jon_gunnar Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Jeg har fått den nye P4 GHz Northwood prosessoren. På undersiden av prosessor viften er det et mørkt / litt gummiaktig belegg. Det er ikke meningen at dette skal pelles vekk, er det vel ? Noen som har montert sammen den boxed versjonen som kan svare. Lenke til kommentar
hjalle Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Du kan bare la det vere der eller du kan fjerne det og erstatte det med feks artic silver,da vil du få litt lavere temp(2-4 grader) Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Belegget er der for å bedre varmeoverføringen mellom prosessor og kjøleribba. Så lenge du ikke har noe varmeledende pasta lar du denne guffa være der. Lenke til kommentar
cozmo Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Hei Jeg har samme CPU og jeg tok kun vekk en tape bit under kjøleribben og ikke det mørke belleget, det er nok kjøle pasta og skal være der. Et lite tips når du skal montere disse cpuene, tidligere cpuer kunne monteres på hovedkortet før det puttes i kabinettet men på 478 socketen bør kortet monteres i kabinetet først og skrues til ellers kan hele hovedkortet knekke for den rammen som trekkes til over kjøle ribben er utrolig stram, mitt hovedkort stod i en fin bue men heldigvis så funketet det helt topp etterpå. Lykke til. Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 Quote: Den 2002-08-10 19:02, cozmo skrev:HeiJeg har samme CPU og jeg tok kun vekk en tape bit under kjøleribben og ikke det mørke belleget, det er nok kjøle pasta og skal være der. Ok. Jeg har ingen tapebit. Det nærmeste later til å være en slags dekk kappe som later til å være litt metallisk. Da lar jeg dette være.Det er ikke noen av dere som svarte som tilfeldigvis har et Asus P4S533 kort. Lurer litt på bios innstillingene her. Men takk for alle svar. Lenke til kommentar
null.sexy Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Har det kortet, hva lurer du på ? Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 Quote: Den 2002-08-10 21:50, null.sexy skrev:Har det kortet, hva lurer du på ? Nummer en var at jeg tenkte ¨gjøre et forsøk på å klokke det opp litt og hvilke innstillinger som var å anbefale med orginal ut av boksen vifte på prosessoren. Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Jeg kjøpte også en P4 prosessor for noen måneder siden. Jeg kjøpte en EKL PAPST Cpu vifte, og der var det også det svarte stoffet under. Jeg skulle feste en cpu måler til cpuen, så jeg tok av viften og kjøleribben, og der satt cpuen fast! Det svarte laget hadde smeltet, og satt cpu'en fast til kjøleribba. Er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
null.sexy Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Har selv [email protected] med boxed kjøler og det er stabilt det. men da har jeg også en masse kabinett vifter. Prøv deg fram og clock opp litt av gangen. Ingen fare for og brenne opp noe med p4 du får bare ikke startet maskinen vis du har klocket for mye. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 null.sexy: hva slags hovedkort har du? har selv p4s533 (asus) men på HK'et kan jeg bare feste på èn kabinettvifte. Kjøpte inn 3 stykker enermax, 80x80x25. Hvordan fester jeg på de resterende 3? direkte på psu'en? hvordan? takk hilsen meg Lenke til kommentar
555 Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Quote: Den 2002-08-11 09:55, Zerd skrev:Jeg kjøpte også en P4 prosessor for noen måneder siden. Jeg kjøpte en EKL PAPST Cpu vifte, og der var det også det svarte stoffet under. Jeg skulle feste en cpu måler til cpuen, så jeg tok av viften og kjøleribben, og der satt cpuen fast! Det svarte laget hadde smeltet, og satt cpu'en fast til kjøleribba. Er det noen som kan hjelpe meg? super tynn kniv eller sy tråd som du drar frem og tilbake så den skjerer gjennom gufsa (svarte laget) mellom cpu og kjøler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå