kaninen Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 hei jeg har fulgt litt med på ok.no og les så og si alle artiklene og har begynt sånn smått å overklokke.. men jeg har noen spørsmål: 1. jeg har overklokket mitt GF2mx/mx400 kort til 214/205 er det bra nok? jeg har ikke kjøleribber på ram men vifte og kjøle ribbe på gpu 2. jeg har tenkte meg en ny pc som både er overklokkings venlig (enkel å overklokke uten store operasjonene) og med høy ytelse uten overklokking også. jeg har satt en max pris på rundt 22000kr og trenger ikke skjerm mus tastatur eller noe sånt bare kabinettet med innhold :wink: så det jeg lurer på er om dere har noen bra forslag? jeg har tenkt litt på P4 2,26ghz med RDram 1066mhz eller ddr ram men jeg er åpen for forslag ps. takk for en nyttig side ! Lenke til kommentar
Gothiatek Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Mener DDR er bedre til overklokking jeg får ihvertfall nesten ikke klokka min noe høyere enn 1800 og jeg har peltier på cpu kanskje det er på tide med litt kjøling på RDRAM'en Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 22 000 er jo mye penger for en PC uten skjerm da..... Du kan velge fra øverste hylle 2x Athlon XP 2200+ (Dual) MSI K7D Master-L Hovedkort Socket A MP 1GB RAM (mer?) GeForce 4 Ti4600 osv.... du kan supplemere med DVD-/CD-spiller/brenner chieftec/noisecontrol cabinet. vannkjøling osv.... uten at jeg tror du kommer opp i 22000. Hvis jeg hadde hatt 22000, ville jeg brukt halvparten på PC, og halvparten på noe annet.... man får ikke så mye mer enn det man betaler for for de siste 10 000,- kr. Hvis du absolutt vil brenne av 22 000,- (lottomillionærer er ikke som andre millionærer??) kan du kanskje bruke noen tusen på en av de nye høytoppløselige LCD-ene på markedet. 17-19" ?? Men alt kommer eg. an på hva du skal BRUKE PCen til.... Ikke vits i å overklokke alle mulige komponenter hvis du kun skal skrive brev i word.... :smile: Lenke til kommentar
kaninen Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 vel XP'ene til AMD er ikke det en stor operasjon å overklokke åpne og sånt ? og hvis jeg da skal ha et kabinett MED vannkjøling el. hva foreslår dere ? kanskje jeg ikke bruker så mye på pc men jeg skal bruke den til flightsim og spilling og flightsim krever sitt... og hoved spørsmålet er om jeg burde vente på nye skjerm kort eller bare kjøpe noe nå fordi det kommer jo hele tiden nye og man kan ikke alltid følge med... men jeg tror jeg går for p4 burde jeg ha DDR eller RD ram ? isåfall hvilken type og hovedkort har dere noen bra forslag der ?? takker for svar Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Er ikke så lenge til Radeon 9700 kommer. Det _går_ an å bruke 22000,- på en PC, men jeg ville heller spart dem til å kjøpe en ny PC en annen gang(om et år eller 2). Hvis du kjøper Dual CPU, SCSI, Vannkjøling, og det feteste man finner kan du vel komme opp i det dog. Mvh. Morten Holje VKII Kontor/Data aka Boqs Lenke til kommentar
kaninen Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 hvis jeg velger gf4 ti 4600 p4 2,26 og 1gb ram så blir det fort 20k :wink: men poenget er hva jeg burde velge.. jeg trenger ikke å bruke alt men der er hva jeg har og min råttne pc trenger enten nytt av alt eller så kunne jeg kjøpe ny pc.. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Hva du burde velge kommer an på hva du har behov for. Personlig ville jeg gått for ei lydlaus løsning med 2-300 GB, vannkjøling, monsterkabinett, medium cpu/gpu, kansje tv-kort, meget rått lydkort. Men trenger du det?? Hva skal du bruke pc'en til? Edit: sensuren såg så dum ut at jeg endra et ord _________________ __________ PumpAction [ Denne Melding var redigert av: PumpAction på 2002-08-10 21:51 ] Lenke til kommentar
kaninen Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 jeg skal bruke den til flightsim og spilling har tenkt på vannkjøling men ville helst hatt et ferdig kabinett med vannkjøling hvis du skjønner hva jeg mener? men jeg tror jeg går for en p4 så da er spørsmålet som nevnt tidligere åssen type ram burde jeg ha ? tenkte litt på corsair XMS3200 men hvilket hovedkort støtter dette og p4 ? hovedkortet må støtte p4NW 2,26 ghz eller høyere 533mhz bus og corsair XMS3200 hvilke hovedkort støtter det ? hvor får jeg kjøpt det? og finnes det noen ferdige kabinetter med vannkjøling ? takk for svar Lenke til kommentar
cantscrew Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Hvorfor ikke skaffe deg et VapoChill kabinett. Når det gjelder står det vell i specen til brikken hva som trengs, da er det bare å finne et hovdkort som passer. Komplett og Microplex med fler selger det meste av det du trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå