Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog: VW Polo CL Coupe -91


Anbefalte innlegg

Så var det gjort, Simons "effektanlegg" montert!

 

Effektanlegg i anførselstegn fordi det er nok begrenset hvor mye effekt du kan hente ut av en 54 hk 1,3l.

 

Så, hva syns jeg? Tja.. Kult fordi det gir en diskre lyd, ikke bråkete, men samtidig så er det noe der. Det virker som det er mer drag i bilen, men om det er en placeboeffekt eller ei, vet jeg ikke.

Den kjipe delen er at det er litt for stille. På den forrige Poloen hadde jeg raka rør fra katten til en potte bakerst, ga mye mer markert lyd.

 

Men men, uansett er det kult. Og jeg måtte skifte anlegget, så hvorfor ikke?

Så tusen takk til Bilens Eksosanlegg i Bergen for god, rask og hyggelig service.

 

Ellers må jeg si at jeg har fyllt på kjølevesken som logisk nok gjorde at motoren ikke kokte og varmen i kupeen kom tilbake. :)

 

Edit: Hvorfor får jeg ikke lagt til flere bilder? :mad:

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bygge ja.. Det hadde sikkert vært artig det, men trygt og godt å levere den inn.

 

Jo, det var mye deiligere, dog fordi det var tre stadier med lyd jeg hadde.

 

Type 1: Original, skral lyd fordi anlegget var sletent.

Type 2: Original, med hull som fes litt her og der.

Type 3: Original, fri eksos.

 

I forhold til den siste, var dette en lettelse! Men det er slik at jeg må høre etter for å høre lyden.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Njeh.. Tror ikke det. Siden det er forgassermotor, utelukker jeg luftfilter. Med tanke på at bilen ikke er verdt en drit, tror jeg at vi sier oss fornøyd. ;)

 

Taklet muggen? Tok et teppe over... :innocent:

 

Men når vi er inne på mugg og blåmann, jeg har aldri hatt en bil som er så fuktig! Når jeg har skrapt innsiden av frontruten, ser det ut som det har snødd..

Lenke til kommentar

Åja, gidd å lag tråd om en bil du ikke har tenkt å gjøre noe med. Ikke akuratt noe big deal om du ikke gidder å gjøre noe med bilen uansett.. Spar oss

 

 

**Edit, snakker sikkert ikke for alle.. (spar oss, spar MEG!)**

Endret av In5ErT
Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde hatt en bil som jeg skulle forandlet til noe som hørte hjemme i Max Power, hadde det kanskje vært litt mer interessant, men om en ser på andre biler under worklogs her på forumet, så er ikke nivået på de andre bilene så veldig høyt.

 

Det er vel egentlig ikke verre enn å la være å lese tråden.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har vært stilt i denne tråden i en stund, men nå tok jeg mot til meg.

 

Bilen har vært under diverse operasjoner siden sist. Jeg har skiftet bakluken til en som jeg fant hos en hugger i Bergen, lakkerte den og skjøtet diverse ledninger. Gadd ikke å skjøte ledningen til spylevæsken, men det får nå være.

 

Ellers fikk bilen seg en tur til Kristiansand, som gikk forholdsvis greit. Jeg var faktisk passert Stavanger på vei hjem igjen før den ropte på hjelp, den ville ikke starte på kaien på Mortavika. Men så lett som bilen er, skubbet jeg den i gang og fortsatte slik.

 

For de som har kjørt Bergen-Kristiansand tur/retur, vet at det er prestisje å treffe på fergene, så jeg kjørte nok tyttebæret litt for hardt mot den andre fergen. Shaiten kokte over, og en jevn ulyd fra motorrommet resulterte i at jeg innså at den fortjente en sjekk når vi kom hjem.

 

Foreløpig diagnose var gåent hjullager høyre forhjul og lekk kjølevæskesystem. Min far og jeg skiftet høyre hjullager med litt hjelp av en mekaniker, men når vi fant ut at det var gåent på venstre side også, leverte jeg den enkelt og greit inn. Tok også en trykktest på kjøleanlegget som viste at enten var toppen/toppakningen gåen, eller lokket til ekspansjonstanken. Jeg skiftet lokket jeg. :innocent: Det ser foreløpig ut til å holde. (Skulle liksom lage en spennende worklog av hjullager-operasjonen, men ble mest opptatt av å skru.)

 

Så nå går bilen som ei kule, og jeg tror den varer iallafall en stund til. :)

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...