Darx* Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Jeg har nettop sett oldboy og syntes filmen var meget meget bra, elsket filmen rett å slett... Sitter her å hører på soundtracket og greier ikke rive meg ifra det.. Lurte på dere som har sett filmen kan anbefale meg noe like så bra asiatisk lignende eller noe fra samme regissør som er verdt å nevne? Uansett, lekker film Endret 30. august 2005 av Darx* Lenke til kommentar
Njål Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Vel, selv mener jeg både Boksuneun naui geot/Sympathy for Mr. Vengeance og Gongdong gyeongbi guyeok JSA/JSA/Joint Securty Area av samme regissør er bedre enn Oldboy. Selv om det omfatter mer enn bare asiatiske filmer som ligner på Oldboy foreslår jeg at du leser innlegget mitt her i Filmprat-tråden, og svarene før og etterpå. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Sympathy for Mr. Vengeance kan ikke anbefales for mye. Likte også Monday av Sabu. S, Lenke til kommentar
Döden Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Sympathy for Mr. Vengeance kan ikke anbefales for mye. Likte også Monday av Sabu. S, Husker å ha sett litt av Monday en gang den gikk på NRK2. Noen idè om hvor denne kan skaffes på dvd? Edit: Fant den hos Platekompaniet. Endret 31. august 2005 av Beistet Lenke til kommentar
Darx* Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Hva handlet den om? Tror jeg også så den Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Vet ikke hvilke filmer trådstarter har sett før, men kan hive inn et par gode asiatiske filmer. Njål nevnte de beste filmene fra samme regissør. Her er i allefall mine favoritter: Bruker de amerikanske titlene: Takashi Miike: - Ichi the Killer - Audition - Dead or Alive - MDP Psycho (mini-serie) - Full Metal Jakuza Så kommer resten av Asia: - Friend - The Isle - Violent Cop Just to name a few. Mangler full oversikt da datamaskinen har tatt kvelden. :\\ Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Oldboy er en fantastisk film, det samme vil jeg si om Sympathi for Mr.Vengeance. Kan ikke si hvilken jeg liker best, siden det er såpass lenge siden jeg så Oldboy, men nå når den endelig kom på norske kinoer skal den sjekkes ut nok en gang. Og jeg ser fram til den tredje filmen i denne "serien" Ellers vil jeg støtte meg til forslagene til LarsP, selv om jeg ennå ikke har sett alle selv, men har sett de fleste av Miikes filmer og det er kvalitets filmer Lenke til kommentar
Togo Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Du må da absolutt sjekke ut Hard Boiled. Ikke Koreansk (HK), men riktignok en strålende actionfilm. Infernal Affairs er også meget kul. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Skrev noen ord om Oldboy her. Har ikke sett Sympathy for Mr. Vengeance, men fikk den i posten i dag. Det er mye skolearbeid denne uka, men regner med å få sett den i høstferien. Ser frem til det, ja. Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Syns Oldboy har en bedre historie, måten den utvikler seg på og slutten er bedre enn 'Sympathy for Mr. Vengeance'. (Men meninger er som baken, delt!) Kan vel si at det er en positiv utvikling i forteller evnen hans, blir spennende å se hva hans neste film blir. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Oldboy var en flott film. Incesttemaet var najs. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Poste her til jeg får tid til å "kjøpe" filmene @ LarsP: I hvor mange tråder har du nevnt Ichi the killer..? Edit: Joda, jeg er enig at den er verdt å nevne da Endret 1. oktober 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 LarsP: I hvor mange tråder har du nevnt Ichi the killer..? Den kan aldri nevnes for ofte. Den er min personlige topp10-liste. Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Cun: Det er bra du røper litt av plottet til filmen, i tilfelle noen som ikke har sett filmen før skulle kikke innom denne tråden. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Vel vel. Trådtema er jo meninger om filmen. Det ville vært naivt å tro at alle sammen bare skulle sagt: "Den var bra" eller "Den var dårlig". Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Jaja, noe av det verste jeg vet er i hvert fall anmeldelser og kommentarer om filmer som røper for mye av handlingen, samt eventuelle overraskelsesmomenter. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Anbefaler Memories of Murder fordi det er den eneste Sør-Koreanske filmen jeg virkelig digger (utenom Oldboy såklart). Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Det spørs helt på framstillingen. Ordet incest avslører egentlig ikke for meget Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Føler at denne filmen fortjener en liten bump. Lydsporet til filmen var meget bra, har nettopp fått meg det. Liker spesielt "The Last Waltz". Videre må jeg nevne at jeg er storfan av slutten. Jeg gidder ikke å røpe noe, men jeg er svært tilfreds med det som skjer. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Har ikke sett filmen, men den skal jeg prøve å se, den virker kjempe bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå