Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

ja jeg tror vi har den før jul.

 

tror dere at det lønner seg å forhåndsbestille på komplett?

 

og viss N80 kommer 1. kvartal 06, da regner jeg egentlig med at den kommer i slutten av mars. hva tror dere?

 

noen som klarer å finne et bilde av den ved siden av N90 og skjermene ved siden av hverandre?

Endret av SUPERJANNE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Skulle egentlig kjøpe meg samsung d600, men finner 6280 svært interessant. Tenkte jeg skulle vente å se på denne først

Var idag ute på Elkjøp og prøvde Nokia N70. HVordan er menyene her i forhold til hvordan de vil være på 6280. Er det noenlunde det samme systemet?

Har null peiling på nokia telefoner.

Og hvordan er det med tilpasning av hovedmeny. Går det an å sette denne opp etter hvordan man vil ha den?

Lenke til kommentar
Var idag ute på Elkjøp og prøvde Nokia N70. HVordan er menyene her i forhold til hvordan de vil være på 6280. Er det noenlunde det samme systemet?

6280 kjører et annet operativsystem enn N70. Menysystemet på 6280 er raskere, mens på N70 bruker telefonen et 30 sekunder å skru seg på, og man må vente ca 1 sek fra man trykker på meny-knappen til man er kommet inn i menyen.

 

Jeg har selv hatt 3230 som bruker det samme operativsystemet som N70. Jeg irriterte meg vilt over at telefonen var så treg. Jeg har derfor valgt å kjøpe Nokia 6280 som har et raskere menysystem.

Lenke til kommentar

Det som plager meg med disse telefonene, er at de ikke kommer med mulighet for enkel og økonomisk forsvarlig skifting av frot og bakdeksel. Jeg har hat 7650 siden den kom ut - og denne lider samme skjebne som disse vil gjøre med tiden.

 

Med stor skjerm og uten noen form for linsedeksel på baksiden, blir dette fort SKIKKELIG ripete. En slide-telefon er ikke praktisk å ha i veske, annet enn en som man må ta mobilen ut av, ved bruk.

 

Jeg gav vel dritt og f*en om dekslene kom i x antall desin og farger - helst ikke. Men de burde vært praktisk å kunne bytte for endebrukeren, pga ripe-faktoren.

Lenke til kommentar
Var idag ute på Elkjøp og prøvde Nokia N70. HVordan er menyene her i forhold til hvordan de vil være på 6280. Er det noenlunde det samme systemet?

6280 kjører et annet operativsystem enn N70. Menysystemet på 6280 er raskere, mens på N70 bruker telefonen et 30 sekunder å skru seg på, og man må vente ca 1 sek fra man trykker på meny-knappen til man er kommet inn i menyen.

 

Jeg har selv hatt 3230 som bruker det samme operativsystemet som N70. Jeg irriterte meg vilt over at telefonen var så treg. Jeg har derfor valgt å kjøpe Nokia 6280 som har et raskere menysystem.

5143117[/snapback]

 

Er det noen ulemper med operativsystemet til 6280 mot n70 sitt. Har hørt mye positivt om n70. Er det for eksempel flere muligheter for personlig tilpasning av hovedmenyen ved n70 sitt system?

 

Takk for fint svar istad.

Lenke til kommentar
Er det noen ulemper med operativsystemet til 6280 mot n70 sitt. Har hørt mye positivt om n70. Er det for eksempel flere muligheter for personlig tilpasning av hovedmenyen ved n70 sitt system?

Altså... Nokia N70 bruker series 60, mens Nokia 6280 kjører series 40.

 

Fordelen med series 60 er at man kan installere et stort utvalg av programmer på telefonen. Søker man etter "series 60 software" på google for man opp mange tilgjengelige programmer. Mobiltelefonene som kjører series 60 blir av og til omtalt som smart phone. Ulempen derimot er at prosessoren i telefonene er for trege til å takle å kjøre series 60. Men dersom de skulle satt inn en raskere prosessor ville telefonen blitt dyrere og i tillegg brukt mere strøm. Nokia har derfor valgt å ikke gjøre dette.

 

Series 40 er det klassiske operativsystemet som de fleste Nokia-telefoner bruker. Fordelen med dette er den gode responstiden i menyene. Menyene er raske å bla i. Men man har derimot ikke like stor utvalg til å installere programmer på series 40-telefoner. Programmene til series 60 er mer avanserte enn de som finnes til series 40. Her definerer jeg javaspill fra Inpoc osv som enkle programmer.

 

Du kan gå inn på denne siden å finne ut hvilke operativsystem de ulike Nokia-telefonene kjører.

 

Bare spør dersom noe er uklart.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg håper virkelig vi har den før jul. Er det noen forresten som vet noe mer om batterilevetiden på 6280, eneste som gjør at jeg er bittebittelitt skeptisk.

5140574[/snapback]

 

Batteritiden er det eneste minuset.

Den er på svake 3t tale og 250t standby, om jeg husker korrekt.

Altså må den lades omtrent hver dag med ekstremt bruk, annenhver natt med dagligdagsbruk og hver tredje dag med lite bruk. Omtrent som den jeg har nå faktisk.. Det er ikke det beste, akkurat.

 

Batteriet 6280 bruker er på 970mAh. :p Det er ganske kraftig, så det sier noe om hvilken teknobombe telefonen er.

 

Men det går jo an å kjøpe nytt batteri på 1500mAh for å forbedre litt. Uoffesielt dog..

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...