Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

Vil gjerne høre andres meninger om 6270 i forhold til 6280.

 

Forskjellene er ikke mange, men avgjørende.

Vil man f.eks få bruk for videotelefonikameraet så ofte at det er verdt å kjøpe?

Vil stereohøyttalere komme til nytte?

Godt batteri eller bare lade hver natt?

Filme i VGA så det duger på pc-en, eller bare i QCIF?

 

Videotelefoni kommer sikkert til nytte en eller annen gang, men er ikke et must av flere grunner. Det finnes nesten ingen som har det tilgjengelig. Det kommer til å bli for dyrt til at det kan ta over for vanlig telefoni. Personlig vil jeg ha valgt å ha dette med, da jeg til tider bruker videotelefoni.

 

Stereohøytaler blir jo et fremskritt i forhold til de høytalerene som finnes i dag. Det negative er at det kommer en ubeskrivelig "klump" med på kjøpet.

 

Befinner meg sjeldent langt vekke fra en lader, mne et godt batteri er jo ikke å forakte.

 

VGA = ja takk.

 

Konklusjonen blir så definitivt en N6280! :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg heller til 6280 av én enkel grunn: Størrelsen. Ikke at 6270 er så innmari stor, men den ekstra klumpen vil nok irritere meg i lengda.

 

Ellers syns jeg 6280 ser bedre ut. 3G er hyggelig å ha det neste halvannet året (bedriftbinding :hrm: ). Og VGA-filming, selvfølgelig, selv om jeg kanskje ofrer litt oppløsning for å kunne kjøre på 30fps istedet.

 

6270 har selvfølgelig stereohøyttalerne, som opprinnelig gjorde at jeg ville ha den, men jeg tror ikke det vil ha så mye å si. Kommer ikke uansett til å bruke dem til å lytte til musikk. Det blir bare at ringetonene skal høres litt fetere ut, og da tror jeg 6280 gjør nytta like bra.

Lenke til kommentar

post-24-1127411401.jpg

FOr å illustrere størrelseforhold. Ikke mye, men merkbart, altså.

post-24-1127411448.jpg

6280 nederst. Den er mye finere :love:

post-24-1127411461.jpg

Fra siden. Den ringen til 6280 er en virkelig sexy detalj i designet! Designet(-en??) er jo nesten nok til å avgjøre valget alene ;)

Lenke til kommentar
Fra siden. Den ringen til 6280 er en virkelig sexy detalj i designet! Designet(-en??) er jo nesten nok til å avgjøre valget alene ;)

5001259[/snapback]

 

Riktig: Et design - designet - osv.

 

6280 er nok en lekrere mobil enn det 6270 er, men 6270 passer min behov bedre - i tillegg til at den er billigere. Så jeg er veldig keen på å bytte 6230 mot 6270 utpå nyåret. Kanskje etter russetiden da, for det kan gå ganske hardt for seg der :p

Lenke til kommentar

@Vegard:

Det er vel ikke du som har tatt bildene vel?

 

Interessante bilder forøvrig, men jeg kunne egentlig mest tenke meg å se sammenlikningsbilder av dem sammenslidet, eller hva man skal kalle det. Det er når telefonen er i lomma at den bør være liten; når du skal bruke den, bør den egentlig være stor, med stor skjerm og store taster. Er vel derfor klapp er så populært...

Lenke til kommentar
Interessante bilder forøvrig, men jeg kunne egentlig mest tenke meg å se sammenlikningsbilder av dem sammenslidet, eller hva man skal kalle det. Det er når telefonen er i lomma at den bør være liten; når du skal bruke den, bør den egentlig være stor, med stor skjerm og store taster. Er vel derfor klapp er så populært...

5002588[/snapback]

 

Tar jeg ikke feil, er det bilder av dem sammenliknet sammenklappet på siden arehei henviser til. Om ikke er det det på andre linker i denne tråden.

 

Store forskjellen er det ikke, men telefonene er ikke blant de minste, dog veldig små med tanke på "innholdet"!

Lenke til kommentar

Nokia51.JPG

 

Her har vi 6270, 6280 og 6111

 

Som vi kan se, er det en vesentlig forskjell på 6280 og 6270.

6280 er ikke den minste telefonen, så mer enn det vil være litt for stort for meg.

 

Håper jeg ikke blir skuffa om jeg går til anskaffelse av en slik en, hehe.

 

Ble jo ganske skuffa da CX70 ikke var så liten som jeg trodde :roll:

 

EDIT: Stemmer det, shadowlads. Det var 6111, ikke 6110.

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar

Svensk er da piece of cake å forstå.

 

Flott mobil ja... så lekker ut - og ikke minst lynrask! ;) Genialt...

 

Han var veldig forsiktig med å anslå når telefonen ville være å få kjøpt i Sverige da. Virker som det i verste fall ikke blir før til julehandelen. :p Men kan vel like godt komme "imorra" også. :hrm:

Lenke til kommentar
Svensk er da piece of cake å forstå.

5010995[/snapback]

Hah! Ja, svensk ja. Men skånsk? Neppe! :whistle:

5011064[/snapback]

 

Second that.

Han svensken snakka raspete og skikkelig svensk-engelsk.

Hvorfor gjør ikke svenskene som islendere når de mangler ord, istedenfor å ta fra engelsk?

 

Men nå går vi litt OT. *leke mod*

 

Jeg googla etter tester av 6280 og fant en god del previewer og asiatiske.

Håper det kommer noen tester av D600 og 6270 så man kan vurdere dem opp mot hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...