Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvordan er folk fornøyd med 6280? Tenker kanskje å kjøpe den på Siba til 990,- med Tele2 mobile pluss. Sinnsykt billig.

Har tenkt på N80 og N93 før, men har funnet ut at jeg ikke gidder å vente, eller bruke så mye penger.

Lenke til kommentar
hvordan er folk fornøyd med 6280? Tenker kanskje å kjøpe den på Siba til 990,- med Tele2 mobile pluss. Sinnsykt billig.

Har tenkt på N80 og N93 før, men har funnet ut at jeg ikke gidder å vente, eller bruke så mye penger.

6050843[/snapback]

Jeg er er veldig fornøyd, passer meg utmerket akkurat nå (trenger ikke kontoret i lomma, men den har litt nyttige funksjoner for å si det sånn). Ble enda mer fornøyd nå som jeg fikk Opera Mini til å funke :p

MP3-spilleren er ganske svak (etter min mening), en del knot å sette opp spillelister og ikke noe fly-modus. Stillbildekameraet er heller ikke knall, men tar ok bilder. Ble ganske overrakset over kvaliteten på video den tar opp, helt kurrant for noen fyllaminner ;)

Alt i alt fornøyd og fikk det jeg hadde lyst på.

Lenke til kommentar

Første dritproblem dukket opp igår, jeg får ikke sendt mms. bare motatt!

forstår ikke hva som er galt, den bare står og sender og sender tilslutt står pila der uten å bevege seg.

har slettet innstillinger og fått nye.

hva kan det være?

Lenke til kommentar

Prøv å restart mobilen.

MMS bruker GPRS, og i hvert fall på min 6280 er det mange ganger GPRS ikke virker, ved feilmeldingen "Pakkedata ikke tilgjengelig". Da funker det alltid å restarte mobilen.

Forhåpentligvis fikser det mms-problemet ditt og.

edit: Forutsetter selvfølgelig at alle innstillingene er gjort riktig, og at det ikke er der problemet ligger.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Første dritproblem dukket opp igår, jeg får ikke sendt mms. bare motatt!

forstår ikke hva som er galt, den bare står og sender og sender tilslutt står pila der uten å bevege seg.

har slettet innstillinger og fått nye.

hva kan det være?

6051048[/snapback]

Vet ikke om det er dette som er ditt problem, men jeg har hatt noe lignende på min og konas tlf. Vi har såkalt tele2 familie-abonnement. Fikk ikke sendt mms.

Oppsettene var riktig for det hadde jo virket før.

Vet ikke hva slags operatør du bruker, men jeg fikk beskjed om å velge nettverk manuelt og da velge telenor sitt nett. Det måtte gjøres på begge tlf., og det bedret problemet noe med mms, men har fått litt problemer med ustabile sms meldinger. Gjerne at en melding blir til fire....

Nå har jeg inne feilmelding hos Tele2 for det fremdeles for ustabilt. Men problemet for oss sitter hvertfall ikke i telefonen, men hos operatøren/ Tele2.

Vet ikke om dette var til hjelp, eller skivebom...

Lenke til kommentar

Ser at den tråden her er helt villt stor og jeg håper folk respekterer at jeg ikke orker å lese igjennom :p

Til tross for faren om at dette allerede er tatt opp så spør jeg igjen.

Når man sender sms står jo her "til" øverst på siden. Holder man inne #-knappen har man muligheten til å skrive bokstaver i dette feltet. Hvorfor går det ikke å skrive f.eks. "mamma" slik at mottakeren blir kjære mors sitt nummer? Får beskjed om at det er ugyldige tegn i mottakerfeltet. Hadde vært suverent om jeg kunne skrevet "Morten" der slik at jeg slapp på åpne telefonboken, søke for så å bla nedover. Har en del kontakter skjønner dere :p

Lenke til kommentar
Ser at den tråden her er helt villt stor og jeg håper folk respekterer at jeg ikke orker å lese igjennom :p

Til tross for faren om at dette allerede er tatt opp så spør jeg igjen.

Når man sender sms står jo her "til" øverst på siden. Holder man inne #-knappen har man muligheten til å skrive bokstaver i dette feltet. Hvorfor går det ikke å skrive f.eks. "mamma" slik at mottakeren blir kjære mors sitt nummer? Får beskjed om at det er ugyldige tegn i mottakerfeltet. Hadde vært suverent om jeg kunne skrevet "Morten" der slik at jeg slapp på åpne telefonboken, søke for så å bla nedover. Har en del kontakter skjønner dere :p

6056177[/snapback]

Tror ikke det går, men det går jo strengt tatt raskere å søke da man kan søke på hele navnet og ikke bare forbokstav... For min del går i hvert fall det raskere ;)

edit:

F.eks. hvis du skriver inn de tre første bokstavene er det vel ikke så himla mange å velge mellom eller?

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Har nå fått til epost på mobilen. Men hvordan får jeg til slik at de mailene jeg mottar hjemme på pc`n ikke lastes ned til mobilen?

6051001[/snapback]

Du må velge (på hjemme PC'en) at den sletter medlingen fra serveren etter at de er lastet ned. Sjekk innstillingene til e-postprogrammet.

Noen som vet hvor mange tekstmeldinger 6280 har plass til? Bare ren nysgjerrighet. Har nå 242 i innboksen.

6051699[/snapback]

Jeg har ca. 1400 meldinger nå :)

Lenke til kommentar

6050843[/snapback]

Jeg er er veldig fornøyd, passer meg utmerket akkurat nå (trenger ikke kontoret i lomma, men den har litt nyttige funksjoner for å si det sånn). Ble enda mer fornøyd nå som jeg fikk Opera Mini til å funke :p

MP3-spilleren er ganske svak (etter min mening), en del knot å sette opp spillelister og ikke noe fly-modus. Stillbildekameraet er heller ikke knall, men tar ok bilder. Ble ganske overrakset over kvaliteten på video den tar opp, helt kurrant for noen fyllaminner ;)

Alt i alt fornøyd og fikk det jeg hadde lyst på.

6050863[/snapback]

Kunne du tenkt deg å fortelle hvordan du fikk Opera Mini til å fungere ? :cool:

Lenke til kommentar
Skal kjøpe minnekort til 6280en, men lurer på: Hva er egentlig forskjellen på disse 2?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315768&view=detailed

og

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314474&view=detailed

Sies jo at SanDisk er det beste, men er det noen forskjell egentlig? At en ikke bare betaler ekstra for en merkevare....?  :hmm:

6066709[/snapback]

Er nok sikkert lese-/skrive-hastigheten på minnekort som er utslagsgivende. Det dyrere leser og skriver sikkert data raskere til/fra minnekortet enn det andre gjør, noe som gjør at overføring av data til minnekortet og lesing ut fra minnekortet går kjappere...

Lenke til kommentar
Skal kjøpe minnekort til 6280en, men lurer på: Hva er egentlig forskjellen på disse 2?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315768&view=detailed

og

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314474&view=detailed

Sies jo at SanDisk er det beste, men er det noen forskjell egentlig? At en ikke bare betaler ekstra for en merkevare....? 

Er nok merkevare ja :p Sandisk har vel en litt høyere standard. Raskere overføringshastighet, stabilitet, kvalitet osv. Trur ikke det er så veldig merkbart da, annet enn hvis du tar tia når du overfører (overfører du gjennom mobilen blir nok mobilen flaskehalsen uansett hva du kjøper. Kjøp en minnekortleser som du putter i pcen for å få max hastighet

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan man fjerner teksten som ligger over bildet mens man ser på video i fullskjerm modus? ( Det står "Tilbake" og "Pause")

Og- er det noen mulighet til å la belysningen stå på lenger enn 8 sekunder?

:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...