Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

N6280 og handsfree for bil.

 

Noen som vet om det vil la seg gjøre å bruke allerede eksisterende handsfreesett i bil med å bytte ut holderen til å passe N6280, hvis en slik finnes?

 

Har et handsfreesett i bilen som fungerer helt strålende og har ikke behov for å bytte det ut, men vil jo gjerne at det skal fungere med N6280, for den telefonen må jeg ha. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@arehei: Det har du jammenimeg rett i. Der står det:

CIF 30fps and VGA 15 fps

Nokia er visst uenig med seg selv...

 

Begynner å få mer og mer lyst på 6280, nå (i stedet for 6270). Har lyst til å gi fingern til stereohøyttalerne og heller gå for mindre størrelse (+ mere snacks, viser det seg... ;) )

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Noen som kan kinesisk??

 

Kom over dette på en (tydeligvis) kinesisk side omkring 6280...

 

Selvfølgelig ren gjetning, men kanskje 6290 er en variant av 6280 samtidig som 6268 er en variant av 6270 ??  :hmm:

 

Anyway, waiting for 6280  :love:

En oversikt over Nokias kommende modeller i kina finnes her. Må jo drømme litt om telefoner man ikke kan få tak i også :love:

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å fundere på om det har klikka helt for Nokia.

Like etter at N90 har kommet ut på markedet lanseres en ny telefon, 6280. Den er billigere, filmer i høyere oppløsning, er mindre og lettere.

Man får mer til 1500,- mindre. Dette rimer ikke!

 

Må igjen si at jeg synes det er leit at 6270 ikke filmer i CIF engang..

Lenke til kommentar
..

6280 ble da presentert lenge før N90 kom på markedet.

 

Men N90 har da mange fordeler. Den er her NÅ, lenge før 6280. Den har bedre kamera. Den har bedre skjerm. Den har symbian.

 

De er nok ganske annerledes selv om de har kamera og 3g til felles :)

Hmm, unnskyld, er litt trøtt..

6280 har ble jo presentert før N90 kom i butikken, men det var vel først etter at N90 havnet i hånda på Ola Nordmann at det ble offentliggjort at 6280 filmer i VGA?

 

Mener at det er teit at N90, som er videokameratelefon, ikke filmer i like høy oppløsning som 6280.

 

EDIT: Aaagh, så trøtt.. *gå og legge seg*

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Nokia har vel ikke akkurat offentliggjort at 6280 støtter filming i VGA, når de skriver motstridende informasjon om det på nettsidene sine...

Ja, du sier noe.

 

Men nå har vi jo også sett et bilde som viser menyvalget av kameraoppløsning.

Man kan jo spørre seg hvor troverdig det er.

 

Det er helt vanlig at Nokia opplyser forskjellig.

Forskjellige nokiasider pleier å opplyse vidt forskjellige ting. Vanligvis er det nokia.com som har det mest troverdige, men likevel.

 

Husker striden om hvor mye minne 7270 hadde.

Nokia ga opplysninger om 5mb, 32mb og 21mb. Den hadde 15mb minne. Nokia er ikke helt til å stole på når det gjelder info på ferske foner.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det kommer en oppfølger med dette?

Typisk hvis Nokia 6280i blir lansert 2 måneder etterpå med stereohøytaler. Håper seriøst ikke det skjer, for min egen del. Hehe...

 

Tenkte bare jeg skulle føye til denne siden med et par bilder.

 

Kan også sitere følgende fra VG sin Teknoblog 29. august 2005:

Test av 6280 kommer til Teknoisme om ikke altfor lenge. Pris: Snaue 3000 kroner, ikke fastsatt. Kommer på markedet i midten av 4. kvartal i år.
Midten av fjerde kvartal skulle bety midten av november! Det er over en måned til det :cry: Endret av Joddleif
Lenke til kommentar
Synes navigasjons-tasten til N6280 ser "litt rar ut".

Den er klin lik den jeg har på min nåværende telefon (S100).

Men, trykkfølsom? At det går ann å trykke den ned? Ja!

 

Edit: Beklager. Det var N6270 jeg mente.

Syntes det så ut som om tasten var trykk følsom,

på samme måte som skjermen til F.eks P900.

Lenke til kommentar

På den teknobloggen Joddleif henviste til, står det opplyst at 6280 har en pris på drøye 3000kr. Det stemmer ikke så vidt jeg vet. Utsalgsprisen er satt til i underkant av 4000. (375EUR + mva, skatter, avgifter o.l.). 6270 derimot har en pris på 3000kr (300EUR + mva osv)

Lenke til kommentar
På den teknobloggen Joddleif henviste til, står det opplyst at 6280 har en pris på drøye 3000kr. Det stemmer ikke så vidt jeg vet. Utsalgsprisen er satt til i underkant av 4000. (375EUR + mva, skatter, avgifter o.l.)

Underkant av 4000 kan stemme det ja. For i denne denne amerikanske nettbutikken er prisen satt til $599,99, noe som med dagens valutakurs skulle tilsvare 3897,175 kr.

Lenke til kommentar
På den teknobloggen Joddleif henviste til, står det opplyst at 6280 har en pris på drøye 3000kr. Det stemmer ikke så vidt jeg vet. Utsalgsprisen er satt til i underkant av 4000. (375EUR + mva, skatter, avgifter o.l.)

Underkant av 4000 kan stemme det ja. For i denne denne amerikanske nettbutikken er prisen satt til $599,99, noe som med dagens valutakurs skulle tilsvare 3897,175 kr.

Telefonen på linken din kan vel brukes i Norge?

Er det ikke slik at telefoner i USA bruker en annen driftfrekvens?

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at telefoner i USA  bruker en annen driftfrekvens?

I Norge bruker vi GSM 900 og GSM 1800 mens i USA brukes GSM 1900. Det kan du lese om her.

 

På Nokia sine produktsider om 6280 står det følgende:

Dobbeltmodus WCDMA/GSM-dekning og trippelbånds GSM-dekning på inntil fem kontinenter (GSM 900/1800/1900- og WCDMA 2100-nettverk)
Altså kan denne telefonen brukes både i Norge og USA. (+ alle andre land som bruker disse nettverkene)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...