Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.

Anbefalte innlegg

Hvilken operatør har du?

Jeg har telenor og får ikke 3G/videotelefoni til å virke.

6231818[/snapback]

3G virker tilsynelatende, jeg får 3G-dekning og jeg kan gjennomføre videosamtaler. Problemet, hvis det er et problem, er at det tilsynelatende brukes GPRS når jeg skal overføre data. Det kan godt tenkes at telefonen faktisk bruker 3G og/eller EDGE men at differensiering i symbolet ikke er tilstede. Dette var også tilfelle på flere Qtek-modeller; de viste "G" selv om det var EDGE de brukte.

Bruker NetCom sitt nett.

-snubbel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har laget temaer (themes, layout) på Nokia Theme Studio 2.0. Problemet er at når jeg har lagret temaene i en mappe og overført de til telefonen, så vil ikke telefonen bruke temaet. Det kommer bare opp: "Kan ikke bruke tema. Filen er skadet", eller noe sånt.

Andre som har opplevd dette? :roll:

Så kommer det store spørsmålet. Hvordan løser jeg dette? Hva skal jeg gjøre når jeg har lagret et tema, og vil ha det over på telefonen uten å "skade" det. Hva skal jeg gjøre... Håper noen av dere vet hva som må gjøres, hehe.

Bare spørr hvis dere ikke forstår helt hva jeg mener.

Tusen takk for alle svar! :)

MVH, Morten

Lenke til kommentar
Jeg har laget temaer (themes, layout) på Nokia Theme Studio 2.0. Problemet er at når jeg har lagret temaene i en mappe og overført de til telefonen, så vil ikke telefonen bruke temaet. Det kommer bare opp: "Kan ikke bruke tema. Filen er skadet", eller noe sånt.
Hadde det samme problemet selv. Det viste seg at noen av filene jeg brukte hadde Æ, Ø eller Å i filnavnet. Dette skapte kluss!
Lenke til kommentar

Dersom noen har problemer med at tidspunktet i meldingsdetaljer (på mottatte meldinger) er feil, så må man stille inn tidssonen til GMT +2, som en eller annen gluping nevnte indirekte tidligere i tråden :)

Innstillinger -> Tid og dato -> Klokke -> Tidssone -> GMT +2

Lenke til kommentar

Går og venter meg syk på 6131, men min faste mobilbutikk sier at leveringsdato ennå er ubekreftet.

Har aldri sluttet å drømme om 6280, men er til nå lite lysten på å kjøpe den, grunnet side opp og side ned med rapport om feil og mangler i dette forumet.

Håper jo at den etter hvert kommer med en nyere FW enn på de første partiene, og at en del problemer dermed er løst.

Når det gjelder slidermekanikken, er det egentlig bare å prøve flere eksemplarer.

Noen har klaget over støv etc. inni telefonen, men jeg regner med at de det gjelder har utsatt den for mye støv, f.eks ved å ha den i lomma.

I følge Amobils test, er displayglasset ganske tynt, men det bør ikke være noen stor fare for at det sprekker, med mindre man utsetter glasset for hardt press.

Spørsmålet er nå om jeg gidder å vente på 6131, og heller skal gå for en 6280. Den er i alle fall enkel å få tak i. Synd den ikke har stereohøyttaler, som på 6270 og 7370. Der er det virkelig style når telefonen ringer, eller man spiller radio-/mp3-lyd.

Edit:

Har nå kjøpt 6280. Har prøvd den et par timer, og ikke funnet feil ennå. Butikken hadde fått inn et nytt parti denne uken, der FW i alle fall var oppgradert. Selger mente disse telefonene ikke skulle by på problemer.

Litt klapring mellom de to halvdelene er det, men ikke noe jeg ikke kan leve med. Fikk prøve flere telefoner, og fant den med minst dødgang.

Godt å være tilbake til Nokia. Spesielt gjelder det kalender, telefonbok og Nokias glimrende PC suite. Overføringshastighet av data (f.eks ved synk) er også meget god. At telefonen kan lades med den medfølgende laderen, uten å måtte fjerne headsett eller datakabel, er også et pluss. Det finnes telefoner som lades via USB-kabelen, men ikke med samme styrke som via laderen.

Nei, dette var gøy!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Trenger en ny mobil, men er litt i tvil på hva jeg skal velge.

Syns 6280 ser ut som et godt valg. Den er i butikkene nå. På en annen side vil jeg vente på N73.

Er Nokia 6280 er god mobil? Den har det jeg er på utkikk etter og trenger ny mobil nå! Hva syns dere?

Endret av Mr Oizo
Lenke til kommentar

Har lest denne tråden ja :D

Vet det er endel slark, noen klager på dårlig batteri. Litt FW feil, men det var vell mest på de første mobilene som kom i vår.

Må vell være noe positivt også? Bra mp3 spiller, kjempeflott skjerm osv.

Lenke til kommentar
Har lest denne tråden ja :D

Vet det er endel slark, noen klager på dårlig batteri. Litt FW feil, men det var vell mest på de første mobilene som kom i vår.

Må vell være noe positivt også? Bra mp3 spiller, kjempeflott skjerm osv.

6285012[/snapback]

6280 har scoret høyt i tester, og med rette. Den har det meste.

Men det fremgår meget tydelig -selv om man kun leser en brøkdel av innleggene i denne tråden- at det har vært en god del problemer med den. FW-feil, slidermekanisme som har stør dødgang (meget individuelt), telefon som slår seg av osv. osv...

Håper at de partiene som nå kommer i butikkene har fått bukt med de verste FW-feilene.

Har hatt min 6280 i nesten ett døgn, og fått prøvd den ut en del. Har ikke oppdaget feil til nå i allfall.

Viser ellers til mitt forrige innlegg i denne tråden.

Lenke til kommentar
Takk for bra svar.

Syns det er litt for mange små feil med denne mobilen, har heller valgt å bestille Nokia 6131.

Gleder meg til den kommer, den er ikke for dyr og kan heller kjøpe meg en ny mobil hvis jeg ikke er fornøyd.

:cool:

6285132[/snapback]

Du gjør nok et bra valg med 6131, Jeg gadd ikke vente på den lenger, så det ble 6280, men så lenge den ikke lager noe krøll, er det en meget bra telefon.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg kan tømme innboks og sendte elementer uten å måtte slette en og en melding? Har over 1000 meldinger i begge boksene nå, så det begynner å bli fullt der... :p

6297791[/snapback]

meny/meldinger/slett meldinger/etter mappe :cool:

Lenke til kommentar

byta themes og da ble alt på minnekortet bortevekk! bytta tilbake til den jeg hadde og så var alt der!?

+ ALT av tone og profil måtte lagres pånytt! argh for noe drit!

og hvorfor i all verden tar det hundre år å sende mms? er jo 3G mobil!

nei denne skal byttes fort som &%&$% !

når kommer N73?

møkk lei series40 ! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...