King-Nothing Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 En annen ting: Når jeg setter på tastelåsen, så går det noen sekunder også kommer klokka, samt dato og et par andre ting frem. Man kan også her se om man har fått mld bl.a. Er vel den "innebyggede" skjermspareren. Det som kommer frem når man skrur av skjermsparer. Men når jeg har hatt telefonen i lommen en stund, og ser på den er den helt svart. Da har denne infoen gått vekk. Noen som vet hvordan jeg kan få den til å stå der permanent? Så greit å slippe å ta av tastelåsen bare for å sjekke etter ubesvarte anrop eller mld. Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Skjermspareren blir der permanet hvis du har ubesvarte anrop meldinger osv. Dvs hvis skjermen din er helt svart så har du ikke noen av delene Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 En annen ting: Når jeg setter på tastelåsen, så går det noen sekunder også kommer klokka, samt dato og et par andre ting frem. Man kan også her se om man har fått mld bl.a. Er vel den "innebyggede" skjermspareren. Det som kommer frem når man skrur av skjermsparer. Men når jeg har hatt telefonen i lommen en stund, og ser på den er den helt svart. Da har denne infoen gått vekk. Noen som vet hvordan jeg kan få den til å stå der permanent? Så greit å slippe å ta av tastelåsen bare for å sjekke etter ubesvarte anrop eller mld. 5892433[/snapback] Mener det var å sette "slumremodus AV". Lenke til kommentar
Feh Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) En annen ting: Når jeg setter på tastelåsen, så går det noen sekunder også kommer klokka, samt dato og et par andre ting frem. Man kan også her se om man har fått mld bl.a. Er vel den "innebyggede" skjermspareren. Det som kommer frem når man skrur av skjermsparer. Men når jeg har hatt telefonen i lommen en stund, og ser på den er den helt svart. Da har denne infoen gått vekk. Noen som vet hvordan jeg kan få den til å stå der permanent? Så greit å slippe å ta av tastelåsen bare for å sjekke etter ubesvarte anrop eller mld. 5892433[/snapback] Mener det var å sette "slumremodus AV". 5894059[/snapback] Slumremodus har vel med alarmklokken å gjøre, ikke skjermspareren? edit: tok feil. skrudde av slumremodus, da sa tlf at slumremodus sparer strøm, vil du skru av? Da ble det feltet med dato/tid på den svarte skjermen tilsynelatende stående øverst på skjermen hele tiden. Endret 9. april 2006 av Feh Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Heller ingen som har 2 gig inne ennå. Steike. **Har sjekket flere nettbutikker.** 5865257[/snapback] Her har du 2 GB minne; http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=63410 , og telefonen er bekreftet inn på lager om 3 dager. 1-3 dagers leveringstid på minnet, så bestill samlet levering og du har det forhåpentligvis sendt i posten om tre dager 5868020[/snapback] Bestilte og fikk igår. Funker med 2 gig. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Det var slumremodus ja. Noen andre som har spraking i høytalleren? Den høytalleren man vanligvis bruker altså. Det spraker MYE hos meg. Hører både de jeg prater med, samt at hvis jeg sier S eller T f.eks spraker det også på det jeg sier. Telefonen går rett tilbake til Mpx. Dette er for dårlig for en telefon som koster 3000,- Mye leif... Endret 9. april 2006 av King-Nothing Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 En annen ting: Når jeg setter på tastelåsen, så går det noen sekunder også kommer klokka, samt dato og et par andre ting frem. Man kan også her se om man har fått mld bl.a. Er vel den "innebyggede" skjermspareren. Det som kommer frem når man skrur av skjermsparer. Men når jeg har hatt telefonen i lommen en stund, og ser på den er den helt svart. Da har denne infoen gått vekk. Noen som vet hvordan jeg kan få den til å stå der permanent? Så greit å slippe å ta av tastelåsen bare for å sjekke etter ubesvarte anrop eller mld. 5892433[/snapback] Mener det var å sette "slumremodus AV". 5894059[/snapback] Slumremodus har vel med alarmklokken å gjøre, ikke skjermspareren? edit: tok feil. skrudde av slumremodus, da sa tlf at slumremodus sparer strøm, vil du skru av? Da ble det feltet med dato/tid på den svarte skjermen tilsynelatende stående øverst på skjermen hele tiden. 5894118[/snapback] Har slått av slumremodus på displayet selv og er storfornøyd Infoen flytter seg rundt på displayet og er jo en skjermsparer i seg selv. Tror ikke den bruker så mye mer strøm selv om varselen sier det. Svein. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 vel, da er min 6280 kjøpt =D nå orker ikke jeg å bla meg fram til dette svare, men hvor lenge er det anbefalt at den lades? til den er full? 12timer? 16timer? 24timer? Lenke til kommentar
Fitttjuven Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 vel, da er min 6280 kjøpt =D nå orker ikke jeg å bla meg fram til dette svare, men hvor lenge er det anbefalt at den lades? til den er full? 12timer? 16timer? 24timer? 5905322[/snapback] Kun til den er full! Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) =D fint! var redd jeg måtte vente leeeeenge før jeg får prøvd den =P Endret 11. april 2006 av alex91 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Denne ser egentlig fristende ut, den har så og si alt jeg ser etter i en mobil, men lurte på noen småting: - Hvordan er støvbeskyttelsen? Kommer det lett inn støv under skjermen? Ser vanskelig ut å fjerne det med ranke på konstruksjonen.. - Går det an å endre ISO-verdi når en skal ta bilde? Ut ifra amobils test ser det ut som om nokia har satt ISO-verdien litt vell lavt (litt for skarpe) - er det mulig å filme i andre format enn 3GP? Videofunksjonen virker jo ganske bra, men så kjipt å omkode alt til mpg/avi for å kunne bruke det til DVDer etc. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 - Går det an å endre ISO-verdi når en skal ta bilde? Ut ifra amobils test ser det ut som om nokia har satt ISO-verdien litt vell lavt (litt for skarpe) 5905577[/snapback] Mulig vi har to helt forskjellige verdensbilder her, men ISO har vel ingenting med skarphet å gjøre, kun støy? Ja, det er forsåvidt støy på bildene, men de ser ut til å være av en helt annen karakter. Og det er jo på høy ISO at bildene blir fulle av støy, ikke lav? Dessuten, hvis det var for høy ISO som var problemet, ville vi vel ikke sett noe til det på bilder som var tatt i god belysning (utendørs, dagtid). Slike problemer ser man vel stort sett på innebilder med dunkel belysning... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Jeg rotet litt der, begynte vell å bli litt trøtt Tenkte på de mørke bildene, som var vell støyete etter min mening, noe som kan skyldes høy ISO-verdi. Lav ISO-gjør ofte bildene mer uklare pga større krav til å holde kameraet i ro pga tregere lukkehastighet, korriger meg om jeg tar feil. Men uansett, denne oppskarpingen som nokia gjør på bildene ser ut til å ligge i SW såvidt jeg kan skjønne (sett det samme før på billige digitale kamera), finnes det noen mulighet for å stille om på dette? Om evt nokia har planer om å fikse det i senere FW? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Ja, nå er vi enige. Tror nok ikke du kan skru av oppskarpingen. Eneste alternative der er å gå for 6270 istedet, mener at bildene dens ikke blir oppskarpet (correct me if I'm wrong). Nokia bør definitivt ta tak i dette, men tror jeg de kommer til å gjøre det? Neppe. Tror nok ikke de kommer til å tjene så mye mer penger på å forbedre den. Telefonen blir jo allerede hyllet opp i skyene av pressen, så folk kjøper den nok uansett. Lenke til kommentar
cbraathen Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Hei Har hatt min nokia 6280 i 2 uker nå. Er godt fornøyd og har ikke opplevd slark i min. Jeg hadde forresten Nokia 6630 før (som var helt rå!). Når jeg skifter temaer på telefonen, da skifter også alle innstillingene i profilene mine. Dette skjer uansett om jeg går lagrer profilene, skifter tema, så går tilbake til det opprinnelige temaet jeg lagret tidligere... Dette er ganske irriterende da jeg ikke er interessert i å ha nokia tune som ringetone og standard meldingstune. Noen som vet om dette er en feil ved telefonen eller om det er noe som kan gjøres? Endret 12. april 2006 av cbraathen Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Tar man ut minnekortet og setter det inn igjen husker ikke mobilen hvilke snarvei som var til event. ringetoner. Dette irriterer. På S700i var ikke dette et problem. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Hei Har hatt min nokia 6280 i 2 uker nå. Er godt fornøyd og har ikke opplevd slark i min. Jeg hadde forresten Nokia 6630 før (som var helt rå!). Når jeg skifter temaer på telefonen, da skifter også alle innstillingene i profilene mine. Dette skjer uansett om jeg går lagrer profilene, skifter tema, så går tilbake til det opprinnelige temaet jeg lagret tidligere... Dette er ganske irriterende da jeg ikke er interessert i å ha nokia tune som ringetone og standard meldingstune. Noen som vet om dette er en feil ved telefonen eller om det er noe som kan gjøres? 5908406[/snapback] Ringetoner osv følger tema, ikke dine innstillinger Lenke til kommentar
hansol123 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 hei kjöpte enn 6280 i overgär og kommer meg ikke pä internett med den :S hver gange jeg pröver og koble opp fär jeg enn beskjed som sier: packet data connection not avalible. har telenor kort men sitter nä i estland. har prövd med estisk kort og men fuker ikke da heller. noen som vet om hva det kan vere? har hentet innstillinger fra telenor sä det er det noen som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
nord Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 da har jeg vært på min første påsketur med telefonen, satt på isen i perfekt vær. lite fangst, men en god stol og mp3/radio på 6280'en reddet dagen. ufattelig deilig! Lenke til kommentar
Dreamlord Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 hei kjöpte enn 6280 i overgär og kommer meg ikke pä internett med den :S hver gange jeg pröver og koble opp fär jeg enn beskjed som sier: packet data connection not avalible. har telenor kort men sitter nä i estland. har prövd med estisk kort og men fuker ikke da heller. noen som vet om hva det kan vere? har hentet innstillinger fra telenor sä det er det noen som kan hjelpe ? 5914521[/snapback] Feilen er vel muligens at pakkedata ikke er tilgjengelig der Jeg var på Cuba tidligere i vinter. Samme opplegget der, dog med en annen telefon. Vi er vel bortskjemt med tanke på infrastruktur i Norge... Sjekker man roamingsidene til telenor mobil finner man at det er to forskjellige operatører i Estland, AS EMT og Elisa Mobiilsideenused AS. Ser ut som om sistnevnte har gprs, mens første ikke har det. Har du forsøkt med begge 2? Lykke til. Blir sikkert billig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå