Nimrad Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Jeg trenger det beste trådløse nettverkskortet som er å finne på markedet i dag. Det må ikke koste ALT for mye, noe rundt 500 holder. Det som er problemet er at på skolen jeg går på så har jeg i noen klasserom så dårlig kontakt at nettet klikker. Som dere sikkert skjønner så er dette veldig plagsomt siden jeg bruker nettet og pc en del til skolearbeidet. Jeg har hørt at netgear skal være veldig bra, stemmer dette? Edit: Dette skal være til en bærbar pc. Takk Endret 30. august 2005 av Gryxor Lenke til kommentar
itsærn Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Sjekk dette: smc 11mbit Eller dette: SMC 54mbit Skal vist være noe av det beste du får. Har også hørt du kan legge inn drivere fra USA for å få enda høyere sendestyrke. Men det er ulovelig. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Et generelt råd er å velge kort av samme type som resten av det trådløse nettet. F.eks om det er Linksys basestasjoner er det greit å kjøpe Linksys kort. Har selv gode erfaringer med linksys så ser ingen grunn til å ikke velge dem. Til deg som kommer med SMC: Smc er jo bare typisk OEM skrap som blir solgt under tusenvis av andre merker også. Endret 2. september 2005 av TheBoz Lenke til kommentar
prinsen Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) theboz...dette er et generelt dårlig råd...tull å påstå at komponenetne bør være av samme fabrikat.....for noe realt tull mange mener at usb kort er bedre enn pcmcia pga antennen... linksys er konge.....smc fungerer. jeg ville valgt usb med litt ledning Endret 2. september 2005 av prinsen Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Til deg som kommer med SMC: Smc er jo bare typisk OEM skrap som blir solgt under tusenvis av andre merker også. Du vet at det ene SMC-kortet der har 100mW sendestyrke? Jeg er så glad i folk som vet hva de snakker om. Andre knallkort: Orinoco Gold og Cisco Aironet 350-serien. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Det hjelper ikke om man har 1000 Watt sendestyrke om man ikke kan motta de 30-50mW som sendes fra andre siden... USB kort med noen meter USB kabel er mye bedre og fleksibelt enn et halvskjermet PCMCIA. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 *snip* Det kortet + de jeg listet opp har da utgang for antenne. Bare å lage seg en snedig liten sak som man kan ha med. (Orinoco-kortet har ihvertfall MC). Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 theboz...dette er et generelt dårlig råd...tull å påstå at komponenetne bør være av samme fabrikat.....for noe realt tull mange mener at usb kort er bedre enn pcmcia pga antennen... linksys er konge.....smc fungerer. jeg ville valgt usb med litt ledning Det er ikke tull, det er fakta at merker av samme type spiller best sammen. Er enig med deg i at USB kan være bedre siden du kan plasere det litt bedre enn et pcmcia kort. Desverre er ofte drivere for sånne usb saker litt spesielle og kan være kranglete. Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Jeg trenger det beste trådløse nettverkskortet som er å finne på markedet i dag. Det må ikke koste ALT for mye, noe rundt 500 holder. Klassiker. Selv bruker jeg PCMCIA kort fra 3Com, og er fornøyd med de. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Allså nå må dere tenke dere om her. Det beste trådløsekorte i dag er, men da det er (USB da) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309099&cks=PRL PCMCIA-kort http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302506&cks=PRL med detter bare B/G kort da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå