Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

Fikk min 6280 i dag :green:

 

Er litt slark (ca. 0,5 mm akkurat nå) og merker det jo selvsagt men det er vel noe man må leve med på skyvbare telefoner. Har forresten V03.60H som jeg tror er siste firmware.

 

Spørsmål:

1. Er det noen her som har funnet ut hvordan man overfører tekstmeldinger fra gammel nokia-telefon til 6280? Virker som at muligheten er sperret fra 7210 - 6280 i PC-suite.

 

2. Blir slarken mye verre etter kort tids bruk?

 

 

Ønsker alle sammen en riktig god helg :-)'

 

Vennlig hilsen

 

Svein.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmål:

1. Er det noen her som har funnet ut hvordan man overfører tekstmeldinger fra gammel nokia-telefon til 6280? Virker som at muligheten er sperret fra 7210 - 6280 i PC-suite.

 

2. Blir slarken mye verre etter kort tids bruk?

 

Spørsmål 1: Jeg gikk inn på Nokia PC Suite, deretter valgte jeg "Meldinger". Da får man opp meldingene i en liste. Deretter merket jeg bare alle, og drog dem over til en mappe på PC'en (drar dem f.eks over til Windows-utforskeren).

 

Spørsmål 2: Tja. Min har blitt LITT mer merkbar, men er uansett utrolig mye mer tight enn de andre jeg prøvde. Har forøvrig hatt telefonen i 1,5 uke.

Lenke til kommentar

Eller lage sjøl? En må være registrert for å laste ned.

Til 6280 må du bruke Series 40 Theme Studio 2.0

 

http://www.forum.nokia.com/main/0,,034-601,00.html

5845381[/snapback]

 

Jeg har selv brukt programmet til min 7370. Etter en del tid på å sette seg inn i det, klarer jeg nå å lage egne tema, og de fungerer fint i telefonen.

 

Det finnes ennå lite temaer til denne oppgraderte series 40 utgaven på nettet, men med Series 40 Theme Studio, kan man selv lage så mange man gidder.

Lenke til kommentar
Fikk min 6280 i dag  :green:

 

Er litt slark (ca. 0,5 mm akkurat nå) og merker det jo selvsagt men det er vel noe man må leve med på skyvbare telefoner. Har forresten V03.60H som jeg tror er siste firmware.

 

Spørsmål:

1. Er det noen her som har funnet ut hvordan man overfører tekstmeldinger fra gammel nokia-telefon til 6280? Virker som at muligheten er sperret fra 7210 - 6280 i PC-suite.

 

2. Blir slarken mye verre etter kort tids bruk?

 

 

Ønsker alle sammen en riktig god helg :-)'

 

Vennlig hilsen

 

Svein.

5846525[/snapback]

 

 

Det er ingen selvfølge med mye slark. I alle fall ikke på Samsung. Dersom man kjøper 6270, 6111 eller 6280, må man tydeligvis velge ut den mobilen som slarker minst, dersom man har mulighet til å gjøre det i butikken. Slark er for øvrig ett av de ytterst få ankepunkter mot 6280 i tester.

 

Firmwaren kan være buggete, og jeg anbefaler å prøve den ut i butikken. Ett av sjekkpunktene er om telefonen varmstarter ved lesing av data til minnekortet.

 

Buggete firmware er ikke noe ukjent problem på nye modeller, men dette kan rettes opp ved oppdatering. Slark er ikke så lett å oppdatere bort.

Lenke til kommentar
I følge testen på itavisen.no så har jeg 315kbit/sec hastighet på datatrafikk, not bad!  Responstid er ikke fullt så bra, snitt på 170ms mot www.vg.no.

 

Noen kjappere?

5845939[/snapback]

 

Målte 355 kbit/sek på itavisens speedometer.

Ganske fornøyd med det.

 

Har Telenor Bedrift abo.

Lenke til kommentar

Spørsmål:

1. Er det noen her som har funnet ut hvordan man overfører tekstmeldinger fra gammel nokia-telefon til 6280? Virker som at muligheten er sperret fra 7210 - 6280 i PC-suite.

 

5846525[/snapback]

 

Hadde samme problem fra 6310i til 6280.

