hansol123 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Ta kontakt med de du kjøpte den av i Estland... 5961663[/snapback] har hatt fullt av krangler med de folka der ikke F om de vil la meg bytte den eller få penga tilbake fordet om at en nokia godkjent reperatør sa at jeg skulle gjøre det. + de nekkta på og ha fått noe skriv ifra nokia om at den tlf er trukket tilbake i estland pga, software problemer, noe nokia reperatørn sa de hadde sendt ut :S så anner ikke hva jeg skal gjøre nå. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Gjelder vel internasjonal garanti og bestemmelser. Men Estland er jo mer eller mindre et korrupt u-land, så saken er vel tapt. Konklusjonen er; kjøp telefonen sent, men godt - og til full pris i gode gamle Norge. Lenke til kommentar
hansol123 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Gjelder vel internasjonal garanti og bestemmelser. Men Estland er jo mer eller mindre et korrupt u-land, så saken er vel tapt. Konklusjonen er; kjøp telefonen sent, men godt - og til full pris i gode gamle Norge. 5965482[/snapback] tror ikke de der driver lovlig på den butikken der. rusiske folk stoler jeg ikke på tror ikke fattern har gidd opp enda nei faktisk så er den tlf billigere i norge rundt 400kr faktiks. får sikkert litt rabbater pga at jeg jobber i butikken der jeg skal kjøpe tlf Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Kontakt Nokia og be de sende deg dette skrivet om at den er trukket tilbake. (evt få det fra den godkjente reperatøren) Vis dette til butikken, og da burde de ta affære. Hvis ikke kan du jo anmelde de hvis du er villig til å dra det så langt. Dersom telefonen er tatt ut av markedet av Nokia og de nekter å vedkjenne seg dette har du jo retten på din side. Men dette tar jo både mye tid og papirarbeid, så det enkleste er nok bare å handle i Norge neste gang. Lenke til kommentar
hansol123 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Kontakt Nokia og be de sende deg dette skrivet om at den er trukket tilbake. (evt få det fra den godkjente reperatøren) Vis dette til butikken, og da burde de ta affære. Hvis ikke kan du jo anmelde de hvis du er villig til å dra det så langt. Dersom telefonen er tatt ut av markedet av Nokia og de nekter å vedkjenne seg dette har du jo retten på din side. Men dette tar jo både mye tid og papirarbeid, så det enkleste er nok bare å handle i Norge neste gang. 5966678[/snapback] fattern har vel ordan det med papira de kommer vel i posten hans snart ^^ da drar han tilbake og viser den til mangern på butikken der. skal ringe nokia selv imorra og spørre om dette er sant eller ikk.prøvde like før jeg dro ifra estland men da vart vi sendt videre til neste nummer hele tiden skal aldri kjøpte el varer i estland mere så Lenke til kommentar
chrisboy Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Er det mulig å bruke hotmail-kontoen på mailprogrammet på N6280? Lenke til kommentar
groov Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Er det mulig å bruke hotmail-kontoen på mailprogrammet på N6280? 5968081[/snapback] Hvis hotmail støtter pop3 kan du nok det. Jeg har forsøkt å sette opp pop3 mot gmail, men ikke fått det til - noen som har en oppskrift på det? også lurer jeg på om andre også har problemer med lyset bak ta røret knappen og venstre softkey? Ser ut som det mangler et lys på min telefon: Lenke til kommentar
genser Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Utvilsomt noe galt med din telefon. Min er ikke slik, og har ikke lest om fler som opplever det samme som deg. Det finnes noen fine oppskrifter for gmail, men har ikke bokmerkene mine her og husker ikke hvor guiden lå. Så vidt jeg vet støtter ikke hotmail pop3 desverre. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Noen som veit når neste programvare kommer ut? Sliter med noe bugs som jeg ønsker å fjerne. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 GMail er jo akkurat som andre e-post systemer og funker fint med POP3, men bruker sære porter. Oppskrift for Outlook her, men gjelder jo samma for oppsett på mobil mht. porter etc. så: Open Outlook or Outlook Express. Click the 'Tools' menu, and select 'Accounts...' Click 'Add,' and then click 'Mail...' Enter your name in the 'Display name:' field, and click 'Next.' Enter your full Google Mail email address ([email protected]) in the 'Email address:' field, and click 'Next.' Enter 'pop.googlemail.com' in the 'Incoming mail (POP3, IMAP or HTTP) server:' field. Enter 'smtp.googlemail.com' in the 'Outgoing mail (SMTP) server:' field. Click 'Next.' Enter your Google Mail username (including '@googlemail.com') in the 'Account name:' field. Enter your Google Mail password in the 'Password:' field, and click 'Next.' Click 'Finish.' Highlight 'pop.googlemail.com' under 'Account,' and click 'Properties.' Click the 'Advanced' tab. Tick the box next to 'This server requires a secure connection (SSL)' under 'Outgoing Mail (SMTP).' Enter '465' in the 'Outgoing mail (SMTP):' field. Tick the box next to 'This server requires a secure connection (SSL)' under 'Incoming mail (POP3).' The port will change to 995. *The order of 'Outgoing' and 'Incoming' mail server fields varies by version. Make sure you enter the correct information in each field. Click the 'Servers' tab, and tick the box next to 'My server requires authentication.' Click 'OK.' Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Noen som veit hvordan jeg får fjernet/endret navn på bilder som blir tatt? Jeg mener da standardnavn... Nå kommer det opp navnet på forrige eieren av telefonen, og det skal vekk! Lenke til kommentar
genser Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Kamera - Valg - Innstillinger - Standardtittel Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Glimrende, takk for hjelpa! Lenke til kommentar
groov Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 GMail er jo akkurat som andre e-post systemer og funker fint med POP3, men bruker sære porter. Oppskrift for Outlook her, men gjelder jo samma for oppsett på mobil mht. porter etc. så: 5969718[/snapback] Vel, det altså dette med portene og autentiseringstype jeg skulle hatt en oppskrift til, da... oppskriften du klistret inn virker ikke helt kurant, det refereres til noe som heter @googlemail hele tiden, og det må da være feil? Lenke til kommentar
chrisboy Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Det høres litt merkelig ut ja Jeg greide anyway ikke å koble gmailkontoen min til mobilen .. Noen som har en link til en fin oppskrift for bruk av gmail eller? Lenke til kommentar
hsds Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Jeg synes det er helt utrolig at ingen andre har problemet ved at telefonen slår seg av og på ved avspilling av musikk.. på 2 utav 3 telefoner har jeg hatt dette problemet.. Det som skjer er at jeg spiller av en sang, så kommer det et pip og telefonen restarter seg. Dette kan skje flere ganger på rad, med flere timers mellomrom eller ingen ganger iløpet av en hel dag. Jeg skal nå ned igjen til gsm.no for enten og få en ny versjon av telefonen eller heve kjøpet. Men innerst inne har jeg mest lyst på 6280 for den har ALT som jeg noensinne vil ha i en telefon. - hsds Lenke til kommentar
chrgedde Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hei Akkurat fått med Nokia 6280, en utrolig bra telefon som jeg bare liker mer og mer! Men her om dagen satt jeg og så på litt forskjellige innstillinger, jeg kom inn i Telefoninnstillinger og "Nettverksmodus", fra fabrikk stod den stilt inn på "Begge" (eller noe lignende) men når jeg åpnet den kunne jeg bare velge mellom UMTS og GSM. Er det andre som har det likt som meg? For nå må jeg velge UMTS hver gang jeg skal ta en videotelefon, blir litt plagsomt i lengden... Lenke til kommentar
atticus Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 HeiAkkurat fått med Nokia 6280, en utrolig bra telefon som jeg bare liker mer og mer! Men her om dagen satt jeg og så på litt forskjellige innstillinger, jeg kom inn i Telefoninnstillinger og "Nettverksmodus", fra fabrikk stod den stilt inn på "Begge" (eller noe lignende) men når jeg åpnet den kunne jeg bare velge mellom UMTS og GSM. Er det andre som har det likt som meg? For nå må jeg velge UMTS hver gang jeg skal ta en videotelefon, blir litt plagsomt i lengden... 5977701[/snapback] Når jeg går inn der kan jeg velge mellom Dobbeltmodus, UMTS og GSM. Får du bare opp UMTS og GSM? Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 De har lov til å binde deg ja...Ellers hadde ikke solgt deg subsidiert telefon. Er jo dette som er deres "sikkerhet" på at du forblir Telenor kunde. Før porteringen? Du mener før du blir flyttet over til Telenor? Eller før bindingstiden er over? 5956960[/snapback] Jeg mener før nummeret mitt er flyttet over til telenor, altså jeg er tele2-kunde fortsatt. Det er denne informasjonen jeg får når jeg prøver å ringe dem; at siden jeg ikke er i systemet dems enda, kan jeg ikke få koden. Men; jeg vil jo bruke telefonen nå!! Men men, jeg er jo uansett bundet til telenor via abonnementet, skal jo uansett bruke telefonen med dem om 10 dager 5957401[/snapback] jeg har alltid åpnet opp mobilen når jeg har kjøpt den med telenor abb. ring de og si du har abb hos de og vil åpne mobilen. det er gratis å får koden, de sender den i posten med veiledning til åpningen. alldri har de nektet meg det! men jeg er en kverulant da! det koster BARE om du skal bryte abb tiden! siden du ikke skal dette , skal det ikke være noe prob. å få denne koden tilsendt. når du ringer telenor si at du har fått beskjed om dette at slik er det . du kan også få den på mail! da åpner du med en gang. si fra hvordan det går, ellers skal jeg hjelpe deg 5959957[/snapback] Jaja, nå har jeg vært i kontakt med telenor igjen, og denne gangen fikk jeg faktisk koden. Problemet nå, er at hverken jeg, nokia eller telenor vet hvordan jeg skal bruke denne koden. I guiden står det at jeg skal starte opp telefonen, og da skal det stå sett inn sim-kort. Det gjør det da så absolutt ikke her! Her står det: "Starte telefonen uten sim-kort" ! Dessuten er det nesten umulig å skrive inn en så lang kode uten å se noe. For å legge til en ting til, så virker ikke koden heller , har prøvd å taste den der det står "start telefonen uten sim?", men det skjer ingenting =/ Noen som har vært borti samme problem? Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 har prøvd å taste den der det står "start telefonen uten sim?", men det skjer ingenting =/Noen som har vært borti samme problem? Har du prøvd å taste koden når telefonen er skrudd på med SIM-kortet i? Mulig det er det som skal til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå