patman81 Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Har satt passord for tilgang til minnekortet men jeg kommer fortsatt inn uten å måtte taste noe passord? 5834117[/snapback] Men er ikke passordet bare for om minnekortet settes i en annen telefon? Sånn om noen stjeler det, får de ikke brukt det. 5834204[/snapback] Okey... tenkte det kunne være det ja. Stemmer nok det du sier der. Men hadde vært greit om passordbeskyttelsen hadde funka på den måten og, om noen klåfingra skulle få fatt i den. Lenke til kommentar
Nosebone Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Er inne på "Bilder", og har opprettet en ny mappe, men jeg får ikke bildene over i denne mappen?? hvis jeg velger og flytte ett bildet, blir jeg slengt ut til "Galleri" og da kommer jeg ikke inn på "Bilder" hvor den nye mappen er. Noen som har noe forslag?? Aha, fant det ut, litt ny med Nokia bare bare og gå til høyre på "bilder" så går man inn i mappen. Endret 29. mars 2006 av Nosebone Lenke til kommentar
BaronS Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Kjøpte 6280 i går. Flott mobil, men... ser ut til at jeg har fått en mandagsutgave. 2 ganger har mobilen dødd på seg under samtale. Noen ganger er alt på skjermen rotert 180 grader på hodet, og nå går skjermen i svart kontinuerlig. Den er på og virker, men må åpne og lukke den et par ganger for at skjermen skal slå seg på slik at jeg ser hva jeg gjør. Så går det 1-2 sekunder og så går den i svart igjen. (Ikke skjermsparer eller den vanlige fadingen, men med litt "digital støy" før alt blir svart.) Håper Elkjøp er like villige som andre butikker jeg ser dere nevner til å gi meg en ny maskin, slik at jeg slipper 2 uker med reparasjon... Noen som har opplevd lignende? Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Kjøpte 6280 i går. Flott mobil, men... ser ut til at jeg har fått en mandagsutgave. 2 ganger har mobilen dødd på seg under samtale. Noen ganger er alt på skjermen rotert 180 grader på hodet, og nå går skjermen i svart kontinuerlig. Den er på og virker, men må åpne og lukke den et par ganger for at skjermen skal slå seg på slik at jeg ser hva jeg gjør. Så går det 1-2 sekunder og så går den i svart igjen. (Ikke skjermsparer eller den vanlige fadingen, men med litt "digital støy" før alt blir svart.) Håper Elkjøp er like villige som andre butikker jeg ser dere nevner til å gi meg en ny maskin, slik at jeg slipper 2 uker med reparasjon... Noen som har opplevd lignende? 5835415[/snapback] Det der tror jeg kan regnes som DOA(dead on arrival)? Spør Elkjøp, de vil "sikkert" hjelpe deg. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Høres ikke lønnsomt ut med reperasjon nei. Enig med innlegget over. Har forresten en 6280 på vei i posten. Får den før helga Svein. Lenke til kommentar
finnjon Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Den tlf kan du bare koble til pc'n så får du oppgradert softwaren på den, hvis dette ikke hjelper, så skal Elkjøp kunne bytte denne hvis du kommer inn med den før det har gått 7 dager fra den datoen du fikk den utlevert. Lenke til kommentar
finnjon Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 eller bare spørre noen i betjeningen om de kan gjøre det for deg, hvis du bytter i en maken i samme butikk, så er sjansen der for at du vil få det samme problemet om ikke lang tid med den nye. Lenke til kommentar
BaronS Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Den tlf kan du bare koble til pc'n så får du oppgradert softwaren på den, hvis dette ikke hjelper, så skal Elkjøp kunne bytte denne hvis du kommer inn med den før det har gått 7 dager fra den datoen du fikk den utlevert. 5835761[/snapback] Hvilken software er det du mener? På Nokia sine websider finner jeg kun PC Suite og noen modemdrivere, og ingen av dem vil kunne hjelpe meg. Har (som alle andre?) versjon 3.60 av firmware på telefonen. Men om du har URL eller annen info om software som kan hjelpe så prøver jeg gjerne det! Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Mange som har fått tak i Nokia 6280 nå. Men fortsatt står den som kommende modeller på nokia.no Noen som vet grunnen til det? Og er det noen som har hørt når det dukker opp ny firmware til den? Kvier meg til å kjøpe en telefon som det er fult av bugs på. Da er det bedre å vente litt. Har uannsett ikke bruk for ny telefon før bilholderen dukker opp. Kan vel fort ta en måneds tid... Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Den tlf kan du bare koble til pc'n så får du oppgradert softwaren på den, hvis dette ikke hjelper, så skal Elkjøp kunne bytte denne hvis du kommer inn med den før det har gått 7 dager fra den datoen du fikk den utlevert. 5835761[/snapback] Firmware oppdatering over nettet med Nokia pr. dags dato er ikke mulig. Lenke til kommentar
