Gå til innhold

Er AMD Athlon 64 bra til spill på bærbar?

marcen_f

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter bærbar pc og lurer på om skjermkort som AMD Athlon 64 er noe bra når jeg bla. skal bruke den til spill, bilder og film. Burde jeg heller satse på radeon?? :hmm: venligst svar!! :roll:

-- Emnetittelen ble endret av en snill moderator. Den forrige var lite beskrivende. --

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Raptor skrev, så er AMD 64 en prosessor, og ikke et skjermkort. Jeg oppfatter deg slik at du lurer på hvilket grafikkort du trenger (i en laptop) for å kinne spille med den ...?

De vanligste skjermkortene du finner i laptops i dag er:

ATI X300: Greier greit fjorårets FPS spill og dagens strategi spill. BF2 og lignende på minimum innst.

ATI X600: På mange måter lik ytelse som ATI Radeon 9700 (M11), men i nyere formafaktor. Klarer dagens FPS spill på lav/moderat oppløsning, men du må droppe AA/AF.

ATI X700: Relativt kraftig skjermkort, kraftigste alternativ om du ikke skal handle deg en "slep-bar" ala DELL 9300 / XPS. Klarer greit dagens FPS i medium innst og XGA oppløsnin (1024x768).

Intel GMA 900: Integrert grafikk, som låner minne fra maskinens RAM beholdning. Flott ytelse ift til tidligere integrerte kort, men kommer til kort ift dagens FPS spill. Klarer greit de fleste andre spill.

Lenke til kommentar

Mobile AMD 64 fungerer flott til spilling, faktisk bedre enn P-m i mange sammenhenger. AMD sliter dog litt med varme/strømforbruk, slik at en laptop med AMD prosessor gjerne har noe kortere batteritid enn tilsvarende P-m (motsatt av hva som skiller AMD og Intel når det gjelder stasjonære CPU'r). Forskjellene er dog relativt små, spesielt hvis du går for deres siste modell (Turion).

Lykke til !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...