Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må innrømme at N80 har tøffere design enn 6280, men jeg tror ikke jeg klarer å vente til langt uti mars med å kjøpe meg ny telefon, så det blir nok en 6280 til jul (evt. like etter). Nå har MPX fått 6270 inn i prislista si også, med en ubekreftet leveringsdato på 13.11, noe som ligger betydelig nærmere i tid enn Mamoz sin leveringsdato. Er nok grunn til å ta denne datoen med en ganske saftig klype salt ja..... Den er dessuten priset til 2946,- på MPX, altså 150 kr billigere enn Mamoz. Tror nok 6280 vil komme ned mot 3300-3400,- på de billigste plassene etterhvert, men MPX har ikke den inne enda.

Lenke til kommentar
er 6270 skjermen bedre)?

 

ser slik ut?

 

men det må vel bare være bildet som viser litt dårlig?

 

noen som har et bilde av N80 ved siden av 6680?

5105302[/snapback]

 

Ser slik ut ja! men på papiret skal vell N80 knuse 6280, eller? Mener på at N80 har 352 x 416 punkter, og har ikke den 16mill farger også? eller tuller jeg nå? :hmm:

Lenke til kommentar

Har forsøkt å søke meg frem til det, men ser ikke ut som om noen har kommet med et godt svar enda.

 

Jeg lurer på hvorden det er med utvidet minne på 6280.

I følge nokia`s hjemmeside kan man ikke ha mer en 256mb mini-SD. det er jo igrunn veldig lite når man først skal utvide minnet. og er det 1 eller 2 minneslotter? (antar det kun er 1)

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvorden det er med utvidet minne på 6280.

I følge nokia`s hjemmeside kan man ikke ha mer en 256mb mini-SD. det er jo igrunn veldig lite når man først skal utvide minnet. og er det 1 eller 2 minneslotter? (antar det kun er 1)

5110745[/snapback]

Det er en minneslott.

Minnet kan utvides ved hjelp av minnekort i MiniSD-format, som finnes i størrelser på opp til 512 MB.

men når jeg ser i prisguiden så er det kommet et 1GB kort i MiniSD-formatet. Noen som vet om det også vill fungere?

Link til 1GB

 

EDIT: på nokias side står dette:

The Nokia 6280 supports miniSD cards of up to 2 GB.
Endret av ViPaZz
Lenke til kommentar
Der står det blandt annet at du ikke kan ta videoer med VGA kvalitet fra kamera bak.

5110992[/snapback]

Nokia har ikke oppgitt VGA video på spesifikasjonene sine på websidene, men litt tilbake i tråden her ble det linket til en .pdf hvor det stod at den støttet det. Så, det er litt forvirring rundt det. Forøvrig har det allerede blitt lagt ut en video tatt opp i VGA-kvalitet med 6280 på et eller annet fransk forum, så den kan det, men det er tydeligvis uvisst om Nokia vil ha det med i den endelige versjonen (bugs/stabilitet/kompatibilitet/who knows). :hmm:

Lenke til kommentar
Nokia FAQ

 

Der står det blandt annet at du ikke kan ta videoer med VGA kvalitet fra kamera bak. Bare det som kun brukes til videosamtaler. Skuffende  :(

5110992[/snapback]

1. What features does the Nokia 6280 phone's camera support?

 

The camera takes both still images and video clips.

 

The Nokia 6280 phone's main camera characteristics include:

 

Still image resolutions: 1600x1200 (2MP), 1024x768 (1MP), 640x480 (VGA)

Still images file format: .jpg

Still zoom: 8x digital zoom

Video resolutions: 352x288, 176x144, 128x96

Video clip length: up to one hour (depending on the amount of available memory).Videos are directly saved on the miniSD card or in the internal memory

Video file format: .3gp, .mp4

Capture modes: Night mode, sequence mode (6 images in 2 seconds), self-timer mode

 

The front VGA camera can only be used for video calls.

Tar ikke jeg feil, mener du det siste?

Den tar video med VGA-oppløsning med nåværende FW.

VGA-kameraet foran kan KUN brukes til videosamtaler.

Lenke til kommentar

Da var 4 stk Nokia 6280 bestilt :) Ubekreftet leveringsdato, 20/11/05 (stemmer nok ikke). Er forhandler.

 

Utprisen vil nok ligge på ca. 3700 kr fra butikk, men så klart noe lavere fra nettbutikker. Vil tippe ned mot 3300 kr, men ikke noe lavere.

 

Kommer nok inn i lista til MPX.no på mandag.

Lenke til kommentar
1. What features does the Nokia 6280 phone's camera support?

 

...

 

Video resolutions: 352x288, 176x144, 128x96

 

...

 

The front VGA camera can only be used for video calls.

Tar ikke jeg feil, mener du det siste?

Den tar video med VGA-oppløsning med nåværende FW.

VGA-kameraet foran kan KUN brukes til videosamtaler.

5112293[/snapback]

Det du fremhevde sier at man bare kan bruke kameraet foran på kameraet til videotelefoni, i motsetning til å ta bilder med det, f.eks. selvportretter. Og jeg tror ikke det filmer i VGA-oppløsning og sender til mottakeren. Det har nok ikke opphastigheten til 3G plass til tror jeg, med mindre du vil ha slideshow-telefoni. :!:

 

Det som jeg fremhever er det jeg snakker om. Forskjellige spesifikasjoner sier forskjellige ting om det. Noen sier at den har VGA, andre sier den ikke har det. Men her har du hvertfall et par linker du kan kose deg med. Begge er videosnutter tatt opp med 6280 (angivelig, ingenting kan vel bevises, som alt annet på internett):

 

http://www.savefile.com/files3.php?fid=1777158

http://www.mobilemag.ch/forum/index.php?sh...pic=23532&st=30 (litt ned på siden; trykk på katta)

Have phun! :thumbup:

Lenke til kommentar
The front VGA camera can only be used for video calls.

Hvorfor skulle Nokia sette inn ett VGA kamera,

når telefonen ikke bruker VGA kvalitet under video telefoni (ut ifra det du sier)?

 

Det blir det samme som å sette inn en minneslott,

og samtidig legge på en sperre slik at brukeren ikke får brukt den :no:

Ulogisk for meg...

Mulig det ikke er den store pris forskjellen på kameraene

Lenke til kommentar

Ok, her kommer mitt dilemma:

 

Nokia 6270, 6280 eller Samsung D600?

Jeg har LG T5100 fra før av, men har lyst på ny mobil snart.

 

Alle har QVGA-oppløsning på skjermen, men D600s skjerm er vel en del mindre (2"), men så virker det som selve mobiler er veldig solid (i velkjent Samsung-stil)

Nokia sine er ikke så fine å se på, men har større skjerm og 6280 har jo 3G (noe jeg igrunnen absolutt ikke har bruk for, men jeg så at den faktisk var mindre enn 6270, noe jeg syns var litt rart)

Så egentlig har alt litt å si; skjerm, størrelse/design og andre funksjoner.

 

Thanks

Lenke til kommentar

Nå har mShop lagt inn 6270 i prislisten sin også. 2845,- koster den der, som er billigste notert hittil. Ingen estimert leveringsdato, står bare "Må skaffes", heh.... Håper de får inn 6280 i listene snart også, så får vi prisen på den (håper på ca. 3300,- :) )

Endret av Rayban
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...