hosthus Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Fikk min telefon i posten igår, og har så langt ikke hatt problemer av noe slag! Så det er ikke alle som har fått mobiler med "bugs".... Kjøpte forresten telefonen på utenabbonement. no, til 2973,- Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Håper Elkjøp er like villige som andre butikker jeg ser dere nevner til å gi meg en ny maskin, slik at jeg slipper 2 uker med reparasjon... 5835415[/snapback] Har du fått kjøpt N6280 på Elkjøp nå? Venter i spenning på å få tak i denne på Sørlandet, men foreløpig uten hell - men det kanskje håp hvis du har fått din hos Elkjøp. Er litt skeptisk til å kjøpe den på nettet siden en kan risikere å måtte bytte et eksemplar inn eller to, og vil derfor helst kjøpe i butikk? Lenke til kommentar
genser Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Har noen av dere merket noe meldingsgrense? Har 3-4 hundre tekstmeldinger nå tror jeg, og ingen klaging enda. Syntes å huske jeg hadde lest grensen skulle være ca. 200. Lenke til kommentar
poppo Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Har noen av dere merket noe meldingsgrense? Har 3-4 hundre tekstmeldinger nå tror jeg, og ingen klaging enda. Syntes å huske jeg hadde lest grensen skulle være ca. 200. 5836531[/snapback] På det nye 3g simkortet fra Netcom står det: Du kan lagre inntil 400 kontakter på sim kortet ditt (gjelder 3g telefoner). Noe om sms'r har jeg ikke lest noe om, som jeg kan huske. Men det er vel bare å følge med så kommer det nok et svar på det også Lenke til kommentar
finnjon Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hvilken software er det du mener?På Nokia sine websider finner jeg kun PC Suite og noen modemdrivere, og ingen av dem vil kunne hjelpe meg. Har (som alle andre?) versjon 3.60 av firmware på telefonen. Men om du har URL eller annen info om software som kan hjelpe så prøver jeg gjerne det! Ser at jeg har dratt deg litt ut i ulykka uten å sjekke opp om modellen selv først. Det finnes tydeligvis ingen update på nett ennå,men hvis du kontakter nærmeste Nokia verksted, så skal de kunne være behjelpelig med å få dete fikset. Tiden det vil ta varierer litt,men her i ergen har vi norsk tele service som i noen tilfeller har tatt det på rappen,og værste tilfelle så har det tatt et par dager. Det er ett kjent problem med nye modeller, at de gjerne har noen "barnesykdommer". Dette fordi de ikke tar seg tid til grundig nok testing før modellene slippes, pga markedet som vil ha nye modeller på markedet så fort som mulig. men disse feilene forsvinner ved oppgradering etterhvert som selskapene blir klar over feilene, Lenke til kommentar
hsds Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Hvilken software er det du mener?På Nokia sine websider finner jeg kun PC Suite og noen modemdrivere, og ingen av dem vil kunne hjelpe meg. Har (som alle andre?) versjon 3.60 av firmware på telefonen. Men om du har URL eller annen info om software som kan hjelpe så prøver jeg gjerne det! Ser at jeg har dratt deg litt ut i ulykka uten å sjekke opp om modellen selv først. Det finnes tydeligvis ingen update på nett ennå,men hvis du kontakter nærmeste Nokia verksted, så skal de kunne være behjelpelig med å få dete fikset. Tiden det vil ta varierer litt,men her i ergen har vi norsk tele service som i noen tilfeller har tatt det på rappen,og værste tilfelle så har det tatt et par dager. Det er ett kjent problem med nye modeller, at de gjerne har noen "barnesykdommer". Dette fordi de ikke tar seg tid til grundig nok testing før modellene slippes, pga markedet som vil ha nye modeller på markedet så fort som mulig. men disse feilene forsvinner ved oppgradering etterhvert som selskapene blir klar over feilene, 5836628[/snapback] Nokia 6280 burde ikke ha "barnesykdommer" nettopp pga den var ute 3 måneder FØR vi fikk den her i Norge. 3 sine kunder var jo en stor og flott gruppe med beta testere for Nokia. De har vært veldig klar over alle problemer i 3 måneder altså før telefonen ble sluppet her. Er nok ingen god unnskyldning for Nokia dette her.. - hsds Lenke til kommentar
thescientist Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 enig der ja... Skal til siba idag håper jeg og bytte til ny mob ellers så får de reparere den... Nokia har alltid en eller annen feil med mobilene sine... Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Kan man bruke 2 gig minisd-kortet? Har hørt at den kun støtter 1 gig-kortene. Si at det siste er feil. Lenke til kommentar
tommis Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Leste at det var noen her inne som brukte 2 gig kort ja. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Har noen av dere merket noe meldingsgrense? Har 3-4 hundre tekstmeldinger nå tror jeg, og ingen klaging enda. Syntes å huske jeg hadde lest grensen skulle være ca. 200. 5836531[/snapback] På det nye 3g simkortet fra Netcom står det: Du kan lagre inntil 400 kontakter på sim kortet ditt (gjelder 3g telefoner). Noe om sms'r har jeg ikke lest noe om, som jeg kan huske. Men det er vel bare å følge med så kommer det nok et svar på det også 5836552[/snapback] Den lagrer vel tekstmeldingene i telefonminnet og ikke på sim-kortet? Min 6600 (series 60) så kunne man velge om man skulle lagre meldingene på telefonminne eller minnekortet... Der var det ingen grense på innboksen, men grense på 999 meldinger i sendte meldinger boksen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå