Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

Epost på 6280.

 

Grønn på sånt. Rimelig sikker på å ha alle innstillingene på plass.

"Abonner på pakkedata" er meldingen jeg får... Noen som vet hva som kan være galt?

5841253[/snapback]

Du må først gå inn på menyen "innstillinger"-"konfigurering"-"brukerdef.konfig.innst." Og der må du legge inn opplysningene for epostkonto.Er litt plunder men når du lykkes så vil du kunne gå inn på epostprogrammet i meldingsmenyen.Husk å ha foran deg brukeropplysninger for epost som feks brukernavn, passord,innk og utg.server og epostadresse.Bare spør hvis du lurer på noe underveis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott!!

Etter ca 2timer med plundring ble det endelig! Fant et oppsett for en 6060 på tele2 sine sider som jeg tok som utgangspunkt. Vil ikke si brukerterskelen her er veldig lav. Mora mi hadde falt av lasset for 1 time og 55min siden.... :-)

 

Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Min første Nokia telefon siden Nokia 5110 :blush:

 

Mitt spørsmål gjelder E-post, jeg har 2 kontoer jeg ønsker å bruke på denne, hvordan kan jeg enklest switche mellom dem? Nå må jeg inn i innstillinger og aktiverer dem, meget tungvint :mad:

 

Så gjelder det nedlastninga, kan jeg bare laste ned overskrift/tema/tittel? Nå laster den ned hele mailen og vedlegg.... SE hadde ei god løsning der. Noen som har noen tips der?

Lenke til kommentar
Prøvde dog å sende et bilde som vedlegg, men fikk beskjed om at filen var for stor.

Er denne grensa satt i telefonen, og kan den justeres??

Noen som vet hva som er max?

5841552[/snapback]

 

 

Leste på ei innlegg her på forumet at personen sendte mail til Nokia og fikk svar at 6280 har maks grense på 100 Kbs og de hadde ikke planer om å øke grensen.

Lenke til kommentar
Prøvde dog å sende et bilde som vedlegg, men fikk beskjed om at filen var for stor.

Er denne grensa satt i telefonen, og kan den justeres??

Noen som vet hva som er max?

5841552[/snapback]

 

 

Leste på ei innlegg her på forumet at personen sendte mail til Nokia og fikk svar at 6280 har maks grense på 100 Kbs og de hadde ikke planer om å øke grensen.

5841736[/snapback]

 

 

Ok.. Mulig det var naivt av meg, men jeg hadde kanskje sett for meg å få sende mine nydelige 2megapiksels-bilder via e-post.

 

Skuff...

Lenke til kommentar

Testet å koble PC'en til internett via 3G-modemet som er innebygd :)

 

Fikk målt hastigheten til 228 kb/s, noe som er ganske bra til å være en mobil. Men er dessverre litt for langt i fra 384 kb/s, som er det ideelle. Ping-tiden til vg.no lå på ca. 300 ms, altså ikke noen gaminglinje ;)

 

Signalstyrken var på 3 streker. Jo bedre signal man får, jo høyere hastighet og mindre pingtid får man. Så kan vel forsåvidt si meg godt fornøyd :)

 

 

For å lage oppkoblingen oppretter man bare en ny internettilkobling under "Nettverkstilkoblinger". Brukernavn-/passordfeltet skal stå tomt, mens telefonnummeret man ringer skal være "*99#". Da vil den automatisk koble seg til ved hjelp av 3G, EDGE eller GPRS. Spørs om det er 3G-dekning der du befinner deg.

post-10514-1143753664_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hvor mye koster det å sufe?

5842265[/snapback]

 

Telenor:

20 kr per MB. Maks 50 kr per dag.

 

NetCom:

20 kr per MB. Hvis man bestiller tjenesten DataMania (20 kr per mnd), vil maksprisen per dag være 25 kr.

 

Samme pris for 3G, EDGE og GPRS.

 

Videotelefoni kommer nok i tillegg, uten å ha det 100% bekreftet. 100% sikre svar mottas med takk!

Lenke til kommentar
Snakket med Nokia i Elektrofil vedrørende slarken, årsaken til dette ligger ifølge dem i plastikk matrialet som er brukt på tlf,ville man ha skikkelig kvalitet burde man heller satse på N80 for der var det ikke brukt billig plastikk.

Dem var tideligvis klar over slarken og mente det er en ting man selv må avgjøre hadde dem ikke brukt plastikken ville tlf vært mye dyrere enn hva den nå koster.

5840786[/snapback]

Det hørtes snålt ut.Hvorfor er noen bra og noen dårlig da?Den slarken er rett og slett dårlig arbeid,skal ikke være sånn.

5841180[/snapback]

Da burde man heller satse på N80,det er ingen som sier slikt om eget produkt.Da kunne de like gjerne anbefalt Samsung hvis det var snakk om kvalitetsfølelse.De kan ikke ha vært særlig smart de du pratet med.

5841199[/snapback]

 

Han har snakket med en uvitende Nokia-stand type. Disse er innleid og sier det de får beskjed om. Derfor er de ikke til å stole på. At denne personen også slammer egne produkter ved å si at "vil du ha kvalitet, bør du gå for N80" viser at personen er inkompatibel og burde vært irettesatt av sin sjef.

 

Et merkelig utsagn

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
Hvor mye koster det å sufe?

5842265[/snapback]

 

Telenor:

20 kr per MB. Maks 50 kr per dag.

 

NetCom:

20 kr per MB. Hvis man bestiller tjenesten DataMania (20 kr per mnd), vil maksprisen per dag være 25 kr.

 

Samme pris for 3G, EDGE og GPRS.

 

Videotelefoni kommer nok i tillegg, uten å ha det 100% bekreftet. 100% sikre svar mottas med takk!

5842403[/snapback]

 

Noen som vet hvordan dette forholder seg for Netcom bedrift? Såvidt jeg vet er det bare privatkunder som kan bestille DataMania - tviler på om arbeidsgiveren min kommer til å bli særlig happy hvis jeg laster ned noen MB om dagen uten at det er noen øvre grense på prisen per dag.

Lenke til kommentar
Snakket med Nokia i Elektrofil vedrørende slarken, årsaken til dette ligger ifølge dem i plastikk matrialet som er brukt på tlf,ville man ha skikkelig kvalitet burde man heller satse på N80 for der var det ikke brukt billig plastikk.

Dem var tideligvis klar over slarken og mente det er en ting man selv må avgjøre hadde dem ikke brukt plastikken ville tlf vært mye dyrere enn hva den nå koster.

5840786[/snapback]

Det hørtes snålt ut.Hvorfor er noen bra og noen dårlig da?Den slarken er rett og slett dårlig arbeid,skal ikke være sånn.

5841180[/snapback]

Da burde man heller satse på N80,det er ingen som sier slikt om eget produkt.Da kunne de like gjerne anbefalt Samsung hvis det var snakk om kvalitetsfølelse.De kan ikke ha vært særlig smart de du pratet med.

5841199[/snapback]

 

Han har snakket med en uvitende Nokia-stand type. Disse er innleid og sier det de får beskjed om. Derfor er de ikke til å stole på. At denne personen også slammer egne produkter ved å si at "vil du ha kvalitet, bør du gå for N80" viser at personen er inkompatibel og burde vært irettesatt av sin sjef.

 

Et merkelig utsagn

5843351[/snapback]

 

Tror ikke som om han var innleid person.

Men han sa det jeg skrev så.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan dette forholder seg for Netcom bedrift? Såvidt jeg vet er det bare privatkunder som kan bestille DataMania - tviler på om arbeidsgiveren min kommer til å bli særlig happy hvis jeg laster ned noen MB om dagen uten at det er noen øvre grense på prisen per dag.

5844083[/snapback]

 

For bestilling send SMS med kodeordet < DATAMANIA > til 1989

For avbestilling send kodeordet < DATAMANIA STOPP > til 1989

 

Bare å prøve ;)

Endret av ^Desloch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...