Andreasfe Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Noen tips til hvordan jeg kan få formatert systempartisjonen på min bærbare? Har ikke floppy. Bare CD-rom. Får ikke brukt Setup-disketter. Får jo ikke formatert under XP-installasjon da installasjonsfilene blir lagret på C: (eneste partisjon). Noen tips? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Kan du ikke lage to partisjoner under XP-installasjonen da? Hvis du booter fra XPCDen din, og når du kommer til valget om å partisjonere, så velger du for eksempel å opprette en c:-partisjon på 8 gb til XP og programmer - og resten av disken som en d:-partisjon hvor du kan lagre filer o.l. På den måten får du formatert hele disken din, og neste gang du skal reinstallere Windows, så har du en egen partisjon til filene dine, som du ikke trenger å røre. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Problemet er at det er kun en partisjon med Windows 2000, ikke noe ledig til andre partisjoner. Lenke til kommentar
danni Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) går det ikke å lage flere partisjoner ? EDIT: se bort fra dette inlegget rumla litt hehe Endret 30. august 2005 av danni Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Prøver med resizing av partisjonen med Partition Magic. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Det skal normalt ikke være noe problem å formatere fra XP installasjonsprogrammet. Men har hørt om andre som også har fått feilmelding på dette, uten at jeg vet hvorfor. Siden du har bare en partisjon er det jo bare å fjerne den og lage en ny. Og hvis det ikke går med XP så kan kanskje PM klare det. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Yes. Partisjonen er fjerna med PM. gikk flott. Skaffer bootbar installasjons-CD i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå