Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Moby på mobile-reviewforumet (som har en 6280 i hende) sier dette:
~ 33 x 44mm, which is 2.2” diagonal.

Tipper han har målt med linjal, så det er vel ganske riktig... ;)

5078976[/snapback]

 

Fint å få bekreftet skjermstørrelsen. Har lurt lenge på dette. Fint å se at de har både høy oppløsning og god skjermstørrelse. 2,2" gir et helt annet skjerminntrykk enn f.eks. K750i. Gleder meg til den dagen Nokia hadde oppgitt skjermstørrelsen i sin liste over spesifikasjoner. Oppløsning er overhodet ikke alt her i verden :)

 

Gleder meg mer og mer :)

Lenke til kommentar
Har jo vært problemer med norske butikker også, husker mpx drev å skrønte om slikt når jeg skulle ha en mobil fra dem for en stund siden.

5089266[/snapback]

Ja, dette er i grunnen utbredt på de fleste nettbutikker.

 

De tjener ofte uhorvelig mye penger på folk som skynder seg å bestille tvert de ser en nettbutikk som har satt en dato for et kommende produkt. Som regel er denne datoen høyst flyktig og flyttes bare frem i tid ved jevne mellomrom. Ofte ender det med at de som bestilte først får sist, ettersom den enkelte nettbutikken kanskje ikke står først i køen for å motta et parti telefoner.

 

Og ikke nok med det. Nettbutikkene som er først ute med å sette "fiktive" datoer har ikke mottatt noen informasjon om pris fra produsentene, så de setter bare en pris de er sikker på at de vil tjene penger på. For å være sikker setter de prisen litt ekstra høyt, for de vil jo ikke tape penger om det viser seg at mobilen er dyrere enn antatt.

 

Dermed ender de som har forhåndsbestilt mobil opp med å betale blodpris, i tillegg til at de har null garanti for å få mobilen først.

 

Moralen er; kjøp når telefonen er på lager eller leveringsdato er bekreftet. Da er også endelig pris satt.

Lenke til kommentar

Tja. Er på generelt grunnlag enig, men det hender at det er varer som de får inn noen få av i flere små leveranser. Da er det (hvis butikken er hederlig) de som bestilte først som får varene. Slik kan den ubekreftede datoen kanskje forsvares og det er også forklarlig at den flyttes framover i tid hele tiden. Det var noe slikt det foregikk da nForce4-hovedkortene skulle komme på markedet for en tid tilbake. Det var en og annen som fikk hovedkortet fra MPX, mens det hele tiden stod som ubekreftet. Jeg slang meg på, men kanselerte ordren da komplett fikk inn kortene på lager. ;)

 

Men dette er nok unntaket. Det er mye vanligere (tror jeg) at når produktet kommer, så kommer det i hopetall, og da blir det ikke så stor forskjell mellom de som har forhåndsbestilt og de som har kaster seg på når de ser det er lagervare. Det kan som sagt kanskje bli et slags køsystem når det nye produktet er mangelvare.

Lenke til kommentar
Vil lanseringen av N80 ha noe og si på når 6280 vil komme i norske butikker? Den skal jo komme i 1q 2006. Det vil vel si at 6280 hvertfall vil komme før jul eller?

5100218[/snapback]

Nokia 6280 skal komme i fjerde kvartal, det påvirkes ikke av at N80 er presentert eller ikke. N80 har jo vært planlagt i mange mange måneder, akkurat som 6280. De blir jo ikke laget på dagen :)

Lenke til kommentar
Nokia 6280 skal komme i fjerde kvartal, det påvirkes ikke av at N80 er presentert eller ikke. N80 har jo vært planlagt i mange mange måneder, akkurat som 6280. De blir jo ikke laget på dagen 

 

Tenkte mer på det at det ikke er 100% sikkert at 6280 kommer før jul, den kan jo fort bli litt forsinket. Og hvis denne kommer i butikkene samtidig som n80 vil de jo bli to direkte konkurenter, begge med sine fordeler. Tviler på at Nokia ønsker dette... :roll:

Lenke til kommentar
Tviler på at Nokia ønsker at den skal bli forsinket, uansett. :)

5100438[/snapback]

 

Second.

 

Men det er jo ikke helt ukjent at Nokia har hatt et problem med slidermekanismen.

Det er jo en liten mulighet for at den blir litt forsinket som følge av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...