Måtte gi opp til slutt. Virker ikke som om noen på internet har tatt seg bryderiet med å lage en overgang. Litt merkelig at den nye telefonen ikke i det minste plukker opp de meldingene som ligger på sim-kortet.

Lenke til kommentar

To spørsmål:

 

1. Er det mulig å kopiere file rett inn på minnekortet? Får det ikke til av en eller annen grunn nå. Tips?

 

2. Hvordan få ordlista til å huske ord? Virker som om ikke alle jeg har "stavet" har blitt lagre. Kan det stemme, evt noen mulighet for å få fiksa det?

Lenke til kommentar
1. Jeg får kopiert over til PC men ikke til 6280. Det kommer et forbudsskilt når jeg prøver dette. Bruker du et spesielt program kanskje? Jeg har kun PC-suite fra nokia.

5847245[/snapback]

 

Jeg brukte kun Nokia PC Suite. Åpnet som sagt "Meldinger", og deretter drog jeg dem over til mappen "Arkiv". Går nok ikke an å dra dem over til noen av de andre mappene.

Lenke til kommentar
To spørsmål:

 

1. Er det mulig å kopiere file rett inn på minnekortet? Får det ikke til av en eller annen grunn nå. Tips?

 

2. Hvordan få ordlista til å huske ord? Virker som om ikke alle jeg har "stavet" har blitt lagre. Kan det stemme, evt noen mulighet for å få fiksa det?

5849108[/snapback]

 

1. Jeg får til det helt fint når jeg kobler til med USB og velger datalagring, så dukker minnekortet opp under min datamskin...

 

2. Du må trykke på # tasten to ganger en eller annen gang du er inne å skriver en melding, slik at den blyanten som er øverst på skjermen får 2 streker under seg.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt 6280 fra gsm.no. Fikk den på onsdag. Synes det er en veldig bra mobil. Både design og funksjoner er glimrende. Men jeg vet ikke om jeg klarer å venne meg til den irriterende slarken mellom delene.

 

Har vært på flere butikker og testet andre 6280er, men har ikke funnet noen telefoner som har like mye slark som den jeg har kjøpt.

 

Kan jeg benytte meg av 14 dagers angrefrist eller er dette en reklamasjonssak hvis jeg skal sende den tilbake?

 

 

 

Dette står på esken til mobiltelefonen:

 

"NB: Ved å ta i bruk produktet mister du angreretten"

 

Har brukt telefonen i noen få dager, men det bør vel ikke gjøre noe. Eller faller virkelig angreretten bort?

 

Synes dette er for dårlig av Nokia. Samsung klarer å lage perfekte slidetelefoner. F.eks D600

 

Nokia har noe å lære av dem.

Lenke til kommentar
To spørsmål:

 

 

2. Hvordan få ordlista til å huske ord? Virker som om ikke alle jeg har "stavet" har blitt lagre. Kan det stemme, evt noen mulighet for å få fiksa det?

5849108[/snapback]

 

2. Du må trykke på # tasten to ganger en eller annen gang du er inne å skriver en melding, slik at den blyanten som er øverst på skjermen får 2 streker under seg.

5849383[/snapback]

 

Jeg har samme problemet. Når man staver et ord med ordliste huskes ikke ordet til neste gang man skal skrive det. Hjelper ikke med 2 streker under blyanten heller gitt....de indikerer vel bare at man bruker ordliste..? :hmm:

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt min 6280 i over en uke og er veeldig fornøyd, men jeg har tre spørsmål som jeg håper noen her kan svare på.

 

1: Finnes det noen tredjeparts videoavspillere som gjør så jeg kan se fullskjerm uten at det står "Tilbake" og "Pause" på skjemen?

 

2: Finnes det noen konverteringsprogrammer som klarer å konvertere til 320x240 så jeg kan se i fullskjerm uten noen skalering? Jeg har sett flere programmer som har dette alternativet, men alle feiler når jeg setter i gang konverteringen. Virker som alle er bygget på samme "motoren".

 

3: Er det noen måte å få ut støv/bøss fra under skjermen? Jeg har fått noe under der og det irriterer meg utrolig.

Lenke til kommentar

 

Har vært på flere butikker og testet andre 6280er, men har ikke funnet noen telefoner som har like mye slark som den jeg har kjøpt.

 

Kan jeg benytte meg av 14 dagers angrefrist eller er dette en reklamasjonssak hvis jeg skal sende den tilbake?

