Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
To spørsmål:

2. Hvordan få ordlista til å huske ord? Virker som om ikke alle jeg har "stavet" har blitt lagre. Kan det stemme, evt noen mulighet for å få fiksa det?

5849108[/snapback]

2. Du må trykke på # tasten to ganger en eller annen gang du er inne å skriver en melding, slik at den blyanten som er øverst på skjermen får 2 streker under seg.

5849383[/snapback]

Jeg har samme problemet. Når man staver et ord med ordliste huskes ikke ordet til neste gang man skal skrive det. Hjelper ikke med 2 streker under blyanten heller gitt....de indikerer vel bare at man bruker ordliste..? :hmm:

5851316[/snapback]

Noen som har en løsning på dette? Fortsatt ord som ikke blir lagra i ordlista mi, selv om det er to streker under blyanten.

Mener dette har vært tatt opp før i denne tråden også, men finner det ikke...

Lenke til kommentar
Litt merkelig at den nye telefonen ikke i det minste plukker opp de meldingene som ligger på sim-kortet.
Meldinger på SIM-kortet finner du her: Meny -> Meldinger -> Valg -> SIM-meldinger.

5848635[/snapback]

Dette virka bra, fikk i det minste meldingene over til lagrede elementer. Takk :thumbup:

Svein.

Lenke til kommentar

Til de som sliter med at telefonen blir vrang ved overføring av musikk. Hos meg slår den seg av ved overføring av store mengder med musikk. Prøvde med både 200 og 300 sanger. Slo seg av hver gang.

Men hvis jeg overfører opp til 10 sanger av gangen fungerer det greit.

-------------------------------

Spørsmål:

Noen som vet om det går å zoome inn og ut på bilder i fullskjermmodus?

Svein.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt 6280 fra gsm.no. Fikk den på onsdag. Synes det er en veldig bra mobil. Både design og funksjoner er glimrende. Men jeg vet ikke om jeg klarer å venne meg til den irriterende slarken mellom delene.

Har vært på flere butikker og testet andre 6280er, men har ikke funnet noen telefoner som har like mye slark som den jeg har kjøpt.

Kan jeg benytte meg av 14 dagers angrefrist eller er dette en reklamasjonssak hvis jeg skal sende den tilbake?

Dette står på esken til mobiltelefonen:

"NB: Ved å ta i bruk produktet mister du angreretten" 

Har brukt telefonen i noen få dager, men det bør vel ikke gjøre noe. Eller faller virkelig angreretten bort?

Synes dette er for dårlig av Nokia. Samsung klarer å lage perfekte slidetelefoner. F.eks D600

Nokia har noe å lære av dem.

5850991[/snapback]

Send den tilbake med en eneste gang! gsm.no er klar over at det er stor forskjell i byggekvaliteten på disse telefonen ettersom jeg har vært der nede og mange var med og teste slarken ifra telefon til telefon hehe..

Skal altså ikke være noe problem for deg å bytte den inn igjen mot en med mindre slark, bare gi beskjed om at du sender den inn.. :thumbup:

- hsds

Lenke til kommentar

Hvordan er batteritiden til dere?

1. gangen jeg lada den, varte den bare noen timer over et døgn. Brukte den endel, men ikke så enormt mye. Overførte musikk, spilte musikk, tok bilder, filma litt osv.. Sendte noen meldinger, og hadde en samtale. Ikke noe 3g etc.

Blir det bedre etterhvert mon tro?

Lenke til kommentar

Noen som vet hva "Telefon begrenset" betyr??

6280`en min har gått i lås 4 ganger på 2 dager, med meldingen "telefon begrenset". Jeg blir bedt om å angi en begrensningskode som jeg ikke aner hva er. Eneste løsning er å restarte telefonen... Noen som sliter med det samme?

Lenke til kommentar
Hvordan er batteritiden til dere?

1. gangen jeg lada den, varte den bare noen timer over et døgn. Brukte den endel, men ikke så enormt mye. Overførte musikk, spilte musikk, tok bilder, filma litt osv.. Sendte noen meldinger, og hadde en samtale. Ikke noe 3g etc.

Blir det bedre etterhvert mon tro?

5855237[/snapback]

Batteriet blir optimalt etter 2-3 utladinger.

