/snapback]

Som en klok mann sa i denne tråden eller noen andre: Aldri velg mobiltelefon ut ifra dummyer. Alt de kan fortelle deg er størrelsen, ikke kvalitet eller lignende.

Lenke til kommentar

Begynner å tvile litt på 6280, jeg, nå. Ser liksom ut som den svikter på noen viktige (for meg) områder, slik som kamera, sms og batterilevetid. Hvis det ikke kommer noen indikasjon på at det kommer en firmware som retter opp i problemene med bildekvaliteten før SE klarer å få gitt ut FM-sendern sin (MMR-60), så kan det være jeg faller for W800i istedet. Ja, jeg kommer til å savne flott skjerm, VGA-video og 3G/EDGE, men denne ballen er i ferd med å bli litt hårete... :ermm: Dessuten kommer den jo aldri! :realmad:

Lenke til kommentar

Angående lyd i pm3-spiller, radioens følsomhet og batteritid på 6270: Jeg har fått tilsendt følgende supplerende opplysninger til testen av 6270 i www.mobilbladet.dk Opplysningene er velvilligst sendt av journalist Jens Peter Lange:

 

 

"MP3 afspillerens lydkvalitet afhænger jo i store grad også af det headset man benytter, men ja, lyden er fint som udgangspunkt, uden dog at være i super klasse - men god.

 

Radio signalerne holder den nye Nokia 6270 derimod rigtig fint, og vi havde ingen problemer desangående i vores test.

 

For at batterieret kommer op på max. omdrejninger skal det selvfølgelig have været opladet et par gange 100%, og efter 4. og 5. opladning er stand-by-tiden med en del brug i det daglige 3 dage. "

Lenke til kommentar
Dumt at ordlista er like dårlig som på 6230i, for den er forferdelig! Jeg har 6230i nå, så har vel forsåvidt blitt vant til det.

 

Hvordan er kjappheten i menyen? Er den der "med en gang" (slik som 6230) eller henger den litt etter (som 6230i)? :p

5372293[/snapback]

 

 

Menyene er ganske kjappe, heldigvis. Kanskje mer 6230i enn 6230. Men det er jo ikke ille. Det er ikke snakk om ventetid av betydning. Men det spørs jo hva man skal åpne. Åpning av SMS-menyen og kalenderen går strykende. Åpning av menyer der det dukker opp tilleggsdata, som valgt ringetone, filnavn etc, går noe seinere, men det er mer enn godt nok!

Lenke til kommentar
CellularDude: Kan man velge ulike lyder (fra telefonens høyttaler) når man åpner/lukker telefonen?
Nei, jeg har ikke funnet noe valg for dette.

Det var surt. Flere modeller fra Samsung og SE har jo denne funksjonen. Synes Nokia også burde spandert det på 6270/6280...

5373382[/snapback]

Slike lyder har for meg alltid vært terror. Forbinder Samsung med masse lyder som man sliter med å få vekk, men det er da bare min mening. Det er sikkert enkelte som vil ha en slik oppmerksomhets-lyd hver gang man bruker telefonen. Selv ser jeg om jeg åpner den eller ikke, så jeg har ikke behovet for en slik lyd :)

Lenke til kommentar
Håper Nokia kommer med noen egne trådløse headset som kan brukes til å spille av stereolyd fra 6270/6280.

5371721[/snapback]

Hjelper deg lite om Nokia lanserer stereoheadsett med blåtann om telefonen ikke støtter A2DP (stereolyd via blåtann).

 

Eneste telefonene som jeg vet har A2DP er Samsung i300 (heter ikke den med HD det? :hmm:) og SE P990i, også har jeg hørt at Samsung D600 har det. Les også denne tråden om stereo via blåtann til telefonen.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Hjelper deg lite om Nokia lanserer stereoheadsett med blåtann om telefonen ikke støtter A2DP (stereolyd via blåtann).

Jeppz. Men håpet da at en liten firmwareoppdattering kunne ordne dette dersom det blir aktuelt fra Nokia sin side.

5373683[/snapback]

Hadde ikke gjort noe om det var tilfellet, men er redd det ikke er så enkelt. I tillegg har vel 6270/6280 bare BT 1.2, noe som legger en stor demper på den store lydopplevelsen...

 

Hadde vært konge med BT 2.0 og A2DP på alle litt dyrere telefoner med MP3. :yes:

Lenke til kommentar
Hjelper deg lite om Nokia lanserer stereoheadsett med blåtann om telefonen ikke støtter A2DP (stereolyd via blåtann).

 

Eneste telefonene som jeg vet har A2DP er Samsung i300 (heter ikke den med HD det? :hmm:) og SE P990i, også har jeg hørt at Samsung D600 har det. Les også denne tråden om stereo via blåtann til telefonen.

5373659[/snapback]

Det har de allerede lansert, nemlig HS-12W. Nokia har 8800 og N91 som støtter trådløs stereo.

Lenke til kommentar
Hjelper deg lite om Nokia lanserer stereoheadsett med blåtann om telefonen ikke støtter A2DP (stereolyd via blåtann).

 

Eneste telefonene som jeg vet har A2DP er Samsung i300 (heter ikke den med HD det? :hmm:) og SE P990i, også har jeg hørt at Samsung D600 har det. Les også denne tråden om stereo via blåtann til telefonen.

5373659[/snapback]

Det har de allerede lansert, nemlig HS-12W. Nokia har 8800 og N91 som støtter trådløs stereo.

5374293[/snapback]

Du har naturligvis helt rett. Lagde nettopp en oversikt om stereolyd og blåtann i tråden med dette som tema, så kan vi snakke om 6270 og 6280 her ;)
Lenke til kommentar
Leste på mobile-review at 6280 har blitt ytterligere utsatt, hvertfall i Finland til feb/mars... Om dt er så tilfellet her, så tror jeg nok mange vil heler gå for N80 om den da er like nær.

5374353[/snapback]

Rart, da det er flere på forum rundt om kring som faktisk har kjøpt mobilen i en vanlig butikk, samt at Nokia har sagt til Infosync at den shipper straks.

Lenke til kommentar
Leste på mobile-review at 6280 har blitt ytterligere utsatt, hvertfall i Finland til feb/mars... Om dt er så tilfellet her, så tror jeg nok mange vil heler gå for N80 om den da er like nær.

5374353[/snapback]

Rart, da det er flere på forum rundt om kring som faktisk har kjøpt mobilen i en vanlig butikk, samt at Nokia har sagt til Infosync at den shipper straks.

5374865[/snapback]

 

For bare prøve å ikke tro for mye på sånt.

Til det kommer noe offisielt fakta.

11.01 er vel neste mulig dag nettbutikkene opererer med.

For bare vente og se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...