 

 

 

Dette står på esken til mobiltelefonen:

 

"NB: Ved å ta i bruk produktet mister du angreretten" 

 

Har brukt telefonen i noen få dager, men det bør vel ikke gjøre noe. Eller faller virkelig angreretten bort?

 

Synes dette er for dårlig av Nokia. Samsung klarer å lage perfekte slidetelefoner. F.eks D600

 

Nokia har noe å lære av dem.

5850991[/snapback]

 

I forhold til Samsung D600 ligger Nokias slidertelefoner på et grovmotorisk nivå, på det verste. Det er nemlig forskjellig fra telefon til telefon. Dette er overhodet ikke akseptabelt.

 

Jeg mener det ikke er holdbart av gsm.no å skrive:

 

"NB: Ved å ta i bruk produktet mister du angreretten"

 

Det er et lamt forsøk fra gsm.no på å omgå angreretten, og det bør ikke holde juridisk. At man prøver å skremme folk fra å bruke angreretten, er en ting, men dette blir for drøyt!

 

Det er vel ved bruk at man finner feil og mangler. Da bør man absolutt kunne hevde angrerett! Men angreretten går muligens lenger enn det. Man kan rett og slett bare si man ikke er fornøyd.

 

Riktignok finnes det mulighet til å handle mobil på nettet, for å bruke den litt, og så sende den tilbake, få pengene igjen, og så kjøpe en ny, og gjenta prosessen. Dette er umoralsk, og undergraver hele angreretten. Kanskje det er dette gsm.no har i tankene, og vil unngå slik praksis.

 

Dette med slark på Nokias slidertelefoner, er et stadig tilbakevendende tema, og man bør ta dette opp med butikken før man kjøper, ikke minst dersom man kjøper på nettet. Dermed står man ennå sterkere dersom man ønsker å levere telefonen tilbake. Evt. vis til dette forumet eller tester.

Lenke til kommentar

Man skulle jo tro at det skal gå greit å sende tilbake telefonen på angreretten.

Mulig det er sånn at gsm.no skriver denne formuleringen for å bremse bruken av denne muligheten. Altså forhindre misbruk.

 

 

6280 er jo en meget bra telefon, perfekt hvis det ikke hadde vært for denne svakheten.

 

Har egentlig ikke lyst på noen annen mobil. Kanskje N70 kan være et annet alternativ. Noen med synspunkter på det?

 

 

Lurer på om slide-slarken er noe som går an å reparere. Kanskje på et Club Nokia-verksted?

 

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Man skulle jo tro at det skal gå greit å sende tilbake telefonen på angreretten.

Mulig det er sånn at gsm.no skriver denne formuleringen for å bremse bruken av denne muligheten. Altså forhindre misbruk.

 

 

6280 er jo en meget bra telefon, perfekt hvis det ikke hadde vært for denne svakheten.

 

Har egentlig ikke lyst på noen annen mobil. Kanskje N70 kan være et annet alternativ. Noen med synspunkter på det?

 

 

Lurer på om slide-slarken er noe som går an å reparere. Kanskje på et Club Nokia-verksted?

 

 

:hmm:

5852480[/snapback]

 

 

N70 er en meget bra telefon, men jeg ville ikke valgt den framfor 6280.

 

 

 

N70 har Symbian OS. Det går adskillig tregere enn Series 40, men gir tilgang til et godt utvalg av programvare.

 

Man kan ikke ha repetisjon av vekking. Dersom man vil slippe å "bestille" vekking hver dag, må man installere ekstra programvare, eller gjøre det i kalenderen. Så får man et kalendernotat for hver dag man skal vekkes i kalenderen og Outlook...

 

N70 har et lite tastatur, og tastene sitter tett i tett. De er behagelige å trykke på, men passer best for de med små fingre.

 

N70 har ikke volumkontoll på siden. Greit å ha dersom man skal ha musikk i bakgrunnen.

 

N70 har et stort beskyttelsesdeksel for kameraglasset. Dette aktiverer/avslutter også kameraet. Men det knirker mye i bruk, og reduserer effekten av vibrasjonsalarm.

 

Skjermen i N70 er stor, men for blass i forhold til 6280.

 

 

Dette var det jeg kom på i farten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...