Gå til innhold

Hjelp til hjemmekino anlegg! Max 3000k


Anbefalte innlegg

Hmm Tror jeg må skuffe deg blaster88. Hvis jeg allikavell ikke blir fornøyd bruker jeg angreretten ;)

Den eneste du hadde skuffet var deg sjølv om du hadde kjøpt eltax. For meg kan det vere det samme ka du kjøper, det er du som skal høre høyttalerne, ikkje eg, eg prøver bare å komme med litt tips og innspill...

 

Men ser du har tatt til vet, og kjøpt marantzen og for 1-2k, skulle det vere mulig å finne noe skappelig brukt ja..

 

Lykke til :thumbup:

Endret av blaster88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...=TANGENT%20D101

 

 

Denne dvd'en har lydutgang i stereo. Bra kjøp?

og lydutgang i stereo? Skal vel lete lenge for og finne en spiller som har lydutgang i mono i dag.

 

Stereo og Surround er en "selvfølge" egentlig.

Det finnes også optisk utgang på mange dvd spillere. De som ikke har dette, er vel av de billigste spillerne.

 

og

Ved tilkobling til TV via scartkabel, må AUDIO SETTING endres til "stereo" hver gang den settes på.
Endret av Mammuten
Lenke til kommentar
ikke noe galt med eltax-høyttalerne. de spiller sinsykt høyt og klart bare du har en forsterker som er store nok til å dra de. kjører to slike i stereo med en pioneer reciever på 5x100w, å det funker bra til musikk å film.

Har en litt eldre Yamaha 2x100watt RMS i 8 ohm på de, har 2 stk Ektax Milennium 500.

Låter ganske bra.

 

Prøvde med en Nad 370 forsterker. Låt faktisk DÅRLIGERE.. Så det med forsterker-greiene er jeg ikke sikker ¨på. Ting på passe til hverandre, egentlig..

Lenke til kommentar

Akkurat når det gjelder dette så er det ikke merke eller pris som gjelder. så lenge du får hørt forskjellen i en høyttaler som er velkonstruert å den spiller musikk der alt harmonerer med diskant,mellomtone og bass så vil du fort ikke tilbake til noe 11mm spon høytalere fra eltax.men det er min mening.

Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på merker, men det behøver ikke koste skjorta for det.

Som pahf sier så vil en gjennomført, velkonstruert høyttaler skille seg markant ut.

Har hørt mye rart fra både Dantax, Eltax, JMlab, B&W, Tannoy, Audiovector, Yamaha, Dali, Audiopro, Infinity, JBL, Patos, QLN, Klipsch, System Audio, Paradigm, Sound Dynamics, Tandberg, B&O, DynaBel, TDL, osv osv....

 

Utfra dette har jeg lært at joda, kvalitet koster, men om en vet å kikke seg litt om, oppgradere delefiltre sjøl og lære seg litt om tingene så kan en fort finne en juvel i en møkkadynge.

Eltax er nok ikke av denne typen, personlig ville jeg ikke brukt mindre enn 1500 på bare diskanten...

 

Om noen mener Eltax låter bra hadde det vært interessant å høre sammenligningsgrunnlaget. En kan selvfølgelig ikke dra frem Dali Highline eller JMLab's Utopia. F.eks vil jeg tro VIFA 1103/802, eller Gale Gold Monitor/3030 gir mye mer for pengene...

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

det er nok ikke 11mm sponplater i disse kassene. kanskje i millenium 300 men ikke 500. tror du må lengre ut på landet med den gitt!

 

tror ikke folk skal uttale seg om noe de ikke har prøvd.

 

har selv millenium 500 på rommet og ett surroundsett fra dali på stua. det er ikke noe merkbar forskjell. har NAD forsterker på dalihøyttalerne men millenium 500 spiller både høyere og kraftigere enn dalisettet. kvaliteten er ikke merkbar for folk med "vanlige" ører.

 

settet med nad forsterker og spiller med høyttalersettet kostet i underkant av 25 000kr og det settet med eltax høyttalere og pioneerforsterkern kostet 10 000 med dvd.spillern fra pioneer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...