strajk Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Jeg har nå en pc med windows 2000. Den er full av virus og slikt, og vil ha den formatert. Skal ha xp på den. Spørsmålet er: Hvordan formaterer jeg disken helt, for så og installere xp? takk Endret 30. august 2005 av strajk Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 ja, boot fra Windows XP plata, slett alle partisjoner på disken. oprett en ny partisjon (C:) trykk enter. velg filsystem du vil bruke og trykk enter igjen. så blir harddisken formatert og Installasjonsfilene blir kopiert over til disken. Lenke til kommentar
strajk Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 boot fra xp cd'en? det vil si? har hørt noe om at man må formatere utenom veiledningen på xp cd'en. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 jo booting vil si at du starter maskina med cd`en i cdrom/dvdrom, så setter du bios til å boote fra cd. så vil maskina automatisk boote fra Windows plata og kopiere over og identifisere hardware. så vil du komme til hvor man får spørsmål om man vil installere eller reparere installasjonen. Da velger du enter for å installere den. Deretter må du godta lisensavtalen. dette gjøres ved å trykke F8, også kommer den skjermen der alle partisjonene på harddisken ligger. Så sletter du partisjonene. Oppretter en ny partisjon igjen. Trykker enter for å installere. velg filsystem som du vil bruke. Da velger du NTFS. så trykker du Enter. så begynner den å formatere. Da slipper du å gjøre så mye mer før du kommer til installasjonen. Lykke til. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Her er en guide for standard installering: http://www.blackviper.com/Articles/OS/Inst...stallxppro1.htm Punkt 4 vil variere når du har noe installert. wil: ingen grunn til å anbefale å slette partisjonene. Hvis man har flere partisjoner så skal de jo beholdes. Og hvis man sletter C: (når det er flere partisjoner) så opplever mange at den partisjonen man så oppretter ikke blir C: men noe helt annet. Det er jo ingenting å vinne på å slette partisjonen kontra bare å formatere den. Lenke til kommentar
strajk Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Her er en guide for standard installering: http://www.blackviper.com/Articles/OS/Inst...stallxppro1.htmPunkt 4 vil variere når du har noe installert. wil: ingen grunn til å anbefale å slette partisjonene. Hvis man har flere partisjoner så skal de jo beholdes. Og hvis man sletter C: (når det er flere partisjoner) så opplever mange at den partisjonen man så oppretter ikke blir C: men noe helt annet. Det er jo ingenting å vinne på å slette partisjonen kontra bare å formatere den. etter det jeg skjønnte av den veiledingen, så er det mulighet for å formatere disken ved hjelp av installasjonen? http://www.blackviper.com/Articles/OS/Inst.../image1_10.html er dette riktig? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 skjønner seriøst ikje ka som e problemet med å instalere XP. ekstremt mange som spørr etter dett for tiden. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 skjønner seriøst ikje ka som e problemet med å instalere XP. ekstremt mange som spørr etter dett for tiden. Hm, hjelpsom og interessant melding (sarkasme) Lenke til kommentar
strajk Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 hehe.. ordnet det nå.. ved å boote fra cd'en, da ordnet det seg.. Er ikke noe vanskelig å innstalere xp, og menyen er veldig enkel, men det jeg sleit med var det at jeg måtte inn i bios og få boota fra cd'en.. men takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå