Gå til innhold

Noen nær døden opplevelser?


Frohman

Anbefalte innlegg

Første gangen var da jeg skulle kjøre mopden min ned en bratt bakke,

bremsene bak, å hadde ikke noen bremser fram. Traff vel betong veggen i 70km\t. Hjelmen sprakk i to deler. Lå på sykehuset i 2 dager med hjernerystelse.

Andre gangen sloket mopedlysene mist i en sving med en bratt skråning (ca 4 meter) Fløy gjorde jeg, nok en gang på sykehuset med hjernerystelse.

au....

 

en: holdt på å drukne i glomma *grøss*

 

to: svelget en altforstor iskrembit og den satt fast i halsen i 20 sekunder...

 

å drukne i glomma er ikke så ille. har hørt at noen like så godt druknet i den lille dammen i Frognerparken

 

to: skjedd med meg også

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Første gangen var da jeg skulle kjøre mopden min ned en bratt bakke,

bremsene bak, å hadde ikke noen bremser fram. Traff vel betong veggen i 70km\t. Hjelmen sprakk i to deler. Lå på sykehuset i 2 dager med hjernerystelse.

Andre gangen sloket mopedlysene mist i en sving med en bratt skråning (ca 4 meter) Fløy gjorde jeg, nok en gang på sykehuset med hjernerystelse.

au....

 

en: holdt på å drukne i glomma *grøss*

 

to: svelget en altforstor iskrembit og den satt fast i halsen i 20 sekunder...

 

å drukne i glomma er ikke så ille. har hørt at noen like så godt druknet i den lille dammen i Frognerparken

 

to: skjedd med meg også

trudde liksom jeg kunne stå på bunnen så konne jeg plutselig ikke det.... jeg fikk helt panikk.... drev langt ned og den sommeren var det ikke noe mer bading i den store elven...

Lenke til kommentar
Leke knehøne med buss? Kunne noen forklare den.

 

Var med på en skoletur i 5.klasse hvor vi skulle opp på fjellet for å se på noen minnesmerker fra krigens dager. På turen ned hoppet jeg og en kompis fra tue til tue. Husker at jeg landet på en tue og oppdager at det er et stup på 15-20m på andre siden av tuen. Hoppingen stoppet der og jeg tuslet stille og rolig ned resten av etappen.

kjøre front mot front med hverandre i høy hastighet, den som viker er en knehøne!

Lenke til kommentar
Leke knehøne med buss? Kunne noen forklare den.

 

Var med på en skoletur i 5.klasse hvor vi skulle opp på fjellet for å se på noen minnesmerker fra krigens dager. På turen ned hoppet jeg og en kompis fra tue til tue. Husker at jeg landet på en tue og oppdager at det er et stup på 15-20m på andre siden av tuen. Hoppingen stoppet der og jeg tuslet stille og rolig ned resten av etappen.

kjøre front mot front med hverandre i høy hastighet, den som viker er en knehøne!

Chicken-race med andre ord?

 

Det værste som er skjedd meg var for en del år tilbake, da jeg hadde bestemt meg for å sykle til en kamerat med en sykkel uten bremser, D'oh...

 

Selvfølgelig syklet vi begge fort (det er jo gøyere å sykle fort enn seint), dessverre så kom det en bil imot og kammeraten min gasset på for å rekke å svinge inn i en liten "lomme" ved siden av veien. Jeg kunne jo ikke ha noe av att han syklet i fra meg så jeg gasset på jeg og. I og med denne lommen bare er noen meter lang, bremset kammeraten min, men det kunne jo ikke jeg, så jeg braste i han i nærmere 30km/t, tok en flyve tur og hilste på en stor halv rotten rot.

 

Etter att jeg hadde kommet meg fant jeg ut hvor mye skade som var skjed. Hjelmen min hadde knekt i to, den ble holdt sammen mellom borrelås og den lille stille skruen.

 

Ironisk nok sluttet jeg å bruke hjelm noen måneder etter hendelsen.

Lenke til kommentar
Holdt på å drukne i svømmehallen en gang. Litt scary, men det gikk bra.

Har opplevd noe lignende selv. Kan vel ikke akkurat si at jeg holdt på å drukne, men det var ganske skremmende, og det farlige var vel at jeg fikk panikk. Det som skjedde, var at jeg og noen andre lekte med en svær madrass ute på dypet. Plutselig gikk madrassen rundt, og jeg havnet under. Og med lukkede øyner skulle jeg prøve å svømme bort fra madrassen slik at jeg kunne komme opp til overflaten igjen, men hele tiden kjente jeg at madrassen nektet hodet mitt å komme opp av vannet. Men etter mye om og men, klarte jeg å svømme vekk fra den, og fikk trukket luft før jeg daua av oksygen-mangel.

Lenke til kommentar

SKal ikke så mye til å bli skutt. Bare en ekstrem person og en ladd pistol.

 

Har ikke hatt noen nær døden opplevelser, men har opplevd et par ubehagelige ting:

 

- Satt en litt for stor bit av et skolebrød i halsen, men klarte heldigvis å puste gjennom nesen. Klarte til slutt å svelge den.

 

- Falt med hue først ut i Ekebergveien (passe stor vei i Oslo), hadde det kommet en bil, hadde jeg kanskje ikke skrevet dette :| .

 

- Kjørte inn i en parkert bil på sykkel, hadde ikke hatt tenner nede hvis jeg ikke hadde hatt regulering (noen ganger kan det være kjekk.. :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...