Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor denne disse telefonene er så høyt ønsket.

 

Batteritiden er jo faktsik elendig

Det er ikke linsedeksel på kamera

Det følger med lite minne(så det må man jo kjøpe i tilleg)

 

Jeg skal være enig i at funksjonalitet etc er supert, for ikke å snakke om designet. Men hva skiller egentlig 6270 fra W800, bortsett fra at 6370 har edge og W800 512 minne?

Lenke til kommentar
Men jeg skjønner ikke helt hvorfor denne disse telefonene er så høyt ønsket.

 

Batteritiden er jo faktsik elendig

Det er ikke linsedeksel på kamera

Det følger med lite minne(så det må man jo kjøpe i tilleg)

 

Jeg skal være enig i at funksjonalitet etc er supert, for ikke å snakke om designet. Men hva skiller egentlig 6270 fra W800, bortsett fra at 6370 har edge og W800 512 minne?

5265130[/snapback]

 

6270 har bedre skjerm. 320 x 240 pixels. mens w800 har 176 x 220 pixels

Lenke til kommentar
Men jeg skjønner ikke helt hvorfor denne disse telefonene er så høyt ønsket.

 

Batteritiden er jo faktsik elendig

Det er ikke linsedeksel på kamera

Det følger med lite minne(så det må man jo kjøpe i tilleg)

 

Jeg skal være enig i at funksjonalitet etc er supert, for ikke å snakke om designet. Men hva skiller egentlig 6270 fra W800, bortsett fra at 6370 har edge og W800 512 minne?

5265130[/snapback]

 

Regner med at det er 6270 du mener, 6280 har jo 3g i tillegg, og 6270 har sterohøytalere.

Lenke til kommentar

Ja, den er nok merkbar. Begge mobilene har i og for seg veldig gode skjermer, men 6270/80 viser nok bilder etc mye klarere og mindre kornete enn det W800i gjør. Tror ikke den fysiske størrelsen på skjermene er så veldig forskjellig, så det gjør jo at pikseltettheten på Nokia'ene vil være høyere enn på SE'en. Noe som resulterer i en bedre skjerm.

Lenke til kommentar

Kjører ikke SE (K750i og W800i) 2 tommers skjerm.

Mener N6270/80 kjører 2,2 tommer.

 

Ikke den stor forskjellen,

men likevel vil avstanden mellom pixlene

til N6270/80 være mindre enn W800i.

Altså: klarere skjerm bilde (og større)

 

 

Dette er også en grunn til at batteri tiden er dårligere på N6270/80 enn hva den er til SE W800i.

Lenke til kommentar
Ja, den er nok merkbar. Begge mobilene har i og for seg veldig gode skjermer, men 6270/80 viser nok bilder etc mye klarere og mindre kornete enn det W800i gjør. Tror ikke den fysiske størrelsen på skjermene er så veldig forskjellig, så det gjør jo at pikseltettheten på Nokia'ene vil være høyere enn på SE'en. Noe som resulterer i en bedre skjerm.

5266868[/snapback]

Er vel omtrent omvendt av hva du sier.

 

Pikselstørrelsen er ikke så veldig forskjellig. Skjermstørrelsen derimot er mye bedre på 6280. K750i har 1,8" skjerm. 6280 har 2,2" skjerm.

Lenke til kommentar
Ja, den er nok merkbar. Begge mobilene har i og for seg veldig gode skjermer, men 6270/80 viser nok bilder etc mye klarere og mindre kornete enn det W800i gjør. Tror ikke den fysiske størrelsen på skjermene er så veldig forskjellig, så det gjør jo at pikseltettheten på Nokia'ene vil være høyere enn på SE'en. Noe som resulterer i en bedre skjerm.

5266868[/snapback]

Er vel omtrent omvendt av hva du sier.

 

Pikselstørrelsen er ikke så veldig forskjellig. Skjermstørrelsen derimot er mye bedre på 6280. K750i har 1,8" skjerm. 6280 har 2,2" skjerm.

5267045[/snapback]

 

Jaja, det var det jeg mente, kanskje dårlig forklart. Sa ikke pikselstørrelse, men pikseltetthet. Den er høyere fordi skjermen på Nokiaene er større.

Lenke til kommentar
Ja, den er nok merkbar. Begge mobilene har i og for seg veldig gode skjermer, men 6270/80 viser nok bilder etc mye klarere og mindre kornete enn det W800i gjør. Tror ikke den fysiske størrelsen på skjermene er så veldig forskjellig, så det gjør jo at pikseltettheten på Nokia'ene vil være høyere enn på SE'en. Noe som resulterer i en bedre skjerm.

5266868[/snapback]

Er vel omtrent omvendt av hva du sier.

 

Pikselstørrelsen er ikke så veldig forskjellig. Skjermstørrelsen derimot er mye bedre på 6280. K750i har 1,8" skjerm. 6280 har 2,2" skjerm.

5267045[/snapback]

 

Jaja, det var det jeg mente, kanskje dårlig forklart. Sa ikke pikselstørrelse, men pikseltetthet. Den er høyere fordi skjermen på Nokiaene er større.

5267578[/snapback]

Er fortsatt litt usikker på hva du mener. Hvis det er pikseltetthet og ikke -størrelse du mener, så mener du avstanden mellom hver piksel? Hver piksel skal vel i teorien være helt intill hverandre.

 

Tror vi begge egentlig er enige, men skjønner fortsatt ikke helt hva du sier.

 

K750i og 6280 har omtrent lik pikselstørrelse/tetthet. Men siden skjermen på 6280 er mye større har den nødvendigvis mange flere piksler.

Lenke til kommentar
@Arehei:  Med pikseltetthet mener jeg piksler per kvadratcm. Jo større oppløsning/mindre skjerm, dess høyere pikseltetthet. Tror og håper du skjønner hvor jeg vil hen, men jeg tydligvis ikke alt for godt til å forkalere meg presist...

5268120[/snapback]

Ja. Det var det jeg tenkte. Altså nøyaktig samme betydning som pikselstørrelse. Når det er mange piksler på lite område er de små, eller tette.

 

Men men. Da er det oppklart i hvert fall :)

Lenke til kommentar
En annen ting...hvor mye minne følger det med?

5268096[/snapback]

 

vis du leser litt gjennom denne tråden finner du det ut ;)

 

 

men for å svare: 64mb på '80 og 128mb på '70

5268382[/snapback]

 

 

Ja det var nok litt forhastet det innlegget der! Så også at minnekortene til denne telefonen var temmelig greie på pris! Tenk om denne modellen bare kunne komme ut snart!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...