Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

har nokia sagt at den vil komme før jul?

5049962[/snapback]

Sagt og sagt... De har vel lovet 4. kvartal, og svært tvilsomt at den kommer mellom 3. juledag og nyttårsaften liksom. ;) Så da må det være høyst sannsynlig at den kommer før jul ja... Men den kan (bare i teorien selvsagt) også komme i morgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen er ikke bekreftet, men utifra det som står tidligere her i tråden tyder alt på at den blir nærmere 3000 enn 4000 kr. Vil nå likevel si at en mobil som det her er et utrolig godt kjøp, selv om den nærmer seg 4000 kr.

 

Tviler på at mobilebee får den inn innen 9 dager. Så vidt jeg vet er det ingenting som tyder på at den er på vei ut fra Nokia enda.

Lenke til kommentar

6280

 

hvorfor vill du ikke betale mer enn 3500 for en slik mobil? den har jo "alt"!

ut ifra funksjonene ville jeg trodd at den kom til å koste litt over 4000. noe som jeg gladeli hadde betalt for den.

 

Ettersom nokia er så stille så tviler jeg på at mobilebee får den inn om 8 dager. Vill tippe at den kommer mellom første og andre uke i desember.

Endret av ViPaZz
Lenke til kommentar

Repeterer at denne tråden omhandler 6270 i tillegg til 6280, så vennligst si hvilken telefon dere snakker/spør om :)

 

Nokia oppgir en pris på 375EUR u/mva til 6280. Inkl. 25% mva skulle det bli omtren 468EUR, tror jeg.

Altså i overkant av 3500kr.

Lenke til kommentar
noen som vet om du kan slå av kameralyd, eller i tilfelle bruke mp3 filer til kameralyd ?

5049910[/snapback]

 

Brukar du eit anna program til å operere kamera med, forsvinn også lyden når du tek bilete. De er mogleg du kan finna eit program der du kan sjølv kan vela å bruka mp3-filar, men ser ikkje heilt poenget med det.

Lenke til kommentar
noen som vet om du kan slå av kameralyd, eller i tilfelle bruke mp3 filer til kameralyd ?

5049910[/snapback]

 

Brukar du eit anna program til å operere kamera med, forsvinn også lyden når du tek bilete. De er mogleg du kan finna eit program der du kan sjølv kan vela å bruka mp3-filar, men ser ikkje heilt poenget med det.

5052450[/snapback]

 

Stemmer at du kan laste inn ett program for å fjerne kameralyd, men det er vel begrenset til symbiantelefoner, noe 6270/80 ikke innehar.

Lenke til kommentar
har nokia sagt at den vil komme før jul?

5049962[/snapback]

Sagt og sagt... De har vel lovet 4. kvartal, og svært tvilsomt at den kommer mellom 3. juledag og nyttårsaften liksom. ;) Så da må det være høyst sannsynlig at den kommer før jul ja... Men den kan (bare i teorien selvsagt) også komme i morgen.

5050012[/snapback]

 

 

Siemens sx1 kom vel 3 juledag når den kom. altså ikke før jul, men i fjerde kvartal

Lenke til kommentar
Siemens sx1 kom vel 3 juledag når den kom. altså ikke før jul, men i fjerde kvartal

5052578[/snapback]

Jeg kjøpte SX1 lille juleaften, og da hadde den vært i Norge en dag eller to. Så den kom før jul :)

 

Ikke at det er så utrolig aktuelt for denne saken dog. Uansett vil jeg tro at Nokia gjerne vil rekke julehandelen med 6280 og 6270.

Lenke til kommentar
Brukar du eit anna program til å operere kamera med, forsvinn også lyden når du tek bilete. De er mogleg du kan finna eit program der du kan sjølv kan vela å bruka mp3-filar, men ser ikkje heilt poenget med det.

Jøss. Har du virkelig aldri drømt om et kamera som spiller "Ja vil elsker" i det bilde blir tatt? Hehe...

Lenke til kommentar

6280 har den værste slider-mekanismen jeg noen gang har prøvd :)

Men det MÅ være noe galt med den vi har, sikkert en feil som skal rettes opp. man hører metallfjærer knirker og kviner når man åpner mobilen. Er et hav fra SL75 som har den desidert beste mekanismen til nå.

 

Menyene er i allefall fine og det er så mye bedre en den trege Symbian-driten Nokia har brukt...

Internminnet er bare på 7MB, men er vel nok siden den har minnekort. (Eneste tilsvarende mobil, Siemens SG75 har riktignok 70MB + minnekort...)

Lenke til kommentar
6280 har den værste slider-mekanismen jeg noen gang har prøvd :)

Men det MÅ være noe galt med den vi har, sikkert en feil som skal rettes opp. man hører metallfjærer knirker og kviner når man åpner mobilen. Er et hav fra SL75 som har den desidert beste mekanismen til nå.

 

Menyene er i allefall fine og det er så mye bedre en den trege Symbian-driten Nokia har brukt...

Internminnet er bare på 7MB, men er vel nok siden den har minnekort. (Eneste tilsvarende mobil, Siemens SG75 har riktignok 70MB + minnekort...)

5056220[/snapback]

Etter hva jeg har hørt jobbes det intenst med slider-mekanismen, da denne har vist seg å være en total fiasko på alle prototypene og demomodellene. Men de bør helst ha løst det nå da, om de skal rekke å produsere og distribuere modellen før jul.

 

På Nokias websider står følgende om minne:

Opptil 74 MB brukerminne totalt

Opptil 10 MB internt dynamisk minne for kontakter, SMS, MMS, ringetoner, bilder, videoklipp, kalendernotater, huskeliste og programmer

 

74 MB er muligens inkludert den 64 MB store minnekortet som sikkert følger med da... regner med det.

Lenke til kommentar

rakib: hvis du ikke tåler sammenligning av mobiler på et diskusjonsforum får du la vær å lese ;)

Mente SG75 ja. SL75 er ikke 3G og har heller ikke minnekort.

SG75 og 6280 er meget sammenlignbare. Hver av dem har noen funksjoner som den andre ikke har, du får aldri 2 mobiler med akkurat samme funksjoner vet du :)

 

voluz: Ved visning av minnestatus er det i allefall kun 7MB totalt (denne har ikke minnekort), så du har kanskje rett i det med minnekort.

Lenke til kommentar
rakib: hvis du ikke tåler sammenligning av mobiler på et diskusjonsforum får du la vær å lese ;)

Mente SG75 ja. SL75 er ikke 3G og har heller ikke minnekort.

SG75 og 6280 er meget sammenlignbare. Hver av dem har noen funksjoner som den andre ikke har, du får aldri 2 mobiler med akkurat samme funksjoner vet du :)

 

voluz: Ved visning av minnestatus er det i allefall kun 7MB totalt (denne har ikke minnekort), så du har kanskje rett i det med minnekort.

5056309[/snapback]

 

SXG75 det er snakk om her, kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...