Gå til innhold

Trenger monteringstips for en P4 prosessor

jon_gunnar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har samme CPU og jeg tok kun vekk en tape bit under kjøleribben og ikke det mørke belleget, det er nok kjøle pasta og skal være der.

Et lite tips når du skal montere disse cpuene, tidligere cpuer kunne monteres på hovedkortet før det puttes i kabinettet men på 478 socketen bør kortet monteres i kabinetet først og skrues til ellers kan hele hovedkortet knekke for den rammen som trekkes til over kjøle ribben er utrolig stram, mitt hovedkort stod i en fin bue men heldigvis så funketet det helt topp etterpå.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-10 19:02, cozmo skrev:

Hei

Jeg har samme CPU og jeg tok kun vekk en tape bit under kjøleribben og ikke det mørke belleget, det er nok kjøle pasta og skal være der.

Ok. Jeg har ingen tapebit. Det nærmeste later til å være en slags dekk kappe som later til å være litt metallisk. Da lar jeg dette være.Det er ikke noen av dere som svarte som tilfeldigvis har et Asus P4S533 kort. Lurer litt på bios innstillingene her.

Men takk for alle svar.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte også en P4 prosessor for noen måneder siden. Jeg kjøpte en EKL PAPST Cpu vifte, og der var det også det svarte stoffet under. Jeg skulle feste en cpu måler til cpuen, så jeg tok av viften og kjøleribben, og der satt cpuen fast! Det svarte laget hadde smeltet, og satt cpu'en fast til kjøleribba. Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-11 09:55, Zerd skrev:

Jeg kjøpte også en P4 prosessor for noen måneder siden. Jeg kjøpte en EKL PAPST Cpu vifte, og der var det også det svarte stoffet under. Jeg skulle feste en cpu måler til cpuen, så jeg tok av viften og kjøleribben, og der satt cpuen fast! Det svarte laget hadde smeltet, og satt cpu'en fast til kjøleribba. Er det noen som kan hjelpe meg?

super tynn kniv eller sy tråd som du drar frem og tilbake så den skjerer gjennom gufsa (svarte laget) mellom cpu og kjøler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...