Irminsûl Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Denne kom opp når jeg nettopp kjørte Windows Update: Valideringsverktøyet Windows Genuine Advantage (KB892130)443 kB , mindre enn 1 minutt Med valideringsverktøyet Windows Genuine Advantage kan du kontrollere at ditt eksemplar av Microsoft Windows er ekte. Verktøyet validerer Windows-installasjonen ved å kontrollere statusen for produkt-ID og -aktivering i Windows. Når du har installert dette elementet, kan det hende du må starte datamaskinen på nytt. Elementet kan ikke fjernes etter at det er blitt installert. Høres jævlig tåplig ut. Jeg vet jo selv om mitt eksemplar av Microsoft Windows er ekte eller ikke. Lurer på hvilken agenda de egentlig har med dette programmet.</kvasi-paranoid> Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 øh, det står forklart på microsoft sine sider. er åpenbart ikke bare for din egen del, men for at ms kan sjekke at du har en *betalt* versjon av windows, så de kan tilby deg tjenester som den betalende kunde du er. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 De som ikke har riktige serienummer på xp sin blir stengt ute fra update. Men du kan stenge av Windows Genuine Advantage. For de som kjører WinXP SP2. Åpne Internet Explorer, gå til 'Verktøy' og velg 'Administrer tillegg'. Finn 'Windows Geniune Advantage' i listen og velg 'Disable' Da kan du bruke update som vanlig. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Glemte helt at jeg hadde startet denne tråden. Jo, jeg skjønte at dette var et program som skulle sjekke hvorvidt produktet var betalt for eller ikke, men jeg synes måten de formulerte det på fikk det til å virke som om de trodde brukerne var åndsforlatte. :!: Var egentlig ment som en kommentar, ikke et spørsmål. Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Chevelle: Windows Genuine Advantage, gjelder også for Windows 2000 og Windows 2003. Selv har jeg Windows 2000 og jeg fikk opp samme melding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå