Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

Har den ikke makromodus?

5353240[/snapback]

Uten at jeg vet, så ville jeg vel si at den ikke har det, for den skal jo da flytte på linsa. Det har jeg til nå aldri hørt om på noe kamera som har fix-fokus (uten at jeg er bevandret innenfor området). Det er i mitt hode noe som er forbeholdt kamera med autofokus, for der har man allerede bevegelige deler. I så fall måtte den ha dual-fix-focus eller noe i den duren, og det blir i så fall noe helt nytt for meg.

5354397[/snapback]

N80 har makro og ikke autofokus, så 6280 er ikke alene om dette.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan noen være så snille og fortelle meg hvordan det kan ha seg at 6280 kommer til å koste UNDER 3500,- ?

 

Mobilen har jo alt.... ?

5354635[/snapback]

 

fordi telefoner blir billigere og billigere, nokia satser vel hardt på denne modellen, så da blir det billigere å produsere fordi de lager veldig mange eksemplarer, jo mere man kjøper av deler jo mere rabatt for de som kjøper

 

right?

Lenke til kommentar
Kan noen være så snille og fortelle meg hvordan det kan ha seg at 6280 kommer til å koste UNDER 3500,- ?

 

Mobilen har jo alt.... ?

5354635[/snapback]

 

fordi telefoner blir billigere og billigere, nokia satser vel hardt på denne modellen, så da blir det billigere å produsere fordi de lager veldig mange eksemplarer, jo mere man kjøper av deler jo mere rabatt for de som kjøper

 

right?

5354681[/snapback]

 

Nja jeg vet ikke helt om jeg kjøper den. Det virker ikke som om butikkene (nettbutikkene) som allerede opplyser at de har bestillt den har forhåndsbestillt så mange av den, og det ville jo da igjen vært naturlig om det hadde vært tilfellet. Butikkene hadde mange fler av w800 i første opplag mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
6280 klarer ivertfall 8 timer med mp3 spilling :w00t:

 

skal informere dere vis den klarer enda mer ;)

 

KILDE

5354540[/snapback]

 

 

the phone is still playing: since 10 hours!

 

Uten å vite hvor mange timer som er vanlig, er vel dette bra?

 

 

EDIT:

now the battery is empty after 12 hours and 25minutes playing mp3's.
Endret av ViPaZz
Lenke til kommentar
N80 har makro og ikke autofokus, så 6280 er ikke alene om dette.

 

Så vidt meg bekjent har ikke 6280 makrofunkjson, noe jeg har forstått at N80 har. N80 har en makro funksjon like ved siden av linsen som manuelt må slås over. Dette har ikke 6280. Står heller ikke noe i spec om macro.

 

For mitt vedkommende er dette veldig synd, og jeg er spent på hvordan bilder av dokumenter blir (skal bruke dette i jobb). Har sett ett bilde av en avisside med 6280, og det imponerte ikke veldig, desverre... :no:

Endret av cadazzo
Lenke til kommentar
For mitt vedkommende er dette veldig synd, og jeg er spent på hvordan bilder av dokumenter blir (skal bruke dette i jobb). Har sett ett bilde av en avisside med 6280, og det imponerte ikke veldig, desverre... :no:

5356296[/snapback]

Er du spion? :p

 

Tror uansett ikke det er å satse på at mobilen gjør nytte som kamera av papirer - hva med digitalkamera? ;)

5357064[/snapback]

 

 

LOL

 

Når jeg i ettertid ser hva jeg skrev, så er jeg enig i at det kan se slik ut .... :cool:

 

Men nei, jeg er selger og må, når det blir salg med finansiering, ta bilde av kredittkortet, som dokumentasjon til finansieringsselskapet.

 

Litt av poenget for meg er å finne en telefon som dekker de behovene jeg har i jobben slik at man slipper å dra med seg for mye. Er dessuten mye enklere å laste over bildet til pc via BT enn via kabel.

 

6280 er for meg, det jeg har lest og hørt om den, helt perfekt. Har 6600 i dag og får omtrent magesår av all ventingen. Min gamle 6230 var også en kjempetlf, men hadde for liten skjerm, og for dårlig kamera.

Lenke til kommentar

Kjøpte 6270 i Telebutikken nå i ettermiddag.

 

Fargen er Dark Brown, og den ser ganske stilig ut.

 

Har så vidt prøvd den, og den kjennes flott. Herlig skjerm, og sykt bra lyd fra stereohøyttalerne.

 

Stiller litt spørsmål ved følsomheten på radioen, men skal komme tilbake med flere erfaringer når jeg har fått prøvd den litt mer.

 

Kom gjerne med spørsmål.

Lenke til kommentar
Kjøpte 6270 i Telebutikken nå i ettermiddag.

 

Fargen er Dark Brown, og den ser ganske stilig ut.

 

Har så vidt prøvd den, og den kjennes flott. Herlig skjerm, og sykt bra lyd fra stereohøyttalerne.

 

Stiller litt spørsmål ved følsomheten på radioen, men skal komme tilbake med flere erfaringer når jeg har fått prøvd den litt mer.

 

Kom gjerne med spørsmål.

5357864[/snapback]

 

Du kunne vel ikke vært så grei og legge ved egne bilder av den vel? *misunne*

 

Pokker jeg er lei av å vente på 6280 nå rett før jeg går for 70'en jeg også

Lenke til kommentar
Du kunne vel ikke vært så grei og legge ved egne bilder av den vel? *misunne*

 

Pokker jeg er lei av å vente på 6280 nå  rett før jeg går for 70'en jeg også

5358064[/snapback]

Ja, vi vill ha maange bilder! :cool:

Vurderer selv å kjøpe 6270 nå! Er drit lei av all ventingen + bilder tatt med 70 ser merkelig nok ut som om de er mye bedre enn de tatt med 80!

Lenke til kommentar

Er det realistisk å tro at Mshop har 6270 inne på lager? Har lest om flere som har "brent" seg på å kjøpe fra de(sier at de har den på lager,men i realiteten ikke). Har selv en bestilling inne på Telefast,men de har ubekreftet 19.01.06 som dato på 6270. Har ventet lenge nok nå,og har lyst til å bestille fra Mshop,men lurer bare på om det er troverdig at de har dem på lager...

Lenke til kommentar
Du kunne vel ikke vært så grei og legge ved egne bilder av den vel? *misunne*

 

Pokker jeg er lei av å vente på 6280 nå   rett før jeg går for 70'en jeg også

5358064[/snapback]

 

Skal prøve å få lagt ut bilder når jeg har fiklet litt mer med den. Har ikke de helt store forventingene til bildene etter å ha sett bilder fra 6280, men er de på noenlunde nivå med N70, skal ikke jeg klage. Videokvaliteten er nok ikke den samme som på 6280/N70, men det er ingen big deal for meg.

 

Jeg var lei av å vente både på 6270 og 6280, og hadde kjøpt meg en SE W800i, men da mobilpusher'n på Telebutikken ringte meg og sa de hadde fått inn 6270, måtte jeg jo stikke innom og myse litt. Så byttet vi penger mot 6270, og ønsket hverandre godt nyttår.

 

W800i'en blir derfor overflødig etter 4 dager... Pokker ta denne mobildilla!

 

Har stort sett bare ladet den nye mobilen, men mekket litt også. Metall-pyntelisten over høyttaleren løsnet, og jeg måtte til med lim for å feste den. Kjipt! Men jeg var litt lettet, for jeg trodde det var deler av skyvemekanismen. Phuuuhhh...

 

Kommer tilbake med bilder og mer. :)

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Du kunne vel ikke vært så grei og legge ved egne bilder av den vel? *misunne*

 

Pokker jeg er lei av å vente på 6280 nå  rett før jeg går for 70'en jeg også

5358064[/snapback]

 

Skal prøve å få lagt ut bilder når jeg har fiklet litt mer med den. Har ikke de helt store forventingene til bildene etter å ha sett bilder fra 6280, men er de på noenlunde nivå med N70, skal ikke jeg klage. Videokvaliteten er nok ikke den samme som på 6280/N70, men det er ingen big deal for meg.

 

Jeg var lei av å vente både på 6270 og 6280, og hadde kjøpt meg en SE W800i, men da mobilpusher'n på Telebutikken ringte meg og sa de hadde fått inn 6270, måtte jeg jo stikke innom og myse litt. Så byttet vi penger mot 6270, og ønsket hverandre godt nyttår.

 

W800i'en blir derfor overflødig etter 4 dager... Pokker ta denne mobildilla!

 

Har stort sett bare ladet den nye mobilen, men mekket litt også. Metall-pyntelisten over høyttaleren løsnet, og jeg måtte til med lim for å feste den. Kjipt! Men jeg var litt lettet, for jeg trodde det var deler av skyvemekanismen. Phuuuhhh...

 

Kommer tilbake med bilder og mer. :)

5359109[/snapback]

 

 

Gull! Ser fram til det :D

Lenke til kommentar
CellularDude WE WANT PICS, REVIEW AND MORE :w00t:

5361380[/snapback]

 

Så, så, ikke skrik! :)

 

 

Har kun testa kameraet innendørs, og det ser vel på sett og vis ut som på 6680 eller N70. Bildene kan bli meget bra. Men man merker at det ikke er autofokus. Tekst blir bare helt på trynet. På W800i blir den svært så leselig.

 

Bildene er tatt uten blitz, nattmodus eller hvitbalansekorrigering.

 

F*** at bildene lagres Som "Bilde 001" osv. Det er elendig, og man må egentlig bytte filnavn når man har lagret bildene på PCen, ellers blir det lett problemer med like filnavn.

 

På SE W810i lagres bildene med stadig høyere nummer, inntil man nullstiller telleren. Og på Nokias symbianmobiler lagres bildene med dato som en del av filnavnet.

 

Hmmm... skal prøve å poste noen...

 

post-53963-1136032905_thumb.jpg

Forsiden av desembernummeret til bladet Mobil

 

post-53963-1136033130_thumb.jpg

Tekst fra Mobil. Dette er jo bare kyss-meg-i-ræva. Men det var ikke bedre på 6680 eller N70. SE W800i har autofokus, og der ble det bra. Ellers tror jeg Samsungs kameraer er de beste på tekst uten autofokus.

 

post-53963-1136033160_thumb.jpg

Fra Mobil

 

post-53963-1136033202_thumb.jpg

 

post-53963-1136033244_thumb.jpg

 

post-53963-1136033276_thumb.jpg

 

post-53963-1136033299_thumb.jpg

For et bilde! Ok, men det ble jo ganske skarpt, og tatt på ca 1m avstand

 

 

Gåtta banen for et flott billedopplastningssystem! Helt konge å laste opp bilder på dette forumet.

 

Kommer med flere bilder senere, også bilder tatt utendørs.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...