Gå til innhold

Mitt favoritt bilde fra siste år.. Hva synes dere?

Npvk_X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det ser ut som et lite rødt kryss inne i en hvit firkant. Et sånt som dukker opp når en link til et bilde ikke er god.

red: det var bedre. Flott bilde, tonnevis med stemning. Kanskje litt kjedelig i og med at jeg har sett hundrevis av lignende bilder før, Men den lille fossen gjør at det blir litt spennende likevel. Jeg får lyst å ta med meg fluestanga og finne et sånt vann.

Endret av auditman
Lenke til kommentar

Det er noe med vann som krever at det på en må må være i vater.

Noen linjer i bilde kan ikke være skjeve. En horisont er krom som jorden.

Se på bildet en gang til i PS og rett opp bildet. Det er et fint sted du har funnet.

Neste gang skal du vente med å ta bildet til du får et annet lys. Foto er litt å

male med lys, lyset gir dynamikk / kontrast til bildet. Det betyr ofte at en må

vente komme tilbake og vente igjenn. Det er overraskende å se hva lys

har å si for et bilde. Det lyset som er når du har tatt bildet er ganske "flatt" dvs.

det gir rolige farger uten mye kontrast. Men jeg aner litt sol inn fra venstre

kveldssol ? Det gir litt tone i fjellet.

Greit bilde som, etterå ha sett på det ei stund, blir fort ferdig med.

Lenke til kommentar

Jeg ville kommet meg nærmere fossen, det er jo den som er interessant i bildet. Vannflaten må være vannrett! Prøv forskjellige lukkertider, gjør den litt lengre og fossen vil "flyte" ned i vannet. Bakgrunnen er sikkert dynamisk og har fine farger, men den gir meg ingenting. Kan jo anbefale Foto.no hvis du virkelig vil ha kritikk på bildene dine, men der kan du også få så øra flagrer :cry:.

Lenke til kommentar

Heisan.

Takk for svarene deres...

Bildet er tatt på vei ned fra en fisketur i fjor høst, det er litt sent på dagen og karnsje litt skyet om jeg ikke husker helt feil.

Bildet er tatt for firhånd, med en del zoom, kamra på auto og i tillegg faktisk fra båten min..

Sammtidig er mine kunskaper om fotografering heller dårlige. Men interessen er økende og håper å lære mye etter hvert...

Ser helt klart poenget med det "skjeve" vannet... Det begynte å plage meg litt etter det ble bemerket.

Her er enda ett bilde... Angrer en del på at jeg ikke tok meg tid til å tenke gennom dette motivet mere... var påvei på fisketur da disse to kom susende... knipset noen bilder og tråkket vidre jeg... :/

Klikk for hele bildet:

P8070035-th.jpg

Nb! har ikke gjort noe med noen av bildene... kun resizet for forumets del.

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
Jeg må nok si at bildet ditt var litt kjedelig. Men det viktigste er jo at du har det gøy når du tar bilder. Ikke la deg skremme av kritikken.

Et tips kan jo være å kjøpe/låne seg en bok om fotografering.

Er det mulighet for å leie sånne bøker på et biblotek?

Jada. Mitt bibilotek har iallefall et ganske godt utvalg av slike bøker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...