Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

Det høres vel og bra ut med en lærende og logisk ordbok, men jeg får det ikke helt til å overkjøre den på N6230i. Bl.a. når jeg vil ha å foreslår den først a, og à og deretter å. Den burde foreslå å først - og det har jeg virkelig prøvd å lære ordboken, uten hell.

Det er tydelig ut ifra det jeg har lest at 6230i har en elendig T9-løsning, av en eller annen grunn. Andre Nokiaer er bedre på det feltet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

K600i vs. 6280 er da ganske obvious for de fleste.

En SE-tilhenger av de ekstreme ville kanskje valgt K600i, men hallo.

 

Alle tester jeg har lest av 6280, ikke så mange, tyder på at denne telefonen vil bli noe av det mest fullkomne mobilverdenen har sett.

Det dumme er batteriet, men det er én dårlig egenskap blant mange gode. Men det er jo mange erfaringer med at disse perfekte nokiatelefonene har en plagsom bug, en "morsom" begrensing eller noe annet noe.

 

Kanskje vil det smålige internminne føre til at telefonen er en smule treg? Er litt utålmodig til amobil.no kommer med sin test og håper denne havner i særklasse blant nøyaktige tester :p

Lenke til kommentar
K600i vs. 6280 er da ganske obvious for de fleste.

En SE-tilhenger av de ekstreme ville kanskje valgt K600i, men hallo.

 

Alle tester jeg har lest av 6280, ikke så mange, tyder på at denne telefonen vil bli noe av det mest fullkomne mobilverdenen har sett.

Det dumme er batteriet, men det er én dårlig egenskap blant mange gode. Men det er jo mange erfaringer med at disse perfekte nokiatelefonene har en plagsom bug, en "morsom" begrensing eller noe annet noe.

 

Kanskje vil det smålige internminne føre til at telefonen er en smule treg? Er litt utålmodig til amobil.no kommer med sin test og håper denne havner i særklasse blant nøyaktige tester :p

5023243[/snapback]

 

 

Var da enda godt at det er noen so tar et poeng her :lol:

Lenke til kommentar
Kanskje vil det smålige internminne føre til at telefonen er en smule treg?

Utifra tester jeg har lest + video jeg har sett av telefonen i bruk, så virker den lynrask. Ikke målbar treghet i menyer eller noe. Så dette tror jeg blir veldig bra... :w00t:

 

Batterikapasiteten er ikke noe stort problem. De fleste har mulighet til å lade 1 gang i døgnet, f.eks. om natta, uansett. ;)

Lenke til kommentar
Batterikapasiteten er ikke noe stort problem. De fleste har mulighet til å lade 1 gang i døgnet, f.eks. om natta, uansett. ;)

5024492[/snapback]

Er jo greit å kunne reise vekk en helg uten å måtte tenke på å dra med ladern og hele tida leite etter stikkontakter... :ermm:

5024506[/snapback]

 

Ja, det er litt leit..

Jeg liker å dra på fjellet om sommeren og er gjerne fire-fem dager uten stikkontakt tilgjengelig. Men man kan jo kjøpe sånn solcellepanellader! Har vært en artikkel om det på amobil for en stund siden. *søke*

 

Dolce_vita: sarkastisk? :p

Lenke til kommentar
Batterikapasiteten er ikke noe stort problem. De fleste har mulighet til å lade 1 gang i døgnet, f.eks. om natta, uansett. ;)

5024492[/snapback]

Er jo greit å kunne reise vekk en helg uten å måtte tenke på å dra med ladern og hele tida leite etter stikkontakter... :ermm:

5024506[/snapback]

 

Ja, det er litt leit..

Jeg liker å dra på fjellet om sommeren og er gjerne fire-fem dager uten stikkontakt tilgjengelig. Men man kan jo kjøpe sånn solcellepanellader! Har vært en artikkel om det på amobil for en stund siden. *søke*

 

Dolce_vita: sarkastisk? :p

5025658[/snapback]

 

På ingen måte vegard :p

 

Apropos batterier, hvor ble det av engangsladerene som det var så mye snakk om for en stund tilbake? Slike engangs refill adaptere som man kunne ha i bakhånd som en nødløsning :hmm:

Lenke til kommentar
Apropos batterier, hvor ble det av engangsladerene som det var så mye snakk om for en stund tilbake? Slike engangs refill adaptere som man kunne ha i bakhånd som en nødløsning  :hmm:

5025745[/snapback]

Jeg har i hvert fall sett sånne på en del kiosker og bensinstasjoner, men tror det er noen måneder siden. Kanskje det viste seg å ikke være noen suksess.

Lenke til kommentar

"...it is still only a prototype its still got a month or 2 before it comes out (should be before xmas)"

 

Sitat fra "The Lostprophet" - member of Mobile-Review.com Forums

 

Ser ut til at Nokia har hatt en del problemer med slide-mekanismen på 6280, og at det er derfor den er forsinket. :hmm:

 

Uansett, bedre å vente litt lenger å få et bra produkt, enn å få noe kjapt og halvferdig.

 

Sjekk denne tråden, både live-bilder og kommentarer

http://www.mobile-review.com/forum2/showthread.php?t=37524

 

Vente, vente, glede seg, glede seg :love:

Lenke til kommentar
Siden jeg ikke har følt så mye med dennne tråden her, lurer jeg på hva batteritiden er i praksis bruk?

Med litt snakking, sms, spill og musikk....holder den lengre enn 3310 som holder ut i 2-3døgn med litt snakking og sms? (mista e398, det er derfor jeg har 3310 nå, ikke mobb meg)

5030784[/snapback]

 

Batteritiden avhenger litt av hvilket nettverk du er i.

I et 3G-nett er batteritiden mange timer kortere enn i GSM, f.eks.

 

Kun 3t tale er det snakk om her. Tvilsomt at den holder lengre enn 3310, men ville satset på ca like lenge. For meg er ikke 3310 kjent for å ha så veldig god batteritid. 6280s batteri er ikke laget med tanke på at telefonen skal kunne brukes som musikkspiller. Med mindre du snakker om 6270?

 

6270 har noen timer lengre tale og ca 100 timer lengre standby. Altså ikke så veldig stor forskjell, men den burde være merkbar.

Lenke til kommentar
6270 har noen timer lengre tale og ca 100 timer lengre standby. Altså ikke så veldig stor forskjell, men den burde være merkbar.

5034151[/snapback]

Har ikke satt meg noe inn i batterilevetiden på 6280 (eller 6270) jeg nå, så aner ikke om det du skriver er rett.

 

Men til poenget; du sier at 6270 har "noen timer" lengre taletid. "Noen" tolker jeg som kanskje 3 timer, ergo 100 % bedre taletid enn 6280. Videre sier du "ca. 100 timer lengre standby", og avrunder med "ikke så veldig stor forskjell".

 

Vel, 100 % lengre (dobbelt så lang) taletid og hele 4 dager (100 timer) lengre standby tid er det du kaller "ikke så veldig stor forskjell"? ;)

Lenke til kommentar
6270 har noen timer lengre tale og ca 100 timer lengre standby. Altså ikke så veldig stor forskjell, men den burde være merkbar.

5034151[/snapback]

Har ikke satt meg noe inn i batterilevetiden på 6280 (eller 6270) jeg nå, så aner ikke om det du skriver er rett.

 

Men til poenget; du sier at 6270 har "noen timer" lengre taletid. "Noen" tolker jeg som kanskje 3 timer, ergo 100 % bedre taletid enn 6280. Videre sier du "ca. 100 timer lengre standby", og avrunder med "ikke så veldig stor forskjell".

 

Vel, 100 % lengre (dobbelt så lang) taletid og hele 4 dager (100 timer) lengre standby tid er det du kaller "ikke så veldig stor forskjell"? ;)

5034296[/snapback]

 

Vel, på papiret høres det ganske mye ut :p

Standbytiden som er oppført er batteriets levetid.

Å i det hele tatt bla i menyen til telefonen tar batteri, så om man bruker telefonen en del gjennom dagen, tar det på batteritiden. Så 300t standby, f.eks., trenger ikke bety mer enn at du må lade telefonen annenhvert døgn.

 

Min telefon, CX70, har en oppgitt standbytid på 300t eller noe.

Selv med veldig lavt bruk må den lades annenhver dag. Den er jo også over et halvt år gammel.

 

Noe å gjøre for å få bedre batteri er å kjøpe et uoriginalt batteri med større kapasitet. Disse selges mange steder og var til stor glede for fars P800 ;)

 

Det dumme med uroiginalt tilbehør er at mobilforsikring og reklamasjonsrett ikke dekker feil som kan ha vært forårsaket av uroiginalt tilbehør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...