Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

Heller ingen som har 2 gig inne ennå. Steike.

 

**Har sjekket flere nettbutikker.**

5865257[/snapback]

 

Her har du 2 GB minne; http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=63410 , og telefonen er bekreftet inn på lager om 3 dager.

1-3 dagers leveringstid på minnet, så bestill samlet levering og du har det forhåpentligvis sendt i posten om tre dager :)

Endret av voodo0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk 6280 i dag. Satt og lekte litt med temaer, plutselig resatte telefonen seg, og alt i telefonminnet er borte, alle ringelåter, alle temaer, bakgrunnsbilder, osv. Prøvde gjenoppretting av fabrikkinnstillinger, men hjalp ikke.

 

Veldig bra start må jeg si. Ingen andre som har opplevd dette? Må vel leveres inn allerede da. herregud.

Lenke til kommentar

Har funnet en merkverdig feil med min telefon, og lurer på om noen andre har oppdaget det samme!

Når jeg snakker med noen i telefonen, og en annen ringer på samme tidspunkt, går telefonen over til "høyttaler" modus.. Ikke veldig irriterende, men det kan vel ikke være meningen at det skal være sånn?

Lenke til kommentar
hosthus  Postet i dag, 01:43

  Har funnet en merkverdig feil med min telefon, og lurer på om noen andre har oppdaget det samme!

Når jeg snakker med noen i telefonen, og en annen ringer på samme tidspunkt, går telefonen over til "høyttaler" modus.. Ikke veldig irriterende, men det kan vel ikke være meningen at det skal være sånn?

rontonic  Postet i går, 23:46

  Fikk 6280 i dag. Satt og lekte litt med temaer, plutselig resatte telefonen seg, og alt i telefonminnet er borte, alle ringelåter, alle temaer, bakgrunnsbilder, osv. Prøvde gjenoppretting av fabrikkinnstillinger, men hjalp ikke.

 

Veldig bra start må jeg si. Ingen andre som har opplevd dette? Må vel leveres inn allerede da. herregud.

 

SW oppgradering gutter

Lenke til kommentar

SW-oppdatering 1 dag etter at man har kjøpt mobilen er idiotisk. Nokia få faen se og skjerpe seg og i det minste tilby oppdatering på nettet med kabel. At 3 har solgt denne mobilen siden desember burde være nok til at Nokia hadde utstyrt sine nåværende mobiler nyeste SW som sikkert fikser bugs og som fungerer.

Igjen viser Nokia at de driter i kundene sine, de er for store. Nettopp derfor sluttet jeg å kjpe Nokia etter 3330.

 

Hvis jeg opplever mye dritt med 6280 framover vil jeg heve kjøpet og da vil det gå maaaange år før jeg overveier Nokia igjen........vent...det er sant, Nokia driter i det...

Lenke til kommentar

Har brukt 6280 i en uke nå. Bra telefon, stor overgang fra 6510 som jeg hadde før den.

 

Men det som jeg har merket meg mest som negativt med den, er bortsett fra den slarken som de fleste har, så syns jeg radioen er veldig dårlig. Når jeg går rundt omtrent i Oslo sentrum og den sliter med å få signal, ja da skjønner ikke jeg helt hvor man kan få bedre signal.

Lenke til kommentar

Samme her. Min har hengt seg en gang, det var fordi jeg var inne på kameraet, også var det dårlig batteri så kom jeg ikke ut av kameraet igjen og måtte restarte. Det er det eneste SW-relaterte bugen jeg har hatt på min. Ellers er det slarken og bortsett fra de to tingene så har jeg ikke hatt noe problemer.

Lenke til kommentar
Har funnet en merkverdig feil med min telefon, og lurer på om noen andre har oppdaget det samme!

Når jeg snakker med noen i telefonen, og en annen ringer på samme tidspunkt, går telefonen over til "høyttaler" modus.. Ikke veldig irriterende, men det kan vel ikke være meningen at det skal være sånn?

5870101[/snapback]

 

Jepp, samme når jeg får meldinger... Min har ingen problemer bortsett fra dette. Har aldri låst seg. FW: 3.60

Endret av ^Desloch
Lenke til kommentar
Har heller ikke hatt noe problem bortsett fra et par restarter, men det er mye i forhold til de SE jeg har hatt.

Jeg mener bare at endel slik ting skulle være unødvendig når mobilen tros al har vært på markedet i nesten 5 mnd.

5871254[/snapback]

 

5 måneder? Ehh...6280 har da ikke vært på markedet mer enn knappe 2 uker.

 

Dere som er mye plaget tast: *#0000# og skriv hvilken firmware versjon dere har, så kan man sammenligne med de som ikke er så plaget her...

 

*#0000#

Lenke til kommentar
5 måneder? Ehh...6280 har da ikke vært på markedet mer enn knappe 2 uker.

5871416[/snapback]

Noen 3-kunder fikk tak i 6280 i Østerrike og England i desember ifjor (med videreføring av 3-abonnement). Den har etter det vært til salg for 3-kunder, og på denne tiden burde Nokia klart å kvitte seg med flere barnesykdommer enn det de har.

Lenke til kommentar
5 måneder? Ehh...6280 har da ikke vært på markedet mer enn knappe 2 uker.

5871416[/snapback]

Noen 3-kunder fikk tak i 6280 i Østerrike og England i desember ifjor (med videreføring av 3-abonnement). Den har etter det vært til salg for 3-kunder, og på denne tiden burde Nokia klart å kvitte seg med flere barnesykdommer enn det de har.

5871465[/snapback]

 

Ja, men denne hadde egen firmware. Den som er sendt ut nå har ikke den samme firmware versjonen. Men greit :) Jeg tok feil...

Lenke til kommentar

Vil advare dere mot bruk av bæreveske med 6280. Telefonen ringer ut av seg selv fordi tastelåsen åpnes inni bærevesken. Altså bæreveskene kommer bort i knappene (Midtre knapp+venstre valgtast) og åpner tastelåsen. Dette skjer hver gang hos meg.

 

Dette kan midlertidig løses med å legge inn sikkerhetskode på tastelåsen. Da ringer den ikke ut når låsen oppheves i vesken. Du får da istedet spørsmål om sikkerhetskode. Problemet blir da at dersom bærevesken kommer i kontakt med ok-knappen mer enn 3 ganger så låses telefonen for all bruk i 30 minutter.

 

Det finnes et annet alternativ under dekselet med skyvemekanismen åpen for å oppheve tastelåsen (midtre knapp+stjerne). Så hvorfor man har implementert åpning av tastelås på frontpanelet forstår jeg ikke.

 

Har etter mye krangling med nokia, kommet meg gjennom den inkompetente førstelinjesupporten (som ikke vet hva firmware er for noe) og til produktansvarlig.

 

Så får vi håpe at det kommer en ny firmware som løser dette problemet.

 

 

Til informasjon.

 

Svein.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...