Sitat fra brukermanualen på nett:

"Enheten drives av et oppladbart batteri. Du må lade opp og lade ut batteriet fullstendig to til tre ganger før du oppnår optimal ytelse. Batteriet kan lades og utlades hundrevis av ganger, men det vil etterhvert bli oppbrukt. Når samtale- og standby-tidene er merkbart kortere enn normalt, bør du erstatte batteriet. Bruk bare batterier og batteriladere som er godkjent av Nokia og utformet for denne enheten."

Svein.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva "Telefon begrenset" betyr?? 6280`en min har gått i lås 4 ganger på 2 dager, med meldingen "telefon begrenset". Jeg blir bedt om å angi en begrensningskode som jeg ikke aner hva er. Eneste løsning er å restarte telefonen... Noen som sliter med det samme?

Det har skjedd med meg en gang. Ventet bare en stund, og plutselig restartet den seg. Vet ikke helt hva det er, men muligens samme feilmelding som kommer opp dersom telefonen er operatørlåst. Noe min telefon aldeles ikke er.
Lenke til kommentar
Noen som vet hva "Telefon begrenset" betyr??

6280`en min har gått i lås 4 ganger på 2 dager, med meldingen "telefon begrenset". Jeg blir bedt om å angi en begrensningskode som jeg ikke aner hva er. Eneste løsning er å restarte telefonen... Noen som sliter med det samme?

5855747[/snapback]

Hadde det samme problemet i starten, etterpå kunne den ikke finne SIM-kortet. Merket meg at jeg ikke hadde klikket SIM-kortet godt nok fast, etter jeg gjorde det har det problemet ikke dukket opp lenger :thumbup: .... kanskje det er det :hmm:

Lenke til kommentar
Får ikke overført musikk til minnekortet. Noen tips? Det medfølgende programet funker, og finner telefonen (kun i standardmodus da men...), men når jeg starter overføringa til ei mappe på minnekortet blir alt ferdig på et par blunk, men sangen forsvinner fra 'mobil plassen' i programmet like fort... Hva gjør jeg galt?

5846075[/snapback]

Hei. Hadde akkurat samme erfaring som deg.

Oppdaget nå hvordan det kan gjøres;

I det medfølgende programmet "Nokia Audio Manager" ("Overfør musikk"), så vises på min maskin telefonminnet som C: og minnekortet som E:.

Hvis jeg velger å overføre til E:/Extra/Musikkfiler (som er det logiske å gjøre), så skjer det samme som med deg. Men om jeg bare velger E:, så funker det!

Lenke til kommentar
Noen som vet hva Intervall for F/T er? (Meny -> Media -> Medieavspiller -> Intervall for F/T) Står ikke noe om det i brukerhåndboken. Det finnes heller ingen hjelpetekst for denne funksjonen i telefonen.

5854309[/snapback]

På engelsk heter det FF/Rew interval, altså hvor langt den hopper av gangen under spoling. Anbefales forøvrig på det varmeste å kjøre engelsk språk på alt som drives av strøm :)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har også opplevd irriterende slark mellom de to delene ved telefonen. Jeg kjøpte den hos Netshop, og sendte en mail til dem igår, men fikk følgende svar tilbake:

Hei!

Vi har ingen andre som har bemerket noe slik på telefonene, men om dere vil kan dere sende den inn til Zodiac, Postboks 4213, Nydalen

0401 Oslo. Som utfører garanti service på dem for oss og Nokia.

Jeg har brukt telefonen siden lørdags ettermiddag nå, noen som har noen tips? Det er merkelig at ingen har opplevd det samme hos dem, jeg skrev i mailen at flere andre hadde opplevd det samme, og refererte til dette forumet. Kankje bare jeg som er uheldig av dem som har bestillt hos Netshop?

Noen som har klart å venne seg til slarket forresten?

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg satt minnekort til å være standard?

prøvde å overføre en filmsnutt på litt over 8mb fra en tlf til denne, men ser ikke ut til at det virket.

Antar det er fordi fila er større enn internminne på tlf, og når jeg overfører musikk etc så må jeg manuelt flytte de over til minnekortet.

Skulle gjerne likt å satt minnekortet som 1valg ved slike overføringer.

Lenke til kommentar
Noen som har klart å venne seg til slarket forresten?
Nei! Jeg synes telefonen er alt for knirkete, og leverte den inn til butikken idag. De skulle sende den videre til verksted. Så får vi bare vente å se om mobilen har blitt bedre når jeg får den tilbake om 10 - 14 dager. Er ganske surt å ha kjøpt en telefon til over 3000 kr, og så må den tilbringe nesten to uker på